Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

Kommentoitu viesti

Mechelininkadun tunteva

#101 pyöräilijöiden terroria Mechelininkadulla

02.02.2013 19:25

Pyöräilijät yrittävät ahtaa pyöräteitä vilkkaalle Mechelininkadulle kuin käärmettä pyssyyn. Kaikkien muiden tarpeet on mitätöity.
Marek Salermo on vakuuttanut jo vuonna 2009 Suomen Kuvalehdessä, että Mechelininkadulla on pyörätiet viimeistään vuonna 2011. Kun näin ei ole käynyt,nyt sitten poistetaan esteet suunnitelmalta hinnalla millä hyvänsä.
Huvittava yksityiskohta joukkoliikennettä "nopeuttavassa suunnittelussa" on, että kahdeksikon pysäkki aiotaan siirtää Arkadiankadulle bussi 24:n pysäkin lähituntumaan.Toisesta kohdasta on hävitetty kaikki pysäkit.
Tälläiset pienen pyöräilijäjoukon fix-ideoiden toteuttamiset eivät palvele kaupunkilaisia.

Vastaukset

Pyöräilijöitä puolustava

#102 Re: pyöräilijöiden terroria Mechelininkadulla

2013-02-03 00:03:15

#101: Mechelininkadun tunteva - pyöräilijöiden terroria Mechelininkadulla

Terroria? Sinun mielestäsi pyöräilijät eivät ole oikeutettuja turvalliseen infraan kaupungissa.

Mechelininkadulla kulkee jo tällä hetkellä jokapäiväinen pyöräliikenne. Se kulkee ajoradalla, autojen seassa. Osa seikkailee kapealla jalkakäytävällä, kun eivät kestä autoiljoiden tööttäilyjä. Työmatkapyöräiljät eivät huvikseen pyöräile kiertäviä maisemareittejä pitkin, kun on olemassa suora väylä: Nordensjöldinkatu-Mechelininkatu.
Onko Mechelininkatu Töölöläisille "turhanpäiväinen kaistanpätkä", kuten täällä jo viitattiin? Veikkaan, että ei ole. Ja se ei ole sitä pyöräilijöillekkään. Suunnitellut pyöräkaistat todella tulevat tarpeesen ja lisäävät pyöräilijöiden turvallisuutta.
Pyöräilijät ovat osa liikennettä. Mechelininkadulla kulkee liikenne. Siksi sinne tulee rakentaa turvalliset väylät myös pyöräilijöille.

Kuka terrorisoi ja ketä

#105 Re: pyöräilijöiden terroria Mechelininkadulla

2013-02-03 13:16:02

#101: Mechelininkadun tunteva - pyöräilijöiden terroria Mechelininkadulla

Autoilijoiden terroria Helsingissä ja muualla pääkaupunkiseulla. Siitä vaan katsomaan.

Facebook: Minä pysäköin pyörätielle

Facebook: Minä pysäköin ratikkakiskoille

Pyörälijän todellisuuttaa Helsingissä ja pääkaupunkiseudulla.

Facebook: Minä auraan lumet pyörätielle