Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen
Kommentoitu viesti
Pysäkillä seisoja |
#82 Re: Re: Re: Re: Re: Pyöräteitä on suunniteltu kohta kolme vuotta31.01.2013 23:27Caloniuksenkadun kulman liikennevalot ovat todella hyvä näkökulma, jota takuulla ei kukaan ole ottanut tässä huomioon. Tuleehan se olemaan jatkossa mielenkiintoista, kun kasin ratikka pysähtyy liikennevaloihin samaan kulmaan kuin aina ennenkin ja seisoo siinä ihan yhtä kauan, mutta ovet vaan eivät aukea, kun ei enää ole pysäkkiä. Eihän se ovien avaaminen ja sulkeminen matkustajia varten vie kuin vajaan minuutin. Mutta eihän tässä ole otettu mitään muitakaan järkiperusteita huomioon (niin kuin kaupungin hommissa ei muutenkaan ole nykyään). Kauhistun aina, kun kaupunki alkaa "uudistaa", "elävöittää" tai "saneerata" jotakin. Lopputulos on yleensä karmea, kuten vaikka Kiseleffin basaarissa tai Hietalahden-halliseikkailussa, jossa hallia muutetaan edestakaisin ruokahalliksi ja joksikin muuksi, ja aina palaa miljoonatolkulla veronmaksajien rahaa. Tässä olisikin vihreille liikenne- ja kaupunkisuunnittelijoille pari ilmaista ideaa: ei niitä ratikkapysäkin korokkeita kannata purkaa, vaikka viettekin meiltä väkisin pysäkit. Siihen voisi perustaa pari pikaruokakioskia, joista voi myydä ruokaa autoilijoille. Liikenne tulee kuitenkin seisomaan siinä vieressä niin kauan, että hyvin ehtii haukata parit hampurilaiset. Eikä kaadettujen lehmusten paikalle kannata istuttaa uusien lehmusten taimia, kun kasvu kestää 50 vuotta. Eukaleptushan kasvaa paljon nopeammin, joten niitä pystyy saneeraamaan useammin. Ja jos ne eivät siinä oikein menesty, niin voisihan siihen perustaa kujanteen vaikka hylätyistä muovikuusista, niin hoito-ongelmat olisi "hoidettu" pitkäksi aikaa. Tulisi Mechelininkatu kerralla "elävöitettyä". |
Vastaukset
rv-kuljettaja 2004 |
#92 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pyöräteitä on suunniteltu kohta kolme vuotta2013-02-01 22:09:34#82: Pysäkillä seisoja - Re: Re: Re: Re: Re: Pyöräteitä on suunniteltu kohta kolme vuotta Helsingin kaupunkisuunnitteluviraston liikennevalotoimistosta on luvattu, että raitioliikenne saadaan pysähtymättä läpi Mechelininkadun ja Calonuksenkadun liikennevaloista, jos ehdotettu Perhonkadun ja Caloniuksenkadun pysäkkien yhdistäminen toteutetaan. Luotan tässä asiassa liikenteenohjauksen ammattilaisiin. Helsingin raitioliikenne on länsi-eurooppalaisesta näkökulmasta katsoen hidasta ja kallista, merkittävimpänä syinä tarpeeton liikennevaloissa seisominen, monin paikoin aivan liian lyhyet pysäkinvälit (200-350 metriä) ja vanhentuneet ratatekniikan ratkaisut. Kaikki tämä maksaa selvää rahaa. Ja raha ei tunnetusti kasva puussa. Jos Helsingissä halutaan vähentää autoilua, on panostettava siihen millä saadaan vaihtoehtoisiin kulkumuotoihin siirtymään ne autoilijat, joiden ei ole esim. työtehtävien tai tavaran kuljettamisen vuoksi välttämätöntä autoilla. Ja tässä ei ratkaise yksittäisen kävelymatkan mahdollinen pidentyminen 150 -> 250 m, vaan aivan muut seikat. Eli joukkoliikenteen tapauksessa matkanteon on oltava helppoa ja mukavaa ja kulkuvälineiden kuljettava aikataulun mukaisesti ja autoon nähden jotenkuten järkevällä matkanopeudella. Ja kävelymatkojen oltava järjellisissä mitoissa, eli ei kilometriluokkaa. |
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Itämeri EI ole akkuteollisuuden kaatopaikka
Lohjan synnytyssairaalaa ei saa lakkauttaa!
Riikka Purran erottava valtiovarainministerin tehtävistä!
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
VIEREMÄLLE SOTE-ASEMA
2501 Luotu: 23.02.2024
Vetoomus Tornion-Muonionjoen lohen ja vapakalastajien puolesta
617 Luotu: 23.03.2024
Ounasvaaraa ei saa rakentaa!
2640 Luotu: 29.11.2023
Suomi ei saa luovuttaa tosiasiallista päätösvaltaa kansanterveydestään Maailman terveysjärjestölle / Finland får inte ge bort sin faktiska beslutsrätt angående folkhälsan till WHO
11597 Luotu: 25.08.2023
Itämeri EI ole akkuteollisuuden kaatopaikka
67485 Luotu: 15.02.2024
Joensuun englanninkielipainotteinen Kanervalan alakoulu säilytettävä
205 Luotu: 25.03.2024
Ei Kemijoesta kaivosyhtiöiden jäteviemäriä! LISÄAIKAA SAATU 7.4. SAAKKA
2911 Luotu: 27.02.2024
Orpon hallituksen on erottava
755 Luotu: 21.02.2024
Vetoomus Janakkalan kouluverkon ja kyläkoulujen säilyttämisen puolesta
481 Luotu: 05.02.2024
Vuorelan terveysasema on säilytettävä
675 Luotu: 17.03.2024
Vetoomus montessoripäiväkoti Pyramidin säilyttämiseksi
81 Luotu: 25.03.2024
Ei jäteterminaalia Pinsiöön
1563 Luotu: 03.03.2024
Lohjan synnytysosastoa ei saa lakkauttaa
3811 Luotu: 13.01.2024
Pikisaaren ja Korkeasaaren metsät turvattava
542 Luotu: 20.11.2023
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
4435 Luotu: 15.07.2023
URHEILUKESKUKSEN JA RYKMENTINPUISTON METSÄT UHAN ALLA
454 Luotu: 08.03.2024
Lojo förlossningsavdelning får inte stängas - Lohjan synnytysosastoa ei saa sulkea
3340 Luotu: 27.02.2024
Vaadimme raudanpuutteen tunnustamista sekä tasa-arvoista hoitoa
14437 Luotu: 20.10.2022
Kemikaalilennot keskeytettävä välittömästi, siksi aikaa, että kansalle tehdään täydellinen tietopaketti aiheesta ja järjestetään tilaisuus kysyä tästä asiasta!
1399 Luotu: 23.09.2023
Itä-Hakkilan koulun iltapäivätoiminnan turvallinen jatkuvuus YMCAn toimesta Kolohongan tiloissa.
38 Luotu: 28.03.2024