Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle / Tiedotteet / Keskustan hannakaisa heikkisen vastaus ei kans mieltä ylennä,verrataan opiskelijan tuloihin eläkeläisiä / Kommentit

16.07.2015 19:59

Hannakaisa Heikkinen
Argumentointisi on käsittämätöntä, yksioikoista ja pöyristyttävää
luettavaa eläkeläisten asumistuen heikentämiseksi. Täytynee todella
tarkistaa pätevyytesi gerontologiksi. Taitaa maatalousyrittäjällä olla
tassut kaupunkiköyhien laarissa. Kyllä maalla on mukavaa, kun etelä teitä elättää
ja etelä elättää myös omat köyhänsä.Takuueläkkeeet kepun emännille olette jo järjestäneet
hyvälle mallille. Hävetkää !

17.07.2015 10:07

Tuntuu ihmeelliseltä lukea tämän "kansanedustajan" argumentteja, siitä milä tavalla hän rinnastaa opiskelijoita ja eläkeläisiä. Tosiasiassa opiskelijat ovat vasta työuransa alussa, ja siten heillä on aikaa kiriä tästä opiskeluajasta johtunut niukkuus kiinni.
Eläkeläiset ovat jo oman työuransa tehneet, ja heillä ei ole enää mahdollisuuksia näiden leikkausta kiinnikuromiseen. Muuta kuin säästämällä lääkkeissä, ruoassa ym.

Lisäksi henkilö esittää laskelmissaan ettei alle 15000 euroa ansaitsevien tulot putoa juuri ollenkaan. TÄMÄN HÄN KERTOO SELVITTÄNEENSÄ KELAN LASKUREISTA? Kävin itse tarkistamassa tuon väittämän kelan laskureiden kautta, ja laskuri antoi tulokseksi seuraavaa...
tulot 750€/kk, tuen muutos -154€, tulot 1000€/kk, muutos -149€, tulot 1300€/kk, muutos -143 euroa????? Minkälaisella Kelan-laskurilla Hannakaisa oletkaan laskusi suorittanut, vai onko teillä keskustapuolueessa ihan omat kela-laskurit.
Tietysti ymmärrän senkin, ettei 140 euroa ole kansanedustajan tuloryhmässä juurikaan mitään, mutta +/- 1000 euroa kk tienaavien tuloryhmässä sillä on varmasti aivan erilainen merkitys. Onhan erotus sentään 20-15 % palttiarallaa. Kansanedustajilla tuo summa ilmeisimmin olisi jotain 1-2 % luokkaa.
Vai onko sitten niin, että laskuri on sama, mutta lukemien ymmärtämisessä on eroa.

#78 Re: Heikkisen vastaus palautteeseen

17.07.2015 10:26

#55: Hannakaisa Heikkinen - Heikkisen vastaus palautteeseen

Ensiksi.

Tuntuu ihmeelliseltä lukea "kansanedustajan" argumentteja, siitä milä tavalla hän rinnastaa opiskelijoita ja eläkeläisiä. Tosiasiassa opiskelijat ovat vasta työuransa alussa, ja siten heillä on aikaa kiriä tästä opiskeluajasta johtunut niukkuus kiinni.

Minkälaisella Kelan-laskurilla Hannakaisa oletkaan laskusi suorittanut, vai onko teillä keskustapuolueessa ihan omat kela-laskurit. Vastauksessasi kerroitkin tietosi perustuneen Kelasta saaneisiisi tietoihin. Miksi ihmeessä et ottanut siitä itse selvää? Kelan laskurit ovat julkisia ja kaikkien kansalaisten käytössä, myös kansan edustajien.

Toiseksi.

Sanot, että monet yleistä asumistukea saavista elävät tilanteessa, missä tulot eivät riitä elämiseen. Näin todella on, mutta tuohan ei kelpaa selitykseksi leikkauksella. Sillä kun tuo asia on tiedostettu, niin ainoa korjaus on, että nostetaan heidän saamansa tuen määrää. Mikäli ajatuksenne siitä, että koska näilläkin ihmisillä menee huonosti, on oikein ja kohtuullista, että esim. eläkeläisilläkin pitää mennä yhtä huonosti... Tällä ajatuskaavallahan olisi verojen korotus ainoa oikea tapa valtion lisärahotuksen aikaansaamiseksi. Tiettävästi se ei teille ole kelvannut millään muotoa.

Tosiasia on kuitenkin, että verotus on ainoa oikea, ja oikeudenmukainen tapa järjestää yhteiskunnallisen hyvinvoinnin jatkuvuus ja kansalaisten hyvinvointi ja onnellisuus.

"Yx.Kansalainen"

#79 Surullinen

20.07.2015 08:46

Tässä kopio eräältä toiselta keskustelupalstalta. Hienosti on ko. henkilö osannut asian ilmaista!

Ja on tosiaan erikoista, että jokseenkin kaikissa muissa asioissa Suomen hallitus kuuntelee EU:ta herkällä korvalla, paitsi tavallisten kansalaisten oikeuksia, toimeentuloa ja tasavertaisuutta koskevissa asioissa.

Jos EU käskee pankkeja tutkimaan mökin miinan yhteydet rahanpesuun, ne tutkitaan.
Jos EU haluaa kieltää käyrät kurkut, ne kielletään Suomessa nopeasti.
Jos EU työntää meille pakolaisia, ne otetaan vastaan.
Jos EU paheksuu ulkohuusseja, ne kielletään.

Yle.fi/uutiset on jo 11.2.2015 uutisoinut, että Suomi joutuu Euroopan neuvoston sosiaalisen peruskirjan rikkomisesta järjestön tarkkailulistalle.  Komitea katsoo päätöksessään, että kansalaisten minimi toimeentulon taso on Suomessa liian matala.

Noloutta lisää se, että pohjoismaisen hyvinvointivaltion pitää raportoida säännöllisesti perusturvan parannuksista siihen asti, kunnes niiden taso täyttää vaatimukset. Päätös merkitsee, ettei Suomen perusturvan taso täytä Euroopan neuvoston sosiaalisen peruskirjan vaatimuksia.

Suomi on toistaiseksi ainoa Pohjoismaa, joka on saanut valituksen johdosta päätöksen sosiaaliturvan vähimmäissäännösten rikkomisesta.