Vaadimme lapsillemme asianmukaisia vammaispalveluja

STM vastaa

2013-06-07 11:50:32

Sinä tämän vetoomuksen allekirjoittanut,

Tänään sain odotetun vastauksen STM:än käsittelijältä.

Siinä kiitettiin toimittamastani vetoomuksesta lasten asianmukaisten vammaispalvelujen  puolesta.

Asia on heidänkin mukaansa tärkeä ja vammaisten lasten asiat otetaan esille 3.5.2013 asetetussa vammaislainsäädännön uudistamistyöryhmässä.

Työryhmän tavoitteena on yhteinen laki, joka turvaa eri vammaryhmien yhdenvertaiset palvelut. Lisäksi uuden erityislain on edistettävä vammaisten henkilöiden edellytyksiä elää yhdenvertaisena yhteiskunnan jäsenenä. Työryhmän tehtävänä on selvittää myös vammaisia henkilöjä koskevan erityislainsäädännön muut uudistamistarpeet sekä laatia luonnos hallituksen esitykseksi vuoden 2014 loppuun mennessä.

Tietoja vammaispalvelulain mukaisista palveluista on koottu Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen ylläpitämään sähköiseen Vammaispalvelujen käsikirjaan (www.vammaispalvelujenkasikirja.fi). Käsikirjassa avautuu elokuussa oma lasten ja perheiden osio.

Puhukaa ja jakakaa kokemuksianne . Se on ainoa tie tilanteen parantamiseen. Kiitos teille kaikille mukaan lähteneille!

YT Maarit

Vetoomus on tänään toimitettu peruspalveluministeri Guzenina- Richardssonille

2013-04-09 07:02:06

Olen tänään keskustellut hänen sihteerinsä kanssa ja pyytänyt keskustelumahdollisuutta. Vetoomusteksti on toimitettu lisäksi Turun Sanomiin, koska edellisinä päivinä Turun Sanomissa on julkaistu aiheeseen liittyvää.

Jään  odottelemaan tilanteen kehittymistä :)

Adressi on nyt suljettu

2013-01-31 08:53:25

ja vetäydyn muokkaamaan adressia luovustuskuntoon.

Kiitos kaikille allekirjoittaneille ja linkkiä levittäneille. Ilman teitä tämä upea 1076 allekirjoitusta ei olisi ollut mahdollista.

Ratkaisuehdotuksia allekirjoittaneelle voi toimittaa sähköpostitse osoitteeseen maarit.snellman@gmail.com  .

Kun adressi on luovutettu, kerron kuulumiset teille kaikille ja sitten poistan tämän adressin.

Maarit Snellman

Vielä on kuun loppuun aikaa...

2013-01-20 16:31:22

... jakaa ja allekirjoittaa. Sen jälkeen suljen adressin ja alan työstämään pakettia ratkaisuehdotuksineen luovutuskuntoon.

Jakakaa, jakakaa, jakakaa ... Kiitos :)

4.1.2012 klo 8.23 364 allekirjoitusta

2013-01-04 08:26:38

Hienoa - olet allekirjoittanut erittäin tärkeän vetoomuksen, jolla pyritään vaikuttamaan asianmukaisten vammaispalvelujen puolesta. Niiden, jotka lainsäädäntömme mukaan kuuluvat kaikille vammaisille ilman oikeustoimia.

Adressi luovutetaan Sosiaali- ja terveysministeriöön  sote- ja  peruspalveluista vastaaville ja siksi, mitä enempi nimiä sen parempi. Jakakaa siis ihan kaikille mahdollisille tahoille. Olen aiemmin aiheesta asioinut molempien ministeriöiden kanssa ja he mielellään siirtävät vastuuta toinen toisilleen. Katsotaan mitä tällä kertaa tapahtuu.

Adressin annon yhteydessä tarjotaan myös palvelujen järjestämisen kehittämiseen ratkaisuja. Niihin palaan myöhemmin.

Itsestäni sen verran, että olen sekä vaikeasti kehitysvammaisen pojan äiti että KM, erityispedagogiikan asiantuntija ja olen erikoistunut vammaistutkimukseen/vammaispalvelujen järjestämiseen sekä toimin aktiivisesti vapaaehtoisena vammaistyössä.

Kiitos tuestasi :)