Elävänä syntynyt abortoitu sikiö on pelastettava!

Kommentoitu viesti

Oikeus syntyä toivottuna

#14 Oikeus aborttiin oltava!

13.11.2012 19:14

Itse olen eri mieltä kuin suurin osa täällä kirjoittaneista. Minun mielestäni jokaisella lapsella on oltava oikeus syntyä toivottuna ja haluttuna. Kenen etu olisi pakottaa nainen synnyttämään esim. vaikeasti vammainen lapsi, joka sitten kuitenkin todennäköisesti sysättäisiin yhteiskunnan hoidettavaksi?

Ei olisi oikein pakottaa naista synnyttämään tervettäkään ei toivottua lasta. Jos vaikkapa päihdeäiti pakotettaisiin jatkamaan raskautta, kuinka hyvää hoitoa luulisitte kohdussa kasvavan sikiön saavan jos äiti käyttäisi vaikkapa alkoholia tai huumeita koko raskauden ajan?

Itse olen tuleva iäkkäämpi äiti. Minulle tehtiin kromosomitutkimukset ja seulonnat, ja jos niissä olisi ollut jotain "vikaa" olisin päätynyt aborttiin. En vain kestäisi enää tässä iässä sitä, että ainoa tuleva lapseni olisi vaikkapa vaikeasti vammainen. Olen kokenut myös keskenmenon, joten tiedän kyllä miltä menetys tuntuu.

Jokaisen ihmisen tulisi vierailla vaikkapa Ylöjärvellä Ylisellä, jossa sijaitsee vaikeasti vammaisten ihmisten "säilytyspaikka". Se on täynnä mitä surullisimpia kohtaloita. Itse en haluaisi olla asukas siellä, enkä myöskään halua että lapseni koskaan olisi siellä. Monella ei vaan voimavarat vammaisen lapsen kanssa riitä.

On helppo tuomita muita jos itsellä sattuu olemaan vain terveitä lapsia.

Vastaukset


Vieras

#20 Re: Oikeus aborttiin oltava!

2012-11-13 23:22:20

#14: Oikeus syntyä toivottuna - Oikeus aborttiin oltava!



ja myös #12.

Olen samoilla linjoilla.