Taivalkunnan srk-talo säilytettävä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Taivalkunnan srk-talo säilytettävä.

Aila Houni
Vieras

#1

04.03.2011 20:21

Taivalkunnan srk-talo säilytettävä
Jari Houni
Vieras

#2

04.03.2011 20:24

Taivalkunnan srk-talo säilytettävä
Sini Seppälä
Vieras

#3

04.03.2011 22:58

Koska tää adressi luovutetaan, kenen toimesta ja missä?
Adressin perustaja
Vieras

#4 Re:

04.03.2011 23:08

#3: Sini Seppälä -  

 Aikaa adressiin osallistumiseen on vielä kaksi viikkoa. Adressi on tarkoitus luovuttaa ennen kirkkovaltuuston kokousta, jotta tulee valtuutettujen (päätöksentekijät) tiedoksi.

Anneli Moisio
Vieras

#5

04.03.2011 23:54

Olen niinsanottu kesäasukas, mutta käyn myös talvalla paljon Taivalkunnassa. Kovin on lyhytnäköistä seurakunnan luopua seurakuntatalosta, sillä on hyvin vaikea saada takaisin kokoontumispaikkaa ja seurakuntaväkeä.
Olli Sorva
Vieras

#6 Re:

05.03.2011 09:11

#5: Anneli Moisio -  

 Asun kylällä ja lisäksi koen, että taas tulee iskuja vasten kylän kasvoja. Nyt olisi seurakunnallakin halu yhtyä tuohon kylän "lamauttamiskampanjaan". Onhan noihin iskuihin totuttu, mutta aina se vain pahalta tuntuu. Olen kuitenkin toiveikas kylän elinvoimaisuuden puolesta.

2 viikkoa aikaa puolustaa taloamme
Vieras

#7 Taivalkunta kasvaa koko ajan

05.03.2011 09:26

Kaupungin tilaston mukaan 2009 lopussa täällä oli 359 asukasta. Taivalkunnan ala-asteen oppilasmäärä ylittää kuulemani mukaan 40 oppilasta tulevana syksynä. Lapsiperheitä muuttaa kylään vuosittain - ennen kesää taas ainakin yksi nelihenkinen perhe.

Eikö seurakunta halua toivottaa näitä perheitä tervetulleeksi piiriinsä? Mikä olisi helpompaa kuin järjestää keskelle kylää seurakuntataloon EDES KERRAN VIIKOSSA avoin päiväkerho, iltapäiväkerho ja/tai kerho varhaisnuorille.

Levitä adressista tietoa tuttavillesi Nokialla ja kannusta heitä puolustamaan taloamme. Jo tasa-arvon nimissä tulisi toimintaa suunnata OLEMASSA OLEVIIN tiloihin kylissä eikä keskittää kaikkea Nokian keskustaan!
Assi
Vieras

#8 srk talo

05.03.2011 13:41

Itse ihmettelen, että Seurakunnalle ei ole tärkeeä ME seurakuntaLAISET, joita tämä talo palvelee.

Yritän järkät muskaria, seurakunnan kautta tai työväenopistolta. Olen nyt yhtä kurssia järjestämässä. Että jos on Itialaisen päähieronnan halukas oppija, niin yteydenotot ja tiedustelut minulle, kiitos! Kouluttaja Meeri Lappalainen.
Yhteydenotot: assisteurs@hotmail.com
Myös toinen kurssi olis aikeissa järkätä, kuhan vaan saan hommat aluksi pyörimään.

Minun mielestä tarvitaan nyt konkreettisia tekoja jotta voidaan osoittaa todeksi, että taloa käytetään. Pelkät puheet eivät taloa pystyssä pidä.
Ilmari ja Hellevi Mäkinen
Vieras

#9 Seurakuntatalo

05.03.2011 14:08

Taivalkunnassa tarvitaan paikka, jossa kylän väki voi kokoontua, tavata toisiaan, myös juhlatila tarvitaan. Seurakuntatalo on keskeinen paikka toiminnalle.
Olli
Vieras

#10 Adressin luovutustapahtuma

05.03.2011 14:50

Ei taitaisi olla paha, vaikka väki kokoontuisi mielenilmaisuun adressin luovutustilaisuuteen?
2 viikkoa aikaa puolustaa taloamme
Vieras

#11 Re: Adressin luovutustapahtuma

05.03.2011 15:58

#10: Olli - Adressin luovutustapahtuma 

 Joo, porukka koolle vain!

Jaakko Anttolainen
Vieras

#12 Taivalkunnan srk-talo säilytettävä

05.03.2011 23:41

Tuleva jälkipolvi saisi nauttia samoista eduista, joista olen saanut jo 50 vuotta sitten nauttia. Myös lennokkikerhotoiminta voisi elpyä uudelleen.
Sirkka-Liisa Mäkelä
Vieras

#13

06.03.2011 12:15

Taivalkunnan seurakuntataloa ei saa myydä!
Antero Paananen
Vieras

#14

08.03.2011 10:55

Myykää mieluummin metsää.
sinsaa
Vieras

#15

08.03.2011 12:10

pitää säilyttää

Vieras

#16 srk- talomme.

08.03.2011 13:35

Kuten tunnettua, srk-talon tontti on lahjoitus, samoin puutavaraa lahjoitettiin ja kiersipä kylällä vielä rahankeräyskin rakentamisen tueksi.Juridisesti nyt varmaan "omaansa" myyvät, mutta moraali/etiikka onkin sitten eri juttu.Meille kyläläisillehän asia on aivan selvä.Pidetään kiinni kirkostamme.
Assi
Vieras

#17 vuokraus

09.03.2011 14:59

Olin vuokraamassa tiloja kurssin pitämiseen, mutta kappas, kirkkolaki (tms) kieltää vuokrauksen poliittisiin/ markkinallisiin toimintoihin.

Muskarin järjestäminen varmistunee ens vk kun soitan työväenopsitoon. Heli Pispa keksi viemärit syyksi joka estäisi muskari toiminnan. Mutta jatkan tästä aiheesta ens vk.

Lisäksi kirjoitin niille jotka äänestivät vastaan mailin ja yllätyin positiivisesti kun Lauri Salminen vastasi ja totesi, että palaa asiaan kun on lukenut mailin paremmin. :) Hän myös lupasi lähettää mailin heille joiden mailiaosoitetta en löytäny.
Katsotaan kuinka hän vastaa, odotan innolla! :)
Taivalkuntalaisen kaveri
Vieras

#18 SRK talo

09.03.2011 19:21

En asu Taivalkunnas, enkä aio muuttaakaan, mut hyvät päättäjät, pitää siellä oleville asukkaille jotain ilon aihetta olla ( kuten srk-talo kokoontumispaikkana ). Kuulun kyllä Nokian SRK:taan ja olen käynyt Taivalkunna SRK-talos. Viihtyisä paikka.

Osmo
Vieras

#19

09.03.2011 20:01

Ehkäpä kylältä löytyisi myös passiivisempien kyläläisten joukosta halua tarttua tuumasta toimeen siinä vaiheessa kun on tekemisen aika. Itsekin lukeudun siihen kastiin etten aktiivisesti ole keskusteluissa ja tilaisuuksissa mukana mutta talon olemassaolo on periaatteessa tärkeä ja talkoisiin mielellään tullaan mukaan siinä vaiheessa kun oikeasti tehdään. Eikös sitä voisi kerätä valmiiksi jo ihan nimiä paperiin, ketkä osallistuisivat talkoilla remontteihin ja minkä alojen ammattitaitoa löytyy jotta olisi sitten esittää seurakuntaankin päin muutakin kun puheita ja hyviä aikeita? Myös mahdollinen tukirahaston/talkootarvikekassan kerääminen voisi olla paikallaan koska rahasta tässä kyse on. Toki molempiin ehtona, että taloa ei myöskään heti myydä kun talkoorempat on tehty ja mikäli hommiin ei päästäkään jo kerätyt varat voisi lahjoittaa maa- ja kotitalousseuran muuhun käyttöön.
Olli Sorva
Vieras

#20 Re: Talkootyötä tarjolla

09.03.2011 21:18

#19: Osmo -  

 Seurakunta perustelee kiinteistön myyntiä myös taloa muutaman vuoden päästä odottavilla remonttikuluilla, viemäri, lämmitys, maalaus jne. Koska työn osuus on niissä varsin merkittävä kuluerä, on ollut tarkoitus kerätä listaa halukkaista talkootyöläisistä niiden kulujen pienentämiseksi. Kun sellainen lista ilmeisesti lähipäivinä lähtee liikkeelle, myös minä olen valmis allekirjoittamaan halukkuuteni olla mukana kyseisissä talkoissa. Vasteettomasti en kuitenkaan paljoa talkoita tee, vaan se edellyttää seurakunnan lupausta talon pitämisestä ja sen toiminnan kehittämisestä. Lisäksi pitäisi olla sanktio siltä varalta, että seurakunta toimii toisin. Se voisi olla vaikka talkootyön arvon realisoituminen tai kiinteistön arvonnousun korvaus jollain ennalta sovitulla tavalla.

Allekirjoittanut
Vieras

#21

09.03.2011 23:17

Pitkä juttu lehdessä aiheesta, eikä sanaakaan tästä adressista. Turhaanko tässä touhutaan?
henri juvela
Vieras

#22

10.03.2011 01:36

myyntiä vartenko se lahjoitettiin serakunnalle??
Osmo Sorva
Vieras

#23 Re: Re: Talkootyötä tarjolla

10.03.2011 08:17

#20: Olli Sorva - Re: Talkootyötä tarjolla 

 Hyvä, jos työryhmänne on talkoolistaa jo suunnitellut. Toivottavasti se lähtee pian liikkeelle koska tässä ei aikaakaan paljon ole. Veijoko sitä hoitaa, hän voisi sen varmaan ottaa saman tien työn alle.. Talkookassan varainkeruuseenkin olisi muutama idea, kuten nettihuutokaupat joilla saisi samalla myös sopivasti lisäjulkisuutta..

Sisko Sorva
Vieras

#24 Re: srk talo

10.03.2011 15:58

#8: Assi - srk talo 

 Tuo muskari-idea on loistava! Olen vamis tuomaan molemmat lapsenlapseni musiikkitunnille heti, kun se on mahdollista.

Sisko Sorva
Vieras

#25 Ajatellaanpa tulevaisuutta

10.03.2011 16:14

Olen aina ajatellut elämääni pitkällä tähtäyksellä ja visioni tulevaisuudesta on ollut, että sitten eläkepäivinä kiipeän "seuriksen" mäkeä ylös rollaattorillani tapaamaan kavereita meidän käsityöpiiriin, jossa nytkin jo käyn. Omalta osaltani teen kaiken mitä voin talon säilymiseksi.