IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

Kommentoitu viesti

Taisto Holla, Mieskonmäki

#2004 Re: Re: Re: Kivihiilen käyttö lisääntyy

28.02.2013 19:34

#2000: - Re: Re: Kivihiilen käyttö lisääntyy

Tällä saitilla, melkein voi sanoa joka toisessa säikeessä, yrittää nimimerkki "vieras" uskotella turpeella olevan työllistävän vaikutuksen.

Minulle kivihiilen rahtaaminen on leivän ääni ollut jo useita vuosia, kuten niin monelle muullekin suomalaiselle merenkulkijalle.

Tästä näkökulmasta katsoen on pienempi paha käyttää hiiltä kuin turvetta, itse kylläkin olen atomivoimaloiden kannalla.

Mitä teette sitten kriisiaikana kun turvesuot on kaluttu loppuun ja kotimaista energiaa ei ole, tosin metsä kasvaa nopeammin kuin turvesuot. Tämä ilmiö on nähtävissä Puolassa, hiili alkaa loppua tai on niin syvällä, että ei kannata kaivaa, Puola on nykyisin tuonti hiilen varassa, sen tiedän.

Vastaukset


Vieras

#2005 Re: Re: Re: Re: Kivihiilen käyttö lisääntyy

2013-03-01 07:47:35

#2004: Taisto Holla, Mieskonmäki - Re: Re: Re: Kivihiilen käyttö lisääntyy

Juuri näin :D

Nyky turvebuumihan lähti 70-luvun 'energiakriisistä'. Mikä on sitten se meidän tulevaisuuden kriisivara? Naapuripalstalla maalaillaan MadMax-tyylisiä skenaarioita että vihamieliset tahot tulevat ja vievät turpeet - toivottavasti vievät sen myös järvistä ja muista vesistöistä.Tosin onhan ne ulkomaalaiset tulleet jo viemään mineraalimmekin ja odotettavissa on, että 'nykytekniikalla' vesistömme ovat entistä suuremmassa (talvi)vaarassa.

Tässä maassa tahtoo nämä 'väliaikaiset' pelastustoimet jäädä pysyviksi, kuten autojen käyttövero. Nähtäväksi jää, kuinka suuri osa nyt tehtävistä meno- yms. leikkauksista valtion taloudessa jää pysyviksi! Toivottavasti leikataan myös turpeen kaivamisesta - pysyvästi.