Lempäälän Rauhanyhdistyksen tutkintaa jatkettava

Kommentoitu viesti

Mies.

#87 Kommentti

10.04.2013 14:23

"Luulisin että monet ovat allekirjoittaneet addressin siksi etteivät tulisi omassatunnossaan ja Jumalan edessä osasyyllisiksi Lempäälän kiusaamisiin laiminlyömällä velvollisuutensa kiusaamisen tuomitsemiseen ja kiusaamisen kohteen puolustamiseen."

Tuossa mennään mielestäni harhaan, jos allekirjoitetaan adressi omantunnon vuoksi. Sillähän vedotaan allekirjoittamaan adressi, että mahdollisimman moni sen allekirjoittaisi. Ne allekirjoittavat sen, jotka kokevat omaksi. Minä täällä lapin perukoilla en todellakaan tunne tarvetta allekirjoittaa adressia. En tiedä asiasta totuutta ja asia on sillä selvä.

"Että ihmisiä nuijitaan yhteiseen rakkauteen vaikka väkisin. Tai näytetään ovea, jos ei passaa. Ei hyvältä näytä."

Ymmärrän, että monilla on kyseisiä kokemuksia. Minulla ei ole. Jokainen saa uskoa vapaasti. Ei tässä ole mitään pakkoa. Minä olen ainakin saanut aina elää vapaasti. Ehkä joskus on tutut ihmetelleet tekosiani - syystäkin - mutta aina olen saanut uskoa vapaasti ilman kenenkään painostusta.

Usko on yksinkertainen asia. Uskokaa ihmiset vapaasti. Siinä on mielestäni vain yksi ehto: yhtä Herraa voi palvella kerrallaan.

 


Vastaukset

HH.

#89 Re: Kommentti

2013-04-10 14:51:57

#87: Mies. - Kommentti

"Vain yhtä Herraa voi palvella kerrallaan".

Aivan. Maallinen oikeus ei ole herruutta ihmisten yli.

Lait ovat oma luomuksemme ja kaiken aikaa meidän valinnoistamme riippuvaisia.

Niitä kunnioitetaan siksi, että ne ovat välttämätön ja ainoa suoja mielivaltaa vastaan.

lakiin ja oikeusjärjestykseen on nytkin turvautuminen, ettei ketään sorrettaisi eikä myöskään / varsinkaan uskon varjolla voisi tehdä vääryyttä painostamalla vähemmistöön jäänyttä joka ei kykene suojautumaan ylivaltaa vastaan.

Allekirjoituksella vaaditaan, että oikeussuojaa ei saa heikentää. - Adressilla vaaditaan asian tutkimista läpikotaisin niin, että vastuut selviävät.

On väärin, jos uhri ei saa oikeutta ja jos painostukseen osallistuneet ja sen sallineet eivät joudu vastuuseen.

"Uskokaa vapaasti".

Niin uskonkin. Siksi en huoli ketään ihmistä / porukkaa itseni ja Jumalan väliin.