EI Tom of Finland -postimerkkiä Suomeen!

Kommentoitu viesti

J

#841 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

26.04.2014 08:47

#835: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

Mielenkiintoinen määrittely kyllä sinulla sanalle fanaatikko. Muulla ei väliä, mutta jos uskoo Raamattuun niin se riittää? Hyi, joku Raamattu? No uskonhan minä. En sitä ole kieltänyt, mutta toisaalta en ole myöskään tänne Raamatunpaikkoja ladellut, kun näköjään muut on kerinneet ensin. Minusta ns. "Raamatulla päähän hakkaaminen" on huono tapa ja asioista pitäisi voida aina kuitenkin jutella.

"Fanaatikon päätä ei saa järkipuheilla ja perusteluilla käännettyä". No saako sinun päätäsi? Eipä kai. Mä en tiedä kuinka usein olet kuullut tuollaista "se on fakta ja piste" - tyylistä keskustelua. Itse olen pyrkinyt aina korostamaan että tämä on se mihin MINÄ USKON. Tosin kun sen uskallan sanoa, niin johan sieltä tulee että "tule nyt järkiisi kun me tiedämme että se asia on näin". Kukahan tässä siis on se fanaatikko? No okei, minä voin olla. Ei se minua haittaa.

Tuntuu kyllä nyt että aika kauas tässä on menty adressin aiheesta, joka oli postimerkit... :D

Vastaukset


Vieras

#842 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

2014-04-26 09:03:21

#841: J - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

Siinäpä se. Usko on tässä se avainsana. Jos usko on niin vahva, että faktat ei sitä muuta niin kyllä fanaatikon tunnusmerkistö alkaa täyttyä.