Pohjois-Karjalan Prikaatin puolesta

Kommentoitu viesti

Reserviläinen

#24 Totuus on...

05.11.2011 20:01

...että Suomea EI puolusteta varuskunnista käsin. Mutta paikallisten varuskuntien olemassaolo on asia joka tukee maanpuolustushenkeä. Suomen puolustusbudjetti on vain n 500 euroa vuodessa per nuppi. Itse olisin valmis maksamaan tuplasumman vaikka pienituloinen olenkin. Vapaus ei ole ilmaista, se kysyy ihmisiä kuten sinä ja minä, ja jos me emme ole valmiit maksamaan hintaa, niin kuka sitten?

Vastaukset

Reserviläinen

#31 Re: Totuus on...

2011-11-06 11:22:44

#24: Reserviläinen - Totuus on...

Peruutan osan edellisestä. Yksittäisellä varuskunnalla ja sen sijainnilla on merkitystä puolustusvalmiuden kannalta koska se edistää paikallistuntemuksen hyödyntämistä, kertausharjoituksiin ja varsumiespalveluksiin osallistumista, mahdollistaa vapaaehtoisen maanpuolustustyön ja kertausharjoituksiin osallistumisen. Myös joukkoyksiköiden kokoaminen ja sijoittaminen P-Karjalan puolustamiseksi olisi käsittääkseni nopeampaa Kontiorannasta käsi kuin jostain muualta kauempaa. Myös maakuntakomppanioiden toiminta loppuisi ilman Kontiorantaa.

Varusmiespalvelus, kertaaminen ja MPK-toiminta olisivat paljon vaikeampia ja usein mahdotonta jos pitää matkustaa niitä 400 km päähän. Ainakin multa olis jäänyt MPK harjoituksiin osallistumatta jos matkaa olisi ollut satoja kilometrejä. Ennenkaikkea oma varukunta on OMA, sen vaikutus maanpuolustustahtoon on todella suuri

Varusmiespalvelus ja maanpuolustustoiminta ovat itsenäisen maan vapaille kansalaiselle perusoikeus siinä missä äänioikeus ja ajattelun vapaus. Sitä ei saa ottaa pois!

Riikonen

#97 Re: Totuus on...

2011-11-11 23:30:31

#24: Reserviläinen - Totuus on... 

 Vaikka Suomea ei puolusteta varuskunnista käsin (ei ole viimeiseen sataan vuoteen yritettykään) niin jossakin kai asevelvollisten pitää asuakin. Tuo "varuskunnasta käsin puolustaminen" on naurettava puolustelu Kontiorannan lakkauttamiselle.

Vai puolustetaanko sitten maatamme etelä-Suomen tai Lapin varuskunnista käsin?

 

Marjatta lottatyttö - ei kovin kauaa sitten

#337 Re: Totuus on...

2012-02-15 14:47:38

#24: Reserviläinen - Totuus on... 

Olen täysin samaa mieltä Reserviläisen kanssa, vaikka pientuloinen olenkin. Vapaus, veljeys...Kallisarvoista!