Korson Asukaspuisto

VETOOMUS KORSON ASUKASPUISTON SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA

Uutiset kaupungin suunnitelmista lakkauttaa Korson asukaspuisto on kuumentanut tunteita alueen lapsiperheiden keskuudessa. Tuntuu käsittämättömältä ja kohtuuttomalta suunnata säästöjä lasten ja lapsiperheiden tarvitsemiin ja käyttämiin kohteisiin. Korson asukaspuisto on keskeisellä sijainnillaan ja mielekkäällä toiminnallaan muodostunut korsolaisten lapsiperheiden omaksi olohuoneeksi. Puiston käyttöaste on korkea ja toimintaan osallistuminen aktiivista ja kysyttyä. Päiväkerhot ovat kotona hoidettavien lasten ainoat kanavat päästä osallistumaan ohjattuun kodin ulkopuoliseen ikä- ja kehitystason huomioonottavaan toimintaan. Puiston avoin toiminta on mielekästä niin lapsille kuin aikuisillekin, puisto on paras kohtaamispaikka lasten vanhemmille. Toisten kotona olevien vanhempien vertaistuki on välttämätöntä pienten lasten kotiäideille ja -isille.

Me allekirjoittaneet vetoamme Vantaan kaupungin valtuustoon, että Korson asukaspuisten toiminta turvattaisiin jatkossakin.

Krista Vihreälaakso    Ota yhteyttä adressin tekijään