Suomenoja – Kaitaan rakentamiseen järkeä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Adressi toimitettiin Kaupunkisuunnittelu lautakunnalle

2015-05-04 18:00:47

Yksi etappi on ohitettu: Adressi on toimitettu kommentteineen Kaupunkisuunnitteluvirastoon 30.4. Adressiin kertyi 208 allekirjoitusta ja 18 kommenttia. Toivottavasti se myös aktivoi asukkaita jättämään virallisen moitteen kaavaa kohtaan.

Virasto valmistelee lautakunnalle kaavaa kohtaan esitetyt moitteet ja antaa lausuntonsa valtuustolle. Siksi toivonkin, että vaikutamme kaikkiin tuntemiimme luottamushenkilöihin ja valtuutettuihin. Jatketaan allekirjoitusten hankintaa keskustelemalla naapureiden ja alueella asuvien ihmisten kanssa.

Lienee syytä korostaa sitä, että emme vastusta alueen kehittämistä ja rakentamista. Vaadimme, että rakentaminen noudattaa Espoon omaa rakennusjärjestystään.

Espoon rakennusjärjestys 1.1.2012

5§ Kaupunkikuvalliset vaatimukset. Rakennuksen rakentamisen, rakennuksen rakentamiseen verrattavan rakentamisen ja rakennuksen laajentamisen on sovelluttava ympäröivän alueen yleisesti noudatettuun rakennustapaan. Rakennuksen sijoituksen, koon, muodon, ulkomateriaalien, värityksen ja julkisivun jäsentelyn on sovelluttava tonttiin rajoittuvaan katuun ja muuhun julkiseen kaupunkitilaan.

Veikko Pilvi Hyljemäenportti 3