IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

Kommentoitu viesti


Vieras

#2000 Re: Re: Kivihiilen käyttö lisääntyy

28.02.2013 12:17

#1996: Taisto Holla, Mieskonmäki - Re: Kivihiilen käyttö lisääntyy

 

Oletko ihan oikeasti sitä mieltä että kannatat linjaa missä Suomi on täysin riippuvainen ulkomailta tuodusta energiasta? Suomen käyttämästä energiasta n. 70 % on tällä hetkellä ulkomailta tuotua.

Kannatat siis kivihiilen rahtaamista ulkomailta sisämaan voimaloihin etkä halua että käytettäisiin voimalan läheisyydessä tai lähipaikkakunnista saatavaa kotimaista energiaa ja haluat hylätä kaikki ne mahdollisuudet mitä Suomi hyötyisi jos otetaan ne kotimaiset käyttöön etusijalla?

 

Vastaukset


Vieras

#2001 Re: Re: Re: Kivihiilen käyttö lisääntyy

2013-02-28 14:04:15

#2000: - Re: Re: Kivihiilen käyttö lisääntyy

Parempi kannattaa tuontienergiaa, koska täällä ei osata edes kaivaa sitä turvetta niin, ettei tuhota samalla vesistöjä/ympäristöjä ja aiheuteta sillä (nimenomaan sillä) rankkaa vastustusta turpeen käytölle! Vapon käräjäkierre on kyllin hyvä todiste siitä, että asioita ei hoideta vaaditulla tavalla ja vakavuudella.

IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ ja jo aiheutettujen tuhojen korjaaminen - katsotaan sitten asiaa uudelleen!!

 

 

 

Taisto Holla, Mieskonmäki

#2004 Re: Re: Re: Kivihiilen käyttö lisääntyy

2013-02-28 19:34:36

#2000: - Re: Re: Kivihiilen käyttö lisääntyy

Tällä saitilla, melkein voi sanoa joka toisessa säikeessä, yrittää nimimerkki "vieras" uskotella turpeella olevan työllistävän vaikutuksen.

Minulle kivihiilen rahtaaminen on leivän ääni ollut jo useita vuosia, kuten niin monelle muullekin suomalaiselle merenkulkijalle.

Tästä näkökulmasta katsoen on pienempi paha käyttää hiiltä kuin turvetta, itse kylläkin olen atomivoimaloiden kannalla.

Mitä teette sitten kriisiaikana kun turvesuot on kaluttu loppuun ja kotimaista energiaa ei ole, tosin metsä kasvaa nopeammin kuin turvesuot. Tämä ilmiö on nähtävissä Puolassa, hiili alkaa loppua tai on niin syvällä, että ei kannata kaivaa, Puola on nykyisin tuonti hiilen varassa, sen tiedän.