Mopot 60km/h

Kommentoitu viesti

Kyllä me osaamme ajaa!

#669 Re: Osaamme Ajaa

31.05.2011 21:13

olen samaa mieltä. itse olen ajanut mopolla 11 vuotiaasta asti ja osasin silloin yhtä hyvin kuin moni luokkakaverini nykyään.

moponi oli silloin Pappa Tunturi

Vastaukset

Osaatteko nuoret oikeasti ajaa?

#670

2011-06-01 15:46:52

Sen mitä tänä keväänä olen seurannut mopoilijoita niin välillä tuntuu että tuo 45 mittarissa on monelle liikaa. (onneksi joukkoon mahtuu muunkinlaisia kuljettajia. sellaisia jotka noudattavat rajoituksia ja sääntöjä)

En tiedä onko nuorilla hälläväliä asenne vai eivätkö vaan tiedä liikennesääntöjä.

Muutaman viikon aikana on ollut itselläni kaksi läheltä piti tilannetta mopoilijoiden kanssa ja kummallakin kerralla syy olisi ollut mopoilijassa. Onneksi osasin varoa heitä. ensimmäisellä kerralla olin   valoristeyksessä ajamassa suoraan. Olin jo lähtenyt liikkeelle valojen vaihtuessa vihreälle kun vastapäisestä suunnasta kaksi mopoilijaveijaria  jotka olivat kääntymässä vasemmalle kurvasivat MOLEMMAT suoraan auton eteen. Tuo toinen tilanne oli vähän vastaava missä mopoilija yritti kolmion takaa alle.

Toinen riski ovat lasten vanhemmat jotka antavat alaikäisten lastensa ajaa mopoilla (jopa viritetyilläkin). Minkälainen moraali tuollaisilla vanhemmilla on ja lapsensa suojelu vaisto? Eikö vanhempien pitäisi laittaa lapsille rajoja ja ohjailla heitä kasvamaan vastuuntuntoisiksi aikuisiksi.