IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

Kommentoitu viesti

yks kirjoitusten lukija

#2500 Re:

21.02.2014 08:55

#2499: -

Tää viesti on molemmille numeroille 2498 ja 2499. Mun mielestä ainakin on avartavaa että kirjoittajat kirjoittaa monelta kantilta asian ympäriltä. Kirjoitukset turpeen tarpeellisuudesta Suomessa yhtenä tärkeenä energiamuotona on ainaskin mulle selkiintynyt osaksi näiden kirjoitusten vuoksi jotka puolustaa turvetta energiaksi. Olin ennen kriittinen turpeen käytöstä. Kirjoitukset on laittanut mut tutkimaan tarkemmin sitä mitä kaikkea hyvää kotimaisesta energiasta on maallemme. Vähäiset päästöt vesistöön eivät vaikuta juuri mitään. Toista se on maatalouden päästöt jotka rehevöittävät vesistöjä. Itselläni on omakohtaisia kokemuksia siitä. Ei muuta kuin kotimaista energiaa lisää. Turvetta lisää, puuta lisää ja kaikkia kotimaassa tuotettuja lisää. Tällä saadaan osittain Suomi nousemaan takas nousuun.        Ps. Toivottavasti kirjoittajat jatkavat kirjoittamista myös turpeen puolesta. Muuten juttelu mennee siihen että joku kirjoittaa että mun vieressä olevaan järveen tulee turvevesiä, toinen kirjoittaa jotta niin munkin järveen. Mitä järkee tossa sit olisi? Pitäähän asioita kirjoitta monilta kanteilta. Silloin vasta on kunnon keskustelu. Sama jos joku kirjoittaisi että mun vieressä olevalta tieltä meni nyt yks rekka, toinen kirjoittaisi että niin muuten munkin ikkunan alta meni puoli tunytia sitten iso rekka. Pitää aioista kirjoittaa laajalti ja eri näkökulmista tietenkin.

Vastaukset


Vieras

#2502 Re: Re:

2014-02-22 09:55:01

#2500: yks kirjoitusten lukija - Re:

 

Arvoisa kirjoittaja. Olen kanssasi aivan samaa mieltä. Täytyyhän keskusteluissa tietysti tuoda esiin monet asiaan liittyvät seikat jotka siihen oleellisesti linkittyvät. Eihän keskustelu muutoin ole mitään "oikeaa" keskustelua, vaan muuttuu juuri sellaiseksi kuin osuvasti sanoitkin verratessasi keskustelua rekka-autoista ja veden tulemisesta ojastosta :). Mitä laaja-alaisempi keskustelu aiheesta kuin aiheesta käydään, on se kaikkien kannalta parasta ja antoisinta.

Olen aivan varma, että monelle on käynyt samalla tavalla kuin kerroit itsellesi käyneen, Olet muodostanut mielipiteesi uudelleen kotimaisen energian ja varsinkin turpeen käytön positiivisista vaikutuksista koko Suomen kansantalouteen. Tämä edellyttää vain hiukan viitseliäisyyttä tutkia asiaa syvemmin, eikä vaan mennä suinpäin turpeen käytön vastustajan "leiriin". Tietenkin aina joudutaan puntaroimaan asian sekä hyvät että huonot puolet. Turpeen käytön kohdalla ei ole juurikaan mitään oleellisen huonoa, vaan ne jäävät kokonaisuutta ajatellen aivan marginaaliseen asemaan.