Vastustamme Valviran aikeita puuttua kilpirauhasongelmien hoitoon

Kommentoitu viesti


Vieras

#54

28.05.2013 17:05

Olen käynyt endokrinologin luona kun olin kärsinyt kilpirauhasen vajaatoiminnasta jo yli 7kk ja olin kuin zombie, en pystynyt liikkumaan eikä ajatus toiminut yhtään. Unohdin kaiken mitä oli 5 minuuttia aiemmin ollut. Valitin myös endokrinologille kuinka painoa vaan tulee lisää vaikka tekisi mitä. Endokrinologi käski syödä vähemmän, ei missään nimessä saa liikkua kun hänen mielestään kärsein vain fyysisestä väsymyksestä. Tämä endokrinologi ei pystynyt minua auttamaan yhtään. Avun olen saanut aivan muualta.

Vastaukset


Vieras

#68 Re:

2013-05-29 08:59:05

#54: -

Mulla on myös tosi huonoja kokemuksia endikronologista. Olin syönyt Thyroxinia noin vuoden ajan ja menin "asaiantuntijalle" kun paino ei vaan lähtenyt laskemaan, kolesteroli ja verenpaineet olivat taivaissa, muisti ei toiminut jne.

Verenpaineen hoitoon endokrinologi ehdotti lakritsin välttämistä ja muistiongelmiin psykiatria. Vajaatoimintaa oli hänen mielestään niin helppo hoitaa, koska siinä vaan syötetään Thyroxinia ja sillä selvä. Jos oireet eivät tällä häviä, ongelma on jossain muualla. Liikatoimintaa oli hänen mielestään mielenkiintoisempi tapaus, että silleen.