Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#21671 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re....Entä tätä ?

29.09.2013 19:48

#21669: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re....Entä tätä ?

 

Hei nyt muistin sen,  mitä piti joskus aikaisemminkin sanoa,  niin muuten kiitos tuosta Hes.16:sta!    Siis että kyllä kai sillä on jotakin merkitystä myös,  miten Raamattu  itse  suhtautuu Sodoman katastrofiin,    eiköhän se kerro kaikkein voimakkaimmin asiasta?  Mitä olet mieltä?  J a juuri tuo minkä toit esiin,  ettei lukemista voi  lopettaa jakeeseen 49.

 

Vastaukset


Vieras

#21675 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re....Entä tätä ?

2013-09-29 19:59:37

#21671: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re....Entä tätä ?

 

Otin kopion tuosta kirjoituksestasi,  ja kun  luin  sitä tässä, havahduin    ...ja tekivät kauhistuksia minun edessäni,  ja minä,   kun sen näin,


Siis,  se mitä kätkemme muiden silmiltä   on ....   minun edessäni


Vieras

#21695 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re....Entä tätä ?

2013-09-30 05:44:19

#21671: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re....Entä tätä ?

Tässä taas esimerkki siitä, kuinka "Raamatun vaikutuksen alaisena" luetaan mitä sattuu ja yritetään kaivaa rusinat pullasta muiden ihmisten tuomitsemiseen. Kokonaistekstin kauhistelu kohdistuu kilpailevia jumalia palvovaa naisia kohtaan, joiden toimintaan ilmeisesti kuului myös uskonnollis-erootisia rituaaleja ja lasten uhrausta. Sodoma ja Gomorra tulevat mukaan "vauhdissa", vanhoina tunnettuina synnin pesinä, joista Hesekiel katsoi sopivaksi muistuttaa.

Hesekielin kirjan tässä kohdassa ei mainita sanallakaan homoseksuaalisuutta. Sitä on yritetty vääntää sisältöön sillä perusteella, että sanan "kauhistus" alkuperäismuoto esiintyy kuvaamassa kauheutta sekä Sodoman syntejä että Mooseksen kirjassa homoseksuaalista aktiviteettia. Tällöin unohdetaan täysin, että sitä sanaa on käytetty kuvaamaan muitakin kauhistuksia. Toisaalta se on määre kuvatulle asialle, ei itse asian nimi.

Esimerkiksi

jos joku sanoo, että "Onpa tämä sää kaunis!", se ei tarkoita, että puhuttaisiin säästä, jos toinen jossain ihan toisessa paikassa toteaa. että "Kyllä tilaa aina kauneudelle piisaa."

 

 

 


Vieras

#21732 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re....Entä tätä ?

2013-09-30 16:42:35

#21671: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re....Entä tätä ?

"Ehkä sieltä löytyy kymmenen. Herra vastasi: Niiden kymmenen tähden jätän sen hävittämättä."  1. Moos. 18:32

Abraham rukoilee, että Herra ei hävittäisi Sodoman kaupunkia. Ei löytynyt kymmentä, jotka uskovat Herraan, ovat Häneen sitoutuneita ja ovat rukoilijoita. Tässä näkyy se, että Herra jättää kokonaisen kaupungin hävittämättä jos Häneen uskovia rukoilijoita löytyy. Herra ei ole ankara.

Raamatussa on myös sekin tapaus, jossa Herra olisi jättänyt hävittämättä jos muurinaukossa olisi ollut edes yksi uskollinen, vaan ei löytynyt edes sitä yhtäkään. Raamatun kohtaa en muista.