Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen
Kommentoitu viesti
Sammonkatulainen |
#231 Vihdoinkin25.02.2013 19:16Vuosikausia alueella on odoteltu pyörätietä Mecklulle, onneksi asialle vihdoin ollaan tekemässä jotain! On naurettavaa, että päättäjät ja alueen asukkaat ovat nurisematta tyytyneet autoilijoiden terroriin ja jatkuvaan järkevien liikkumismuotojen systemaattiseen aliarvioimiseen ja hankaloittamiseen. Pyöräilyn ja joukkoliikenteen edistämiseksi ja sujuvoittamiseksi voitaisiin todellakin tehdä joskus jotain. Mitäs sitten kun lapio otetaan kauniiseen käteen ja asioita aletaan edistää? Noh, esiin rynnii muutama kovaääninen räksyttäjä oma etu hienoiksi iskulauseiksi väritettynä lippuna joukkojen edellä liehumassa. Taas ollaan siinä tilanteessa, että edistyksen eteen säntäävät kaupunginosayhdistysten pystyynkuolleet jäärät pönkittämään omaa egoaan ja pitämään kiinni kymmeniä vuosia vanhoista arvoistaan. Ihan oikeasti, kuka kärsii siitä että pysäkki siirtyy 100 metriä kauemmaksi? Tietenkään mikään suunnitelma ei ole aukoton ja poliittiset päätökset ovat aina kompromisseja. Kaikki eivät voi voittaa, mutta onko oikein että koko kaupungin julkisen liikenteen verkon uudistukset paikka toisensa jälkeen jumitetaan systemaattisella aggressiivisella vastarinnalla niiden ihmisten taholta jotka kulloisessakin muutospaikassa joutuvat tinkimään pienen siivun henkilökohtaisista eduistaan? Sinä, joka tämän adressin olet aluille pannut ja aktiivisesti ajanut tämänkin katuosuuden peruskorjauksen jarruttamista monessa eri mediassa, voisit kerrankin ajatella jotain muutakin kuin itseäsi. Kuinka paljon tällaiseen juntturointiin menee kaupungin varoja? Oletko ihan varma että oma egosi ja itsetuntosi kasvoi niin paljon, että tämä kaikki on ollut meidän muiden ja kaupungin poliitikkojen ja virkamiesten kärsimän vaivan ja ylimääräisen työn arvoista? Sietäisit hävetä. |
Vastaukset
Autoton jalankulkija |
#232 Re: Vihdoinkin2013-02-25 19:26:21#231: Sammonkatulainen - Vihdoinkin Millä tavalla suunnitelma vähentää autoilijoiden terroria? Ja jalkakäytävätkin kapenevat. |
Ei savua ilman puita |
#234 Re: Vihdoinkin2013-02-26 08:17:25#231: Sammonkatulainen - Vihdoinkin Nyt ei ole aika repiä hiuksiaan ja esittää henkilökohtaisia solvauksia, vaan pitää kiireesti miettiä miten suunnitelmaa parannettaisiin, jos vielä saadaan tilaisuus tehdä ehdotuksia. Itselleni tuli mieleen, että onko pyöräkaista välttämättä sijoitettava jalkakäytävän viereen. Eikö se voisi olla autokaistojen välissä tai sitten lähinnä puuriviä? Tästä olisi joitakin selviä etuja: 1) jalankulkijoiden ei tarvitsisi pelätä vauhdikkaita pyöräilijöitä, jollaisen kanssa on koettu meidänkin perheessä yksi vaarallinen tilanne, 2) jalkakäytävän viereisellä autokaistalla voisi yö- ja viikonloppupysäköintiä jatkaa eivätkä autojen ovien avaukset tuottaisi vaaratilanteita pyöräilijöille 3) pyöräkaista tulisi talvella hyvin auratuksi samalla kuin autokaistatkin. Jalkakäytävän vieressä pyöräkaista tulee olemaan talvella aina luminen ja sohjoinen, kun lunta työnnellään vuorotellen kadulta jalkakäytävälle ja jalkakäytävältä kadulle. Kääntymiset pyöräkaistalta voisi hoitaa pyörätaskuilla, vai voisiko? Jos kaupungin suunnittelijat ovat käyneet tämän vaihtoehdon läpi ja hylänneet, niin miksi? Arkadiankadullahan pyöräkaista on kadun keskellä ja tällaisia ratkaisuja on paljon muiden maiden pyöräilykaupungeissa. Jos puukujanne pannaan uusiksi olisin jopa valmis kaventamaan sitä hieman, ettei jalkakäytävistä tarvitsisi ottaa mitään pois, mutta se ei ehkä ole mahdollista. Lehmuksia ei voitane sijoittaa nykyistä lähemmäs toisiaan. Se suunnitelman "viihtyisä hiekkatie" lehmusten välissä on aika vähässä käytössä, lähinnä koiranulkoiluttajien ilona. |
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Itämeri EI ole akkuteollisuuden kaatopaikka
Lohjan synnytyssairaalaa ei saa lakkauttaa!
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
11062 Luotu: 15.07.2023
Rauman kyläkoulut säilytettävä osana kouluverkkoa
1107 Luotu: 23.04.2024
Sinkkolan toiminta on turvattava!
681 Luotu: 19.04.2024
Orpon hallituksen on erottava
2155 Luotu: 21.02.2024
Ympärivuorokautinen päivystys on säilytettävä Kouvolan Ratamossa
528 Luotu: 25.04.2024
Aso-asukkaita ei saa säätää vuokralaisiksi
1988 Luotu: 08.04.2024
Adressi Kaukajärven terveyspalveluiden säilyttämisen puolesta
706 Luotu: 15.04.2024
KOY MÄNTYTIE 1 ASEMAKAAVAN SÄILYTYSVETOOMUS
299 Luotu: 14.04.2024
Vesilahden sosiaali- ja terveyspalveluiden puolesta
236 Luotu: 23.04.2024
Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa
17893 Luotu: 01.03.2023
Revonlahden koulun säilyttäminen
618 Luotu: 16.04.2024
Ounasvaaraa ei saa rakentaa!
6154 Luotu: 29.11.2023
ADRESSI TAMPEREEN SEUDUN VINTTIKOIRARATATOIMINNAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
6138 Luotu: 08.04.2024
Epäluottamuslause: Orpon hallituksen on erottava - Orpos regering måste avgå!
818 Luotu: 15.07.2023
Luohuan koulun puolesta
89 Luotu: 24.04.2024
Prisma Korsoon!
81 Luotu: 10.04.2024
Sisarusperiaatteen kirjaaminen Turun perusopetuksen oppilaaksioton perusteisiin
71 Luotu: 22.04.2024
Itämeri EI ole akkuteollisuuden kaatopaikka
67912 Luotu: 15.02.2024
Riikka Purran on erottava
879 Luotu: 30.03.2024
Suomi ei saa luovuttaa tosiasiallista päätösvaltaa kansanterveydestään Maailman terveysjärjestölle / Finland får inte ge bort sin faktiska beslutsrätt angående folkhälsan till WHO
12074 Luotu: 25.08.2023