VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Kommentoitu viesti

Oikean susialueen asukas

#3900 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Maalaisjärjen pötypuhetta

30.05.2012 22:02

#3894: Maalaisjärki - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Maalaisjärjen pötypuhetta 

Kysymys ei ole vääntämisestä vaan mieluummin asiallisesta keskustelusta ja yksinkertaisesta (ei siis mielellään kaltaisestasi luonnottomasta) ja perinteisestä vuosituhantisesta suhtautumisperiaatteesta susiasiaan, mutta argumentteja pitää toki olla,

vai onko oikein, että suhtautuminen on uskonlahkon ("yksisilmäinen  lahko") asteella, vai pitäisikö minunkin  kenties ottaa hattu päästä, pitääkö kumartaa vai kenties polvistua, kuuluko suhtautumiseen muita rituaaleja jopa kenties oman koiran uhraaminenkin, kuten asenteesi näkyy hyväksyvän ja olevan ok (koirillasi itsellään oikea asenne!), on siinä koirille sattunut emäntä....

No, minä ajattelen pysyä tässä asiassa kuitenkin järkilinjalla ja toivottavasti sudetkin pysyvät erämaissa villisusina, se on pitkän päälle niiden omakin etu. Kannattaisi miettiä, onko luonto jo nämä asiat määrittänyt kohdalleen, vai onko luonnon järjestystä järkevää peukaloida... siitä ei hyvä seuraa...

Vastaukset

Maalaisjärki

#3903 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Maalaisjärjen pötypuhetta

2012-05-30 22:29:48

#3900: Oikean susialueen asukas - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Maalaisjärjen pötypuhetta

Sanon vielä sen tämän yhden ja ainoan kerran että missään en ole kirjoittanut että se on oikein jos susi syö koirani!

Mutta jos itse vapaaehtoisesti otan sen riskin että pidän koiriani irti, niin ei kai se hitto sentään ole kenenkään muun kuin minun vikani jos susi ne syö! Sama koskee teitä metsästäjät! JOS VAPAAEHTOISESTI LASKETTE KOIRANNE IRTI SUSIALUEELLA, NIIN ITSEÄNNE SAATTE SEURAAMUKSISTA SYYTTÄÄ, ETTE SUTTA!

Meille koirat ovat perheenjäseniä, eivät mitään surkeaan häkkiin unohdettuja harrastusvälineitä. Mutta mieluummin otan sen riskin että susi saattaa koirani syödä kuin että pitäisin ne aina hihnan päässä. Sillä perusteella että susi saattaa syödä koirani, en halua Suomeen enempää kaatolupia susille.

Jos täällä vaaditaan suurinta osaa Suomen susista tapettavaksi sillä perusteella että susi syö vuosittain muutamia koiria, niin samoilla perusteilla voidaan sitten vaatia suurinta osaa esimerkiksi hirvikannasta tapettavaksi. Ne kun tappavat vuosittain suuren joukon ihmisiä.