Vetoomus Tyks:n U-sairaalan tyhjentämisestä

Työssä sairastunut

/ #20 Rikollista viranhoitoa

20.02.2013 13:03

Vuosikausien, vaihtuneiden ja virassa olevien viranhaltioiden lyhytnäköisyyden ja huonon viranhoidon tuloksena, monet sadat vuosikymmeniä TYKS:ssä työssä olleet ovat saaneet vaikeita oireita, ja jopa pysyviä terveydellisiä haittoja. Nuoret työtekijät ovat altistuneet loppuiäkseen homeelle ja hengitysilmassa oleville epäpuhtauksille. Välinpitämättömyys työtekijöitä kohtaan on johtavien viranhaltioiden taholta ollut suorastaan rikollista. TYKS:ssä työssä olevat ovat kaikki myös kuntalaisia, ja sairaanhoitopiirin asukkaita, ja veronmaksajia. Ylempien virkojen haltioista alimppin, kaikki siis osaltaan firman omistajia. Ylemmissä viroissa uranteko ja pelien pelaaminen kuntien poliitikkojen ja ties kenen kanssa jättää helposti vastaanotetun viran hoitamiseen tarkoitetun työnkuvan alleen. Kentällä työtä tekevään henkilökuntaan suhtautuminen on suorastaa halveksivaa. Aivan kuin aikuiset työntekijät olisivat lapsia jotka mankuvat aina vaan tyhjästä. Valitettavasti jo alimman esimiesviran vastaanottaminen aiheuttaa helposti vaaran joutua kiusaukseen olla mieluummin sopiva kuin pätevä.
Paljon on rahaa tuhlattu mielettömiin suunnittelu-ja korjaustoimenpiteisiin. Jatkuvaa muuttoa, melua, pölyä on työskentely TYKS:n U-sairaalassa ollut jo vähintään vuosikymmenen.
Oikein olisi saada vastuulliset viranhaltijat oikeuden eteen , mukaanlukien muualle jo lähteneet ja uutta uraa muualla tekevät. Törkeää työntekijöiden terveyden vaarantamista, ja kuntalaisten rahojen tuhlausta!