Emme äänestä sukupuolineutraalia avioliittoa kannattavia

Niin totta...
Vieras

#376 Ihmettelen...

16.10.2010 15:11

...miksi samaa sukupuolta olevat haluavat siunata avioliittonsa kirkossa? Ihan oikeasti?

Raamattu sanoo selvästi Jumalan luoneen miehen ja naisen keskenään yhteyteen ja ottaa muutamassakin kohdassa kantaa "miehimyksiin" ja miesten kanssa makaaviin miehiin kielteisesti. Tämän suorempaa sitä ei voi sanoa. Jos Raamatussa Jumala näin ilmoittaa, meidän ei tarvitse kyseenalaistaa asiaa, vaikka emme sitä ymmärtäisi. Siis tämä ei ole mielipideasia tai suvaitsevaisuusasia, vaan Jumalan sanaa - tykkäsimme siitä tai emme. Asian vuoksi ei tarvitse ketään pilkata tai puukkoa heittää, on vain todettava, että Jumalalla on viisaus, johon meidän ymmärryksemme ei aina riitä.

Ihmettelen siis, miksi samaa sukupuolta olevat haluavat kirkon vihkimyksen, jos ovat Jumalan sanaa vastaan tässä asiassa? Eihän Jumala toimi omaa sanaansa vastaan. Vaikka siis kuinka siunaisimme, niin ei se muuta Jumalan sanaa toiseksi. Jokainen on Jumalalle tärkeä, minäkin syntinen, mutta ei Jumala minun syntiäni siunaa, vaan rakastaa minua syntistä - joka haluan kaikin tavoin päästä eroon synneistäni. En silti voi pyytää Jumalaa siunaamaan syntiäni, koska se on hänen sanaansa vastaan. Näin myös homous (ja lesbous).

Muistakaa jokainen, että Jumala on rakkaus, mutta rakkaus ei ole Jumala. Näin päin sen pitää olla, muuten muokkaamme Jumalan sanaa "Rakkauden ja suvaitsevuuden" nimissä, mikä on väärin. Tässä asiassa ei siis ole suvaitsevuudesta, rakkaudesta tai mielipiteestä kysymys vaan Jumalan sanasta, joka pysyy silloinkin kun se ei meitä miellytä.

(Allekirjoitin adressin siksi, että haluan kertoa, että haluan pitää Jumalan sanasta kiinni. Ja haluan myös, kuten joku totesi, pitää kiinni siitä, että lapsella on sekä isä että äiti (aina se ei toki ole mahdollista, mutta silti lapsi tietää, mikä on luonnollista) eikä kaksi samaa sukupuolta olevaa vanhempaa. )
Anneli Räty
Vieras

#377

16.10.2010 17:16

Jumala luodessaan miehen ja naisen, on tiennyt, mikä meille on parhaaksi ja siunaukseksi elämässämme. Emmekö siis luottaisi hänen sanaansa tässäkin asiassa, niin että siunaus saisi jatkua seuraavillekin sukupolville.
Marjatta Kaukiainen
Vieras

#378 Avioliitto

16.10.2010 19:25

Avioliitto on Jumalan asettama. Vaikka me ihmiset hyväksyttäis homo- ja lespoliitot, mutta Jumala ei niitä hyväksy.On hyvä antaa elämänsä Jeesukselle,niin ei tee elämässään suuria virheitä, koska pyhähenki ohjaa meitä.
Vieras
Vieras

#379 Re: Mitä Sanoo Jumalan Sana?

16.10.2010 19:38

#74: Tellervo Nyberg - Mitä Sanoo Jumalan Sana? 

 Olen samaa mieltä kanssasi, jos näin tehtäisiin ja vietäisiin oikeuteen niin tällaisia keskusteluja ei olisi. 

hilkka ahlström
Vieras

#380

16.10.2010 21:17

Ei sukupuili neutrii avioliittoa Suomeen!
neutri
Vieras

#381 pahuus vallassaan

17.10.2010 04:42

Lainaan Sivula -nimistä vierasta tällä keskustelupalstalla:

"mitä näitä liittoja vastustavat luulevat saavuttavansa tällä?

taivaspaikanko, tuomitsemalla lähimmäisiään?
lähimmäistäsi, niinkuin itseäsi..

toivon ymmärrystä, avarakatseisuutta, rohkeutta ja voimaa kaikille teille.

kuunnelkaa sisintänne, omaatuntoanne..älkää piiloutuko minkään taakse..

Jumaluus on meissä kaikissa ja kaikkialla..

siunausta..all you need is love!"


Jospa miettisimme tältä kannalta. Kukaan lyhyttä elonaikaansa arvostava ei viitsi lukea kaikkia (montakaan) kirjoitusta tästä, koska ne toistavat itseään pahantahtoisuutta erilaisuuta kohtaan vai pahuuttako?
Vieras
Vieras

#382 Re: pahuus vallassaan

17.10.2010 18:43

#381: neutri - pahuus vallassaan  

 Eihän täällä sivulla ole kukaan homoja  ja lesboja tuomitsemassa,sillä vain Jumalalla on valta tuomita.Mutta haluamme olla varoittamassa jos joku on kuiluun putoamassa,että katsoisi minne on menossa, jollei käänny matkallaan.Emme voi edes pakoittaa ketään kääntymään koska se on netin kautta mahdotonta,mutta varoituksen sana on sanottava,ettei kukaan joskus pääsisi sanomaan,ettei kukaan sanonut ohjeita tai ei kukaan varoittanut.Olen sen verran läheltä nähnyt,ettei lihan himosta ikuista iloa saa,vaihtaako joku taivasosuutensa lihan hekumaan,me kirjoittajat olemme varoittaneet emme tuominneet.nimimerkki -joko

Vieras
Vieras

#383 Re: Re: Re: Hyvä Sivula!

17.10.2010 19:05

#374: Vieras - Re: Re: Hyvä Sivula! 

 Kysymykseen mitä pahaa on siinnä että kaksi samaa sukupuolta rakastaa toisiaan,ei mitään pahaa kunhan ei mennä seksuaalisuuden puolelle,eli kokemaan synnillistä nautintoa,jonka ihmisen valmistaja Jumala on kieltänyt RAAMATUN KÄSIKIRJASSA,useampaankin kertaan.Uskotko sinä että Passissasi on sinun kuva ja sinun nimesi,silloinhan olisi hyvä uskoa myös mitä mustalla valkoisella lukee Raamatussa, selvää tekstiä. Siellä on kielletty huoruus,varastaminen,tappaminen,nekin on kielletyjä asioita,eivät ne henkilöt tule hakemaan pappia siunaamaan tekojaan ja kirkkoa hyväksymään lankeemuksesnsa. Homous kuin Lesbous on synti,vai luulemmeko että Jumala sen hyväksyy ja ei rankaise siitä,niinkuin rankaisee huoruudesta,varkaudesta,tappamisesta.Mutta synti ei estä ketään pääsemästä taivaaseen jos ihminen tunnustaa syntinsä ja tekee parannuksen,hylkäämällä synnin tekemisen ja pyytää Jumalalta voimaa uskossa elämiseen.Se on meidän jokaisen tunnustettava että teemme syntiä jokainen sanoin teoin ,joka päivä,siksi meistä jokainen tarvitsee Jumalan anteeksi antavaa armoa ja jätettävä elämämme Herran Jeesuksen Kristuksen armo pelastuksen varaan.Ei kukaan itse avaa taivaan ovea,jokasen pelastus on Jumalan ääretöntä armoa,kysymys on siinnä tahdommeko nöyrtyä armoa tarvitseviksi.-joko

Vieras
Vieras

#384 Re: Miksi kukaan ei puhu lasten edusta?

17.10.2010 20:26

#15: Lakana82 - Miksi kukaan ei puhu lasten edusta?

mielstäsi lapsi tarvitsee äidin ja isän ja siksi et kannata homoliittoja?

Mielenkiintoista..

Itse olen yhäidin kasvattama eli eipä mullakaan ollut isää.

Mulle olis aivan sama vaikka oliskin ollut kaksi äitiä tai isää..

Tärkeämpää ehkä onkin mielestäni että lapsilla on kaksi vanhempaa elämässään.

Vaikkakin kyllä minusta ihan normaali perheenäiti tuli yh. kasvatuksellakin :)

Vieras
Vieras

#385 Re: Re: Re: Re: Hyvä Sivula!

17.10.2010 20:31

#383: Vieras - Re: Re: Re: Hyvä Sivula!

Mitä? Ai että seksi samansukupuolen kanssa on se juttu mikä on väärin, selvä..

Eiköhän se niin ole että sama kenen kanssa sitä tekee yhtä synnillistä se sitten joka tapauksessa on!


Vieras

#386

17.10.2010 20:49

Ihmettelen syvästi, miten vielä 2010-luvulla voi olla näin ahdasmielisiä ihmisiä, jotka tulkitsevat kaikkea tekstiä niin kirjaimellisesti ja luottavat siihen, mitä näkevät ja lukevat. Kuunnelkaa nyt itseänne! Ja ennen kaikkea: menkää itseenne!
Pentti Koljonen
Vieras

#387 Koti, uskonto, isänmaa

17.10.2010 22:34

Näitä arvoja kannatan, koska rakastan isänmaatani ja olen mukana taistelussa.
Käsitykseni mukaan nykyinen ylipäällikkö,
kehoittaessaan tulla ulos kaapista, päästi
vapauteen kaikenlaiset "menninkäiset" jotka ei kestä päivänvaloa. Mutta kun tulee vaikeuksia, nämä samat "eroajat"hakee apua kirkolta silmää räpäyttämättä..Jaksamisiin


Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

18.10.2010 01:28


PerusS
Vieras

#389 Lippu salkoon

18.10.2010 02:36

Tässä Naseva kirjoitus aiheesta, mikä kirkossamme on vikana.

http://poliittisestikorrektia.blogspot.com/2010/10/straight-or-gay-who-fuck-cares.html

"Se, joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee."
ei osteta
Vieras

#390 iltapäivälehdet myös karanteeniin

18.10.2010 08:28

Jos joku vielä ostaa näitä lehtiä jotka ruokkivat eksytystä sais laittaa boikottiin!!
Vieras
Vieras

#391 Nii-i

18.10.2010 08:35

Missään muussa asiassa aikuisilla ihmisillä ei ole niin hölmöjä mielipiteitä kuin tässä homokysymyksessä. Välillä tuntuu siltä että homouden vastustajat elävät ihan omalla planeetallaan. Sillä planeetalla kaikki haluvat naida kissansa, sisaruksensa tai ruumiin, siellä muutaman homon naimisiinmeno muuttaa koko kansan homoiksi ja ihmiskunta kuolee sukupuuttoon. Sitä ennen kukaan ei mene enää töihinkään, vaan kaikki aloittavat hirvittävät orgiat.
Helena Korhonen
Vieras

#392 Uskonnonvapaus säilytettävä Suomessa

18.10.2010 10:46

Hämmästyttää homoseksuaalien nosta sota uskonvapautta vastaan. Suomessa on laillista elää valintansa mukaan hetero- tai homoliitossa. Sen lisäksi Suomessa on laillista ilmaista omantuntonsa mukaista uskonkäsitystä. Nyt itseasiassa vaaditaan jälkimmäisen kieltämistä! Jos homot haluavat parisuhteelleen uskonnollisisa rituaaleja, on heillä mahdollisuus vapaassa Suomessa perustaa oma uskontokunta, joka vastaa raamatusta poiketen heidän omaa uskonkäsitystään. Sen sijaan heillä ei ole oikus vaatia toisia toimimaan oman vakaumuksensa vastaisesti.
antti vaurio porista
Vieras

#393 Re: Sadut kuuluvat lapsuuteen

18.10.2010 11:14

#365: - Sadut kuuluvat lapsuuteen

EN OLE SAMAA MIELTÄ SINUN KANSSASI. OLEN KÄRSINYT KOKO LAPSUUDEN AIKANA.ILMAN RAKKAUTTA,HELLYTÄ,HUOMIONOSOITUKSETJ JNE. MUN ISÄNI OLI ALKOHOLISTI JA NAISSEIKKAILIJA. TURUN KUUROMYKKÄKOULU ,JOSSA ON ASUNTOLA JA MYÖHEMMIN HOITOKOTI. MINULLE TEHTIIN VÄKIVALTAA FYYSISTÄ. KAMALA KOKEMUS. ILKEÄMIELINEN HENKILÖRYHMÄ KIUSASI . HE EIVÄT OLE USKONNOLLISIA VAAN JOKO SDP TAI SKDL TAI KOKOOMUS TAI KESKUSTA TAI RKP LÄISIÄ! . RAAMATTU AUTTOI MINUA SELVITTÄMÄÄN.NYT OLEN ONNELLINEN ISÄ NAIMISISSA,MUN VAIMONI ON USKOVAINEN KUULEVA JA HÄNELLÄ ON HYVÄ KOULUTUS KYLLÄ TYÖPAIKKA OIKEUSTALOSSA.!!!!!!!!4 LASTA HÄN SYNNYTTI MULLE SUUREN KUNNIAKSI. JEESUS KUULI MINUA MONTA KERTAA LAPSUUDEN AIKANA,JOHON MINÄ ITKIN JA HUUSIN APUA,APUA,APUA.NYT AUSTRALIAINEN MIES SEURUSTELEE MUN TYTTÄRENI KANSSA JA HE OVAT KIHLOISSA. 19.3.2011 HE MENEVÄT NAIMISIIN. SE MIES ON MYÖS USKOVAINEN!.PALJON KIITOS JUMALALLE.JEESUS RAKASTAA SINUA.

Tarmo Pöntinen
Vieras

#394 Raamatullisella pohjalla maalaisjärjen kanssa

18.10.2010 11:14


Lapsi tarvitsee normaaliksi ja tasapainoiseksi kasvaakseen molemmat vanhemmat, joihin kuuluvat mies ja nainen.
Jos Luoja tai luonto olisivat tarkoittaneet
samaa sukupuolta olevat parisuhteeseen ja saamaan yhteisiä jälkeläisiä ( sekä kasvattamaan heidät), se olisi varustanut ihmiset siihen sopivalla psyykellä ja biologialla. Näin ei ole. Lapsdi tarvitsee sekä isän että äidin.
seniori
Vieras

#395 Re: Nii-i

18.10.2010 11:19

#391: Vieras - Nii-i 

 Niin,kaikki homot ja lesbot on syntyneet ns.normaali seksuaalisten ihmisten kautta,koska Luojamme on niin halunnut.Jotkut luonto kappaleet voivat vaihtaa sukupuoltaan,yleensä hätätilassa,tai jonkun muun pakoittavan tilanteen johdosta.Jotkut koiraat hoitaa jälkeläisiään,äiti jättää poikasensa ukon hoivaan, näin olen luonto biologiaa lukenut.En vihaa,enkä tuomitse näitä epänormaaleja henkilöitä,mutta sääliksi käy jos he eivät pysty elämään normaalia seksuaalisuuttaan,niin kuin Luoja Jumala on tarkoittanut.Vai onko homous ja lesbous kuitenkin oma valinta,omien outojen himojen toteuttamista tai jonkun toisen houkuttelemana tai pakoittamana.Nähnyt olen kuitenkin sen että siinnä voi psyyke seota ja elämä mennä alamäkeen.

koettakaa tajuta.
Vieras

#396 sekotatte turhaan asiat.

18.10.2010 13:16

Tässä nyt on ainoastaan kyse termistä avioliitto ja sen termin käyttöön liittyvät lainsäädökset. Lain pykälää voitaisiin muuttaa kaikille rekisteröityneeksi suhteeksi jolloin syrjimistä ei tapahdu tai joku vastaava uusi termi.

Avioliittoon ei kuulu kuin yksi mies ja yksi nainen. Ei useampia ihmisiä, ei saman perheen jäseniä, ei alaikäisiä, ei eläimiä eikä myöskään samaa sukupuolta olevia ja lista jatkuu. Avioliitto ei kuulu samansukupuolen edustajien välille, piste. Tämä ei ole meidän päätettävissä.

ps. Kirkon pitää erota valtiosta tätä menoa ennenkuin se taipuu tähän. Kyllähän eduskunnan jäsenet taipuvat vaalien alla ties millaisiin lupauksiin. Ja 65% suomalaisista sisältää sen 40% suomalaisista keitä ei lainkaan asia kiinnosta, ja joille asia on "aivan-sama". 35% suomalaisista ymmärtää tilanteen, eikä tässä tarvitse olla mikään uskonlahkolainen tämän tajuamiseen. Ei tarvitse olla järin fiksu jotta tämän tajuaa.

argh
Vieras

#397 huoh.

18.10.2010 13:47

vittu nää hihhulit on naurettavia.
HM
Vieras

#398 Re: sori nyt vaan mut..

18.10.2010 14:02

#6: Sivula - sori nyt vaan mut..

Oikeaa rakkautta on se, että varoittaa lähimmäistä tuhon tiestä.

On olemassa Jumala, jonka henkilökohtaisesti voi kohdata ja oppia tuntemaan. Hän on ilmaissut itsensä Luojana luomakunnassa ja Jumalana Raamatussa. Sieltä voi ihan vapaasti lukea mitä Hän, elämän auktoriteettinä, pitää sille vahingollisena, eli syntinä.

Jumala rakastaa niin murhaajia, varkaita, pedofiilejä kuin homojakin, muttei hyväksy heidän syntiään, vaan on rakkaudessaan valmistanut Jeesuksen kautta heille ja meille kaikille syntisille mahdollisuuden muuttua ja saada syntimme anteeksi.


Vieras

#399

18.10.2010 15:22

Voi kuulkaa, ihan turhaan huolehditte homoavioliittojen lapsista.
Entäs nää alkoholistiperheiden kakarat? Vittu että ottaa päähän kun ihmiset ei osaa ajatella mitään muuta kuin itteensä ja raamattua ja jumalaa, jotka muuten ihan tahallani kirjoitan pienellä. Nyyh ja voih!
Vieras
Vieras

#400 Re: Miksi kukaan ei puhu lasten edusta?

18.10.2010 19:44