Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Kommentoitu viesti

leena

#12 joo kyllä pisti taas tääkin vastaus vihaksi

10.07.2015 16:42

maataloustukia ei leikata ollenkaan, mutta että opiskelija ja eläkeläinen laitetaan vertailuun.Millasia ihmisiä tuonne on oikein äänestetty. oi voi ja voi voi,,,sydän itkee...

Vastaukset


Vieras

#14 Re: joo kyllä pisti taas tääkin vastaus vihaksi

2015-07-10 16:56:30

#12: leena - joo kyllä pisti taas tääkin vastaus vihaksi 

  Eikai eläkeläistä ja opiskeljaa voi verrata keskenään hullua hommaa,hävetkää päättäjät.

 


Vieras

#15 Re: joo kyllä pisti taas tääkin vastaus vihaksi

2015-07-10 17:20:30

#12: leena - joo kyllä pisti taas tääkin vastaus vihaksi 

 Vertailukohdaksi voisi ennemminkin ottaa niin maataloustuet kuin maahanmuuttajille tarjotut hulppeat sosiaalituet.  

Tanska ja Britannia ovat päättäneet puolittaa maahanmuuttajien sosiaalituet vähentääkseen maidensa houkuttelevuutta ilmaista elämää etsiviltä Afrikkalaisilta.  Miksi Suomi ei tee samoin?

Asun lähellä Itäkeskusta Helsingissä ja täällä näemme sairaalloisen lihaviksi paisuneita somaleita ahtamassa itseensä burgereita shoppailun välillä.  Merkkivaatteita,  hajuvesiä, lentolaukkuja kotimaan lomailua varten,  matkatoimistossa varaamassa lippuja jne. 

Samaan aikaan köyhimmät vanhukset kaivelevat kukkaron pohjalta kolikoita ostaakseen ruokaa.  Ristiriita on järkyttävä. 

Huonokuntoiset vanhukset haluttiin koteihinsa säästösyistä ja nyt heidät halutaan kadulle säästösyistä.  

Tämä ei ole Suomi jota rakensimme voimiamme säästämättä,  näin ei voi kohdella vanhuksiamne. 

Marja-Leena Kuronen
Helsinki

#38 Re: joo kyllä pisti taas tääkin vastaus vihaksi

2015-07-11 08:26:27

#12: leena - joo kyllä pisti taas tääkin vastaus vihaksi 

 Vertaaminen opiskelijaan on todellinen rimanalitus. Itse olen maksanut oman opiskeluni lukiosta lähtien tehden töitä ja ottamalla lainaa ja asumalla kotona 40 kilometrin päässä koulusta ja yliopistosta. Matkoihin kului paljon, mutta toisaalta muut kulut jaoin vanhempieni kanssa. Sitten jouduin sairaseläkkeelle jo 54-vuotiaana.  Edelleenkin teen vointini mukaan jonkin verran etätöitä.  Olen tullut joten kuten toimeen, kun olen saanut asuntotukea 180e/kk.  Lääkekuluni ovat yli 50 euroa/kk ja ensi vuonnahan ne nousevat taas muutoksen mukana.  Helsingissä on Kelan hyväksymä vuokra 508/kk, sillä ei vaan saa valitettavasti edes kaupungin asuntoa vuokrattua.  Asumistukeni tulee putoamaan 120 euroa eli koko summa täytyy vähentää ruuasta ja kotiavun ostamisesta. Maatalouden harjoittajat eivät ymmärrä tätä asumisongelmaa lainkaan, koska heillä on katto pään päällä ja heidän asuntonsa korjauskulut ovat osittain vähennyskelpoisia. Kyllä tilanne on vain niin, että siitä Suomen EU-tukien päälle maksamasta maataloustuesta voi aivan helposti leikata, eikös se olisi sitä yhteiskuntasopimusta, kun kaikkien piti osallistua.