Kipupotilaiden hoito ja epäasiallinen kohtelu

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Kipupotilaiden hoito ja epäasiallinen kohtelu.


Vieras

#176

12.10.2015 16:57

Hyvä! Että tämä Adressi tulee julkiseksi. Toivon todellakin jotain tapahtuvan Päätöksentekijöiden keskuudessa. Itselläni sydän särkyy..kun näen läheiseni CRPS Kivun ja tuskan ! Eikä voi auttaa..

Vieras

#177

13.10.2015 22:00

Olen itse kroonisesta kivusta kärsivä potilas ja tilanteeni pahenee jatkuvasti ja samalla hoidon taso on huonontunut monessa asteessa.

Lahdessa Posan Pekka on pilannut hoitoni ja olen katkera että minua kohdellaan kuin hullua vaikka kipu onkin "korvien välissä". 9 kertaa operoidut jalat, olkapää menossa remonttiin.

Vieras

#178

15.10.2015 06:05

Olen itsekin ollut kipupotilaana kovien kipujen kanssa ja saanut kokea epäasiallista kohtelua ja suorastaan hyvin ilkeää kohtelua sairaaloissa.

Vieras

#179

16.10.2015 14:43

Toivottavasti vihdoin saataisiin kipupolillekin (kipupoleillekin) viesti asiallisesta käytöksestä ja syyllistämisestä jos on ollut pakko kääntyä yksityisen tahon puoleen kovissa kivuissa. Omalla kohdallani painotettiin lääkkeetöntä hoitoa ja liikuntaa, vaikka kivuiltani en ole päässyt tuskin sängystä ylös. Hermojuuripuudutus ei tehonnut krooniseen hermojuuren vaurioon. Pitemmän aikaa romahtamisen partaalla sinnitellyt leski.


Vieras

#180

18.10.2015 11:04

Kipupotilaana saaman kohtelu on liian usein ollut ala-arvoista. Haluan, että saan hoitoa heti, kun kovissa kovuissa kärvistelen. Käytän kovan luokan kipulääkkeitä koviin kroonisiin kipuihin.

Vieras

#181

19.10.2015 15:12

No kirjoitin jo senkin vuoksi, kun oltuani tämän vuoden vaihteessa sairaalassa viisi eri kertaa, Niin ollessani sairalassa vuodeosastolla hoidossa, yksikään lääkäri ei huomioinut kipujani siitä huolimatta, että sydänvikaani tutkivat tiesivät, että sydänvikani on seuraamusta pitkäaikaisesti unettomuutta aiheuttaneesta kivusta.
Sairaalassa sydänvikani tutkimusten vuoksi ollessani, en nukkunut yhtään yötä. Että vieläkään, vaikka kipuni oli aiheuttanut minulle sydänvian, lääkäreitä ei kivun lievittäminen kiinnostanut.

Vieras

#182

20.10.2015 06:21

No tapaukseni sopii oikein hyvin vaikka esimerkiksi, kun on kysymys epäasiallisesta kivunhoidosta tai lääkärien välinpitämättömästä shtauutmisesta kipuun.
Jouduin muutama kuukausi sitten sydänvikani vuoksi oleskelemaan kahdessa eri sairaalassa, yhteensä 5 erikertaa. Joka kerta sairaalasta pois päästyäni tein muistutuksen hoidostani. Muistutuksen tein nimenomaan sen vuoksi, koska jokaisella sairaalan vuodeosastolla oleskeluni aikana, sydänvikani ja unettomuuteni aiheuttanut kipuni jätettiin monista pyynnöistäni huolimatta, kokonaan huoioimatta.
Ja vaikka huomautukset tehdessäni tiesin, etten noista huomautuksistani tulisi saamaan minkäänlaista oikeutta niin, tein ne. Ja noihin joka ainoaan huomautukseeni saamassa vastauksessa, niissä yhdessäkään ei ollut sanallakaan mainintaa siitä, että olisi huomioitu se nimenomainen asia, "kivun huomioimatta jättäminen", mistä syystä minä nimenomaan nuo muistutukset olin tehnyt.
Eikö tämä hyvin todista, ettei kivunlievittäminen lääkäreitä kiinnosta? Että heillä ei ole halua kivuissa kärsivää auttaa.

Vieras

#183

22.10.2015 22:21

Erittäin tärkeä asia!!!

Itselläni kohta vuoden ollut CRPS, Kuopiossa uusi nuori lääkäri onneksi diagnosoi suht nopeasti, nyt kuntoutus käynnissä - edelleen. Hitaasti mutta varmasti, vahvojen lääkkeiden kanssa elellen.


Vieras

#184

25.10.2015 22:23

itselläni yli 10 vuotta ollut crps-kipu. kaikilla lääkäreillä ei ole vieläkään ymmärrystä tai tietoa tästä sairaudesta. asianmukainen hoito kaikille potilaille!

Vieras

#185

28.10.2015 08:34

Koska olen sietämättömän kivun / kidutuksen kohteeksi Peijaksen sairaalassa.

Vieras

#186

10.11.2015 11:41

Suomessa kipupotilaiden hoito on lapsenkengissä. Ja kipupotilaille joilla on todettu diagnoosi , niin lääkkeiden erityiskorvattavuus nopeasti.

Vieras

#187

02.12.2015 09:55

Omakohtainen kokemus lapsen kivun hoidosta trauman jälkeen ja hoitoon pääsyn pitkittymisestä. Lapselle kehittyi CPRS-oireyhtymä jonka muuttuminen krooniseksi yritetään estää.
Simppa

#188 Re:

06.09.2016 04:44

#4: -  

 Kannattaa etsiä apua ulkomailta. Monesti siellä on lääketiede Suomea edellä ja en kyllä usko että se leikkaus voi maksaa Mersun verran. Minusta tuntuu että sinua on huijattu ettei mitään tarvi tehdä. Eihän täällä Suomessa muutenkaan auteta ihmisiä vaan jätetään oman onnensa ojaan, tiedän sen kokemuksesta. Esim Ruotsissa on monia uusia hoitomuotoja joita Suomessa ei ole. Näistä ei tietenkään ilmoiteta Suomessa ettei potilaat karkaa tai ilmoita että ulkomailla on asiat paremmin. Suomi on kaukana hyvinvointivaltiosta monella saralla.


Vieras

#189 Re: Re:

11.03.2018 13:06

#81: Marjatta Arola - Re:  

juu mut tota arssia ei auta mikään kun sen vaiva on näytteleminen..ja vedättäminen ja pelleily....vika on päänupissa ja psykiatrian heiniä tommonen .


Vieras

#190 Re:

11.03.2018 13:29

#4: -  

Niin minäkin..pikelle terkkuja...


Vieras

#191 Re: Re: onpa typerää

11.03.2018 13:30


Vieras

#192 Re:

11.03.2018 13:33

#29: Muuten tyytyväinen -  

niin mäkin piikittelen. jatkossakin .