Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

Kommentoitu viesti

Pysäkillä seisoja

#225 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechelininkadun liikenne

25.02.2013 12:10

#224: Ei savua ilman puita - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechelininkadun liikenne 

Mechelininkatu on joutunut politiikan pelinappulaksi, ja tavallisia asukkaita yritetään lytätä milloin milläkin argumenteilla, joilla joku porukka ajaa vain omaa etuaan. Siinä pelissä ei pari puuta tai pysäkkiä paljon paina. Jos joku Kivekäs sanoo, että muutama sata asukasta joutaa hyvin kävelemään kauemmas, niin tämä on sitten sitä faktaa. Tähän mennessä yhteensä 550 henkeä on vastustanut pysäkkimuutosta tässä ja toisessa adressissa, joten meitä väärinajattelijoita on enemmän kuin poliitikot ovat päättäneet.

Vastaukset

Ei savua ilman puita

#227 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechelininkadun liikenne

2013-02-25 14:01:24

#225: Pysäkillä seisoja - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechelininkadun liikenne

Laitan tähän parin vuoden takaisen sitaatin Otso Kivekkäältä:"...joukkoliikennettä on järkevä ajaa kaupunkirakenteen sisällä palvelutason maksimoimiseksi, mutta läpikulkuautoliikenteelle taas sopii paremmin kaupunkirakenteen ulkopuolinen reitti, jossa on vähemmän turhia viiveitä."

Tuolloin oli kysymys Hämeentiestä. Mitähän se tarkoittaisi Mechelininkatuun sovellettuna? Että kaikki Mechelininkadun kautta jonnekin suuntaavaat espoolaiset, lauttasaarelaiset, ruoholahtelaiset ja jätkäsaarelaiset pitäisi pakata ratikoihin ja busseihin, koska sitä liikennettä olisi järkevää ajaa asuinkortteleiden läpi palvelutason maksimoimiseksi? Sataman liikennettä pitäisi tarkastella ihan erikseen.