Opintotuen sitominen indeksiin

Kommentoitu viesti

Vieras
Vieras

#15 Re: Re: Re: Sopii itse kokeilla elää opintotuella

27.08.2010 14:49

#14: Vieras - Re: Re: Sopii itse kokeilla elää opintotuella

Joo, ja kesältä ei saa opintotukea jos käy kokopäiväisessä kesätyössä. Mun hataran matematiikkani mukaan on mahdottomuus tienata yhden kesän (4 kuukautta) aikana luokkaa 200 euroa per opintotukikuukausi säästöön talven varalle (8 kuukautta, 8 x 200 = 1600) plus kesän vuokra ja ruoka (neljä kuukautta).

 

Seuraava rutisija ja opintotuesta kateellinen voisikin postata tänne avoimia työpaikkoja, joissa otetaan määräaikaisia työntekijöitä määrättömästi ja palkka lähtee tuolta 3000 eurosta kuukausi.

Vastaukset

neljäs opiskelija
Vieras

#29 Re: Re: Re: Re: Sopii itse kokeilla elää opintotuella

2010-09-02 23:28:34

#15: Vieras - Re: Re: Re: Sopii itse kokeilla elää opintotuella

Saisit oppia säästämään vähän paremmin jos tarvitset kesätienestejä 3000€/kk pärjätäksesi yksiksesi. Opiskelijan on suht helppo löytää sellainen vuokra-asunto, jonka hän voi kustantaa opintotuella, jos tyytyy asumaan keskustan ulkopuolella tai jakamaan asunnon toisen ihmisen kanssa. Loput elämiseen tarvittavat rahat ehtii kyllä tienata kesällä. 200€ ylimääräistä/vuosi tekee 2400€. Jos tuohon vielä lisätään kolmen tukivapaan kuukauden vuokrat kämpässä jonka vuokra on arviolta 400€/kk, niin summa nousee 3600 euroon. Palkan täytyy olla todella huono jos ei sen vertaa ehdi saada kasaan kesällä.