Takavalot takaisin autoihin

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Takavalot takaisin autoihin.

Tuulilasirikollinen

#1 Joka tietää, kertokoon

17.11.2016 18:45

Takaroiskeläpät olisivat tärkeämmät palauttaa. Voisiko joku kertoa järkevän syyn, miksi ne poistettiin?

18.11.2016 07:03

Itse autolijana tuon adressin sisällön kohdatessa esim sumulla, räntäsateella, illalla jne ajaessa huomaan kuinka vaarallista on nuo autot ilman takavaloja! Ihmettelen kovasti, miksi se on yleensä on otettu käyttöön...onko se ollut Trafi vai liikkenneministeriö??

18.11.2016 16:44

Tarvitaan todennäköisesti muuta kuolonuhri ennenkuin näihin ilmeisesti tässäkin tapauksessa EU;n hölmöyksiin taas puututaan, olen ajanut syyspimeässä tummanharmaan autokoulun auton perässä, autoa ei voinut nähdä ennenkuin omat valot osuivat siihen. Toinen mielestäni yhtä tärkeä asia on etuvalojen sijainti. Mitä järkeä niissä on jos ne ovat etupuskurin tasolla. Ajan melko paljon ja pitkiäkin matkoja, tiedän kokemuksesta miten vaarallisia tilanteita voi syntyä aivan hiljaisilla tieosuuksilla jopa pitkillä suorilla hämärissä olosuhteissa ohitustilanteissa kun suoralla onkin notkelma mutta ei sulkuviivaa koska paremmissa valaistusolosuhteissa vastaantuleva auto näkyisi ja yhtäkkiä vastaan tuleekin auto jossa on etupuskurissa useimmiten vielä jälkiasennetut kiiltomadon veroiset ledit. Monissa uusissa autoissa nämä huomiovaloina toimivat ledit ovat sentään ajovaloumpioissa. Kaikki sellaiset huomiovalot jotka eivät ole ajovalojen korkeudella pitäisi kieltää. Muistan kun -70 luvulla ihasteltiin kun autoissa alkoi yleistyä automaattisesti syttyvät ajovalot EU;ta johtava Saksa on ilmeisesti se jarru joka estää sen ettei niitä saada pakollisiksi kaikkiin autoihin, he kun laskevat että se saattaa kuluttaa vaikka 0,0001 kertaa enemmän polttoainetta ja saavat varmasti vihreiltä tukea ilmastollisista syistä. Sanoisin heille että on vieläkin halvempi tapa, eikun tennaria toisen eteen. Vaikka meillä on teoreettinen ajovalopakko ei sitä valvo ainakaan poliisi, en ole vielä kuullut yhdestäkään valvontaviikosta tätä koskien, pyöräilijöitä koskien joka syksy. Osasyynä lienee se ettei poliisienkaan autoissa ole automaattisesti syttyviä valoja joten heitäkin näkee ajamassa ilman valoja, ei ole kauankaan aikaa kun vastaani ajoi valoton poliisin tunnuksilla varustettu Ford Mondeo, vasta kun kolmannen kerran vilautin pitkiä ilmestyivät valot.

#4 Re: Joka tietää, kertokoon

21.11.2016 17:01

#1: Tuulilasirikollinen - Joka tietää, kertokoon

Todennäköisesti joku nainen tyhmyyksissään.