Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

Kommentoitu viesti

Matti Suopajärvi
Vieras

#698 Matti selittelee......

09.02.2011 17:44

Postauksessani #513 kerroin toimittaneeni kirjeeni sopimusrikkomuksista Tornion terveyskeskuksen johtavalle lääkärille sekä saatteeksi sosiaali- ja terveyslautakunnalle, sekä perusturvajohtajalle. Tämän jälkeen Juha otti Ilkkaan yhteyttä ja Ilkka pyysi toimittamaan kirjeen myös hänelle. Näin tein ja Ilkka lupasi ottaa ja otti asian esille 24.1. KH:n kokouksessa joka oli ja on yhä ei-julkinen päätösten nettiversiossa.

Ilkka ilmoitti myös HETI kokouksen jälkeen mulle sähköpostitse KH:n olleen sitä mieltä että asia selvitetään ja tarvittaessa ryhdytään toimenpiteisiin.

Toissapäivänä Ilkka sähköpostissaan kertoi mulle asian olevan SOSTER:issa KH:n pyynnöstä. Tätä aiemmin en todellakaan tiennyt että KH oli todellakin ryhtynyt toimenpiteisiin. (Se että paperi on SOSTER:iin tullut KH:n pyynnöstä ei muuten näy SOSTER:in esityslistallakaan.)

Ilkan mielestä olisi tullut ilmoittaa, jotta yleisemmässäkin tiedossa olisi ollut että jotain sentään jossain tehdään. Täytyy jälkikäteen myöntää että asian olisi toki voinut ilmoittaa vaikkapa yhdellä viestillä "Ilkka Kapraali oli ottanut asian esille KH:ssa ja se oli päättänyt asia selvitetään ja tarvittaessa ryhdytään toimenpiteisiin." Viesti ois jälkikäteen ajatellen ollut asian käsittelynkin kannalta taktisesti ihan viisasta.

Olen pyrkinyt kirjoitamaan tänne vain pääasioita. En tainnut pitää tuota silloin sellaisena. Aika monen tahon lupaukset ovat jääneet ilmoittamatta, tällä hetkellä ainakin ALV & Hallinto-oikeus & Tehyn lakimies puuhastelevat asian jonkin kulman kimpussa. Ja aika moni taho on asiaan luvannut puuttua - harva vaan pitänyt lupauksiaan.

Pääasia minusta on se että asiat hoidetaan kuntoon. Pisteet niille jotka sen tekevät.

Ilkka puolestaan jo adressilistan alussa lupasi toimittaa asioita eteenpäin selvitettäväksi jos jotain konkreettista ilmenee ja niistä hänelle kerrotaan. Konkreettista ilmeni ja niistä kerrottiin Ilkalle ja Ilkka hoiti jutun eteenpäin kuten lupasi. Siinä se!

Minä en ole luvannut välttämättä ilmoittaa kenellekään ilmoittamistani asioista tai siitä että joku tekee, tai on luvannut tehdä, jossain jotain. Siinä se!

matti





Vastaukset

Ilkka Kapraali
Vieras

#703 Matin selittelyyn!

2011-02-10 00:21:12

#698: Matti Suopajärvi - Matti selittelee...... 

En tarkoittanut, että olisi pitänyt kertoa, että "Ilkka Kapraali oli ottanut asian esille kh:ssa..."

Se ei ollut minulle tärkeää, kuka vei asian kh:lle, sillä kuten edellä kerroin, MINÄ EN OLE ehdokkaana kevään vaaleissa.

Mutta kun esim. nimimerkki "Käsittämätöntä" esitti sinulle suoran kysymyksen(#630): "Eikö rikelista kannattaisi lähettää kaupunginhallitukselle tai tehdä poliisille tutkintapyyntö? Mitä mieltä olet Suopajärvi?", ja kun samantyyppisiä hätääntyneitä viestejä näiltä sivuilta löytyy muitakin, niin ehkäpä olisi edes vähän rauhoittanut ihmisiä, kun olisivat saaneet tietää, että kh. on reagoinut asiaan. 

Varmaan sinä tunnet tähän asiaan "sekaantuneet" ihmiset paremmin ja siltä pohjalta katsoit, että heille ei ole tärkeää kertoa tuosta kh:n käsittelystä. Kuten yllä kerroin, niin itse kuvittelin toisin.

Hyvää jatkoa taistelulle!