Vetoomus Kaarinan tablet-opetuksen järkevöittämiseksi

Kommentoitu viesti


Vieras

#13 tableteissa hyviä ja huonoja puolia

26.10.2016 04:47

Itse tuossa yhdeksännellä käytimme iPadeja jatkuvasti, sillä tehtiin paljon monenlaisia tehtäviä, joissa iPadit olivat todella hyviä. Se niiden hyvä puoli onkin, sillä en minä olisi kädellä jaksanut kirjottaa joskus jopa kolmea esseetä viikossa ja sitten siihen päälle kirjoitella vielä läksyt ja muut esitykset. Niiden kanssa voi tehdä hyviä ja monipuolisia esityksiä ja tiedonhaku on oikein helppoa, mutta sitten tulevat juuri nämä e-kirjat. Ne eivät todellakaan ole hyviä. Ja varsinkaan matematiikan kirja ei toimi. Oppilaiden pitäisi osata sekä saada kirjoittaa laskukaavakkeet paperille eikä minnekkään iPadille! 

     Ja tuossa monet jo sanoivatkin sitä ettei netti toimi, niin se on aivan totta. Useasti kun opettaja käski avaamaan netistä kirjan tai jotain muuta niin kuului useita kertoja sama lause: "Multa lähti netti". Se oli sellaista pelleilyä niiden kirjojen kanssa että huhhuh. Ja se myös vaikutti nukkumiseen ja niskaan sekä selkään. Yöllä ei välttämättä saanut unta kun on tuijottanut koko päivän iPadia ja niskat särkivät ja olivat jumissa kun koko ajan istuttiin kyyryssä.

 

Pointtini olivat nyt aika heikot, mutta halusin kuitenkin nyt sanoa ne.

Vastaukset

äiti

#20 Re: tableteissa hyviä ja huonoja puolia

2016-10-26 08:24:49

#13: - tableteissa hyviä ja huonoja puolia 

 Olet mitä ilmeisimmin asiantuntija eli nuori opiskelija, jolla on omakohtaista kokemusta riittävästi ollakseen jotakin mieltä. Pointtisi ovat oikein hyvät! Annapa kavereillesikin vinkki kertoa omista kokemuksistaan!

Mutsi

#36 Re: tableteissa hyviä ja huonoja puolia

2016-10-26 19:03:29

#13: - tableteissa hyviä ja huonoja puolia 

 Pointtisi ovat oikein hyvät! Kiitos mielipiteestäsi. 

Itse olen vierestä myös seurannut tätä touhua. Kommentit kouluun päin valuvat ohi korvien. Niin kirjalliset mielipidekyselyt kuin suullisesti kasvotusten kerrotut mielipiteetkin. Olemme ajatelleet kuuluvamme vähemmistöön. Ja ehkä näin on vieläkin, mutta todella kiinnostavaa kuulla mielipiteitä, ja nimenomaan mielipiteitä julkisesti, laitteiden käyttäjiltä/"entisiltä käyttäjiltä" itseltään. 

Enenevässä määrin on puhuttu lasten/nuorten ruutuajasta, kuinka sitä pitäisi tarkkailla ja rajoittaa. Ja tämä iPad-opiskelu e-kirjoineen vesittää kaiken! On varmaan turha ihmetellä hartiavaivoja, päänsärkyä, univaikeuksia ym. kun kaikki teksti on tihrustettava näytöltä.