IHALAISTEN KOULUN SULKEMISTA VASTAAN

Mynämäellä niinkuin muuallakin suomessa, on joku buumi saada kaikki pienet kyläkoulut pois kartalta. Meidän pieni kyläkoulumme uhataan sulkea vuonna 2012, kunnan säästötoimena. Kysyisinkin vain, onko muutaman kymmenen tuhannen euron vuotuiset säästöt ja kerran tilojen myynistä ansaitut eurot, tarpeeksi siitä mitä lapsemme menettävät laadukkan opetuksen lisäksi, koulun sulkemisen yhteydessä.

Lapsiltamme viedään AINOA paikka kylällä, missä voi pelata pallopelejä, luistella talvisin, viettää aikaa yhdessä ikään katsomatta (kaikki liikuntamahdollisuudet siirtyvät keskustaan n.12 km päähän, eikä julkinen liikenne kulje kylällämme).
Hyötyliikuntana polkupyörillä tai kävellen tehtävät koulumatkat muuttuvat tunnin bussimatkaan päivittäin.

Mietin vain onko lapset, oikea säästötoimi kuntien rahapulaan, vai olisiko mahdollista säästää jostain muualta????

Aiomme taistella kyläkoulumme puolesta viimeiseen asti, allekirjoita vetoomuksemme koulun sulkemista vastaan, kaikkien tuki on tervetullutta.

Gitta Lindstedt ja Jasmin 9v.    Ota yhteyttä adressin tekijään