Helsingin työväenopiston kirjallisuus- ja taidepiirit turvattava

Me, Itämerentalon kirjallisuuspiirin Helsingin työväenopiston senioriopiskelijat olemme tyrmistyksellä vastaanottaneet tiedon piirimme vetäjältä, kirjailija Laura Laaksolta, ettei hän voi syksyllä enää jatkaa työssään, koska opisto on ilmoittanut palkan puolittuvan. Siis sama työ, mutta puolet palkkaa! Miten opiston johto voi kuvitella, että tällainen päätös olisi järkevä tai ei aiheuttaisi toiminnan loppumista? Tiedon mukaan päätös koskee taideaineiden ja kirjallisuuden opettamista laajemminkin. Vaadimme hölmöilyn välitöntä peruuttamista. Opintopiirimme on osallistujille hyvin tärkeä henkisen hyvinvoinnin ja terveyden kannalta. Säästämällä tässä aiheutetaan menoja muualla pahoinvoinnin lisääntyessä. Senioreille sopivasta harrastuksesta tinkiminen, joka johtaa toiminnan lopettamiseen, on malliesimerkki väärästä säästämisestä ja kulttuurin arvon ymmärtämättömyydestä. Ehkä olisi parempi puolittaa palkat opiston johdossa ja säilyttää pienipalkkaisten opintopiirivetäjien palkat ennallaan.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Timo Mäkinen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…