Santahaminan kaikki ampumatoiminta lopetettava heti!

kersantti

#26 täh

14.10.2012 13:58

kummallinen valittaja olet. eikö talo mene kaupaksi
Laajasalolainen

#27 Voi mitä vikinää

22.10.2012 17:23

Nykyihmiset kun ei osaa muuta kuin valittaa.. Olen asunut Laajasalossa 70-luvulta asti ja tippaakaan ei pikku paukuttelut häirinneet... Jos jotain asia häiritsee, niin muuttakoon muualle asumaan..

Tämä on taas vain tätä minä, minä ja minä asennetta... keskittykää johonkin oleelliseen...

Ja pamahti muuten postiluukusta tämän Thorin vaalimainos... Vaikka postiluukussa lukee selvästi "EI MAINOKSIA, EIKÄ ILMAISJAKELUITA".. Äijä vikisee jostain ampumamelusta mutta tunkee postiluukusta omaa roskaansa vaikka selkeästi ilmoitetaan ettei tästä luukusta! Tämä on järjenvastaista roskapostiterroria !!!
Vapaaehtoinen

#28 Thorin youtubevuodatus

15.11.2012 12:23

Hei, Thor! Siitä teidän youtube videostanne: pakko kirjoittaa tänne kun olette estäneet mahdollisuuden arvostella ja kommentoida.
Tämäkö on sitä avoimuutta jota te peräänkuulutatte? Videota ei voi arvioida Youtuben yleiseen tapaan tykkään/en tykkää ja kommentit videon tekijöiden sensuurin läpi. Pelkäättekö saavanne tosiasioihin perustuvia kommenteja? Tällä sensuurilla esillä on vain, Thor Lindroosia lainatakseni: " tää on vaan minun mielipiteeni, kiitos!". Mitenkäs olet, Thor Lindroos, ajatellut hoitaa pääkaupunkiseudun puolustuksen? Mitä ihmiset ajattelevat? Ensin muutetaan vuosikymmeniä (satoja!) paikallaan olleiden lentokenttien tai sotilasalueiden viereen ja seuraavaksi aletaan kampanjoimaan näiden alueiden sulkemiseksi ja muuttamiseksi asuinkäyttöön. Jos ette kestä ääniä, muuttakaa maalle. Miten kunnallisvaaliehdokkaalla (Luojan kiitos, et tullut valituksi) voi olla noin ankeat perustelut Puolustusvoimien luopumiseksi Santahaminan sotilasalueesta ja siitä syntyvistä säästöistä?
Ex-jollaslainen

#29 Ainahan sieltä pääsee poies

07.01.2013 18:26

Muutin Jollaksesta pois 3 vuotta sitten, mutta pakko kommentoida siltikin tätä addressitouhua: täysin naurettavaa. Itselläni ainakin oli taloa ostaessani tiedossa Santahaminen läheisyys, olinhan siellä itsekin aikanaan palvellut. Missään vaiheessa meteli ei ollut häiritsevällä tasolla. Toki ampumaharjoittelun äänet kuuluivat ulkona ollessa, mutta vaimeana papatuksena. Huomattavasti enemmän häiritsi kanavassa metelöivät pienveneet.

Jos harjoitusten äänet noin kovasti häiritsevät, suosittelen muuttamaan vaikkapa Espoon Nuuksioon. On hiljaista. Eikä piltitkään ahdistu "sodan äänistä"...

Santahamina on kuitenkin aika paljon perinteikkäämpi paikka kuin se kupeessa oleva pientaloalue.
Olli sandikan puolustaja henkeen ja vereen!

#30 Re: vastine huuhaa-juttuun!

04.02.2013 19:53

#5: Armeija korpeen - Re:

Kuinka moni koiran omistaja+autoliikenteen aiheuttaman jatkuvan taustamelun kuunteluun tottunut, on pysähtynyt näitä kuuntelemaan? Ei kukaan vastaan ja en omista sen paremmin koiraa, kuin autoakaan (sen sijaan liikun fillarilla, kuten stadilaisittain onkin järkevää, samoin joukkoliikenteen käyttäminen). Minua ei koskaan Vuosaaressa syntyneenä ja sandikassa RauK:n käyneenä 1969, ole häirinnyt nk. melu moisesta, mutta sen sijaan autoliikenteen aiheuttama melu sitäkin enemmän koska kärsin tinnituksesta=korvan jatkuva soiminen! Minun ystäväpiiriini kuuluu(vuosikymmenten mukana tumia) koulu-ja muita ystäviä jo 1950-luvulta asti. Yksikään ei valita aseiden melusta (asuvat tammisalossa, laajasalossa ja kuliksessa), mutta kylläkin autoliikenteen jatkuvan lisääntymisen tuomasta haitasta, jota näköjään nykyajan "pehmonallet" eivät edes tiedosta! Psykologit kyllä ovat todenneet jo aikoja sitten, että jatkuva taustamelu (autoliikenne mm.) lisää huomattavasti ihmisen stressiä! Siis sandikka on väärä osoite, jos meluhaittoja halutaan kritisoida!

Sotaveteraanin poikana kannatan Sandikan puolustusvoimien hallussa olevana alueena olevan täysin järkevät syynsä! Ilmeisesti kannattaisi valittajien siirtyä vaikka Utsjoelle, tai onhan niitä tyhjenevällä maaseudulla vaikka muille jakaa. Siellä on hiljaista, kun olen kiertänyt Suomea ristiin rastiin. Onko pakko pitää koiraa, ja puolustella sen kannalta asiaa, emmekö me ihmiset sentään ole tärkeämpiä.? Kun joku kriisi sattuu ovat moiset ammuntojen vastustajat varmaan ensiksi painumassa nk. käpykaaartiin. Käpyjen keräys oli itäsuomessa vaimoni muistin mukaan tuottavaa työtä. Kannattaa elvyttää se "yritystoiminta" uudelleen, tämä näin vihjeenä ja sanoisin ei ole meluhaittoja Suomen suurilla saloilla, paitsi koirien ulvonta?

 

12,7x109

#31 asd

12.04.2013 11:54

12,7 ilmatorjuntakonekivääri 96:lla ammuskellaan Isosaaren suunnassa. Itkoon laitetaan vain RK62 kiinni käsittelyharjoitusammunnoissa.
Reserviläinen ammunnan harrastaja

#32

09.08.2013 08:46

Epä isänmaallisten viher-stalinistien maanpuolustus vastaisten kannanoto naurattaa normaalia armeijan käynyttä suomalaista.Venäjää ihannoivat maanpetturit taas vaikeuttavat maanpuolustusyötä keksimällä naurettavia syitä.Onko ELY:keskus kehitetty alasajamaan maanpuolustus tekemällä ampumaratojen toiminta vaikeaksi ja kalliiksi?

Vieras

#33

16.09.2013 09:05

kaikki syyrian sotimaan heti kiitos t...khodr nesbeih...t.sam farah...
52 vuotias entinen maalainen

#34 Pienet ongelmat piipertäjillä

18.10.2013 15:46

Itse vanhana ase ja metsästysharrastajana en hyväksy tätä adressia. Pääkaupunkiseudulla ei ole ammunnan harrastajille enää monta paikkaa (Santahamina on armeijan alueena perusharrastajalle läpipääsemätön vaihtoehto)ja suomen puolustukseen kuuluu pauke tavalla tai toisella. Santahaminan historia on pitkälle menneisyyteen ja jos joku on muuttanut sen läheisyyteen, niin peiliin katsomalla, voiko sanoa olleen tietämätön kasarmialueen läheisyydestä???? Jos oli todellakin tietämätön, niin myyjä on toiminut lain vastaisesti.

Ymmärrän toki järeiden tykkien tms. äänet sekä äänenpaineet häiritsevän lähiasukkaita, mutta edeliseen lauserakenteeseen viitaten, voinko minä MYÖS VAATIA Helsinki-Vantaan lentokenttää lopetettavaksi kun lentomelu on "sietämätön" heidän toiminasta??????

Loppukaneettina:

Miksi ihmiset valittaa pikkuasioista kun voisi valittaa todellakin tärkeästä asiasta kuten nykyisestä hallituksesta, verojen noususta, työllisyyden huonontumisesta jne.

Suomen kansa tuntuu nykyään olevan lampaita tai omaan napaan tuijottavia eli missä on kuuluisa maalaisjärki? (Nuoret voi googlata maalaisjärjen jos ei ymmärrä....
Eläkkeellä oleva kriminaalitutkija

#35 Re: Re:

21.10.2013 14:24

#5: Armeija korpeen - Re:  

 Taitaa olla adressin aloittajan oma kirjoitus kun yhtäläisyyksiä löytyy muista hänen kirjoituksistaan lähes 70 %

 

Itse asiaan, Santahaminan historian vuoksi, pidettävä nykyisessä käytössä ilman rajoituksia.

Asukas X

#36 Nillitystä

05.12.2013 04:55

Muuttakaa pois jollei nappaa, Suomessa on paljon täysin hiljaista korpea ja siellä ei tontitkaan paljoa maksa! Ei täällä ole pakko asua! Eikä varmaan moni teitä valittajia jää edes kaipaamaan. Hei hei!
Jöns

#37 Turhaa valitusta

18.02.2014 12:09

Aika järjetöntä valittaa, jos tietää että jollain alueella on ammuttu säännölliseti kymmeniä tai satoja vuosia. EI voi tulla yllätyksenä, jos läheisyydestä sitten päättää hankkia asunnon.
Jos ostan asunnon ampumaradan läheltä, minun etuni ei ole sen arvokkaampi kuin ampumaharrastajien.
Miksi yksilön "edun" pitäisi mennä koko valtion edun tai satojen ihmisten edun edelle? Itsekästä ajattelua.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

23.09.2014 09:56


Hahahha

#39 Ei kai vain Roopen

23.09.2014 09:59

Ei kai Thor vain ole R:n broidi?!

M.N.

#40

30.06.2015 09:04

Kaikkea Jaskaa! komppaan 52 vuotias entinen maalainen....eikö meillä oikeasti olisi vähän tärkeempiä asioita yhdessä mietittävänä...

Äly hoi!

#41 Mitäs muutit

30.07.2015 21:32

Muuttiko varuskunta viereesi vai päinvastoin? Ei valitusoikeutta tolloille jotka alkavat ruikuttaa muutettuaan tieten tahtoen varuskunnan tai ampumaradan lähistölle asumaan.


Vieras

#42

28.08.2015 07:15

Koska nautin Liikkumisesta itä-Helsinsingin kauniissa, mutta
ei niin rauhallisessa saaristossa.

Vieras

#43 Re: Armeijan alue

02.11.2015 08:07

#uskomatonta , Santahamina on maanpuolustuksen ja Helsingin suojelu alue ja ollut paikallaan ja pitkään ennen Jollaksen ja laajasalon asutuksen laajentumista .. Suosittelen asunnon myyntiä jos ammunta haittaa ja koira pelkää. Alue kohteena on Suomen Valtion Armeijan alue , joka valitettavasti on myös harjoittelu alue. Siihen olisi asuin aluesunnittelu pitänyt ottaa kantaa ennen kuin ääni haittoista ruvetaan valittamaan , samahan se on Helsinki Vantaa lentokentän ympäristö alueet.. Varmaan Jumbon ostoskeskuksen takia pitäisi , nousu ja laskeutumiskentät muuttaa Hyvinkään metsiin.. Terveisin Rudi     

 

Gunlobby

#44 Viherpiiperot

07.06.2017 18:05

Menen taas ensi viikolla ampumaan santahaminaan, ihan harrastukseni puolesta. Aion paukuttaa useilla eri aseilla ja monta sataa laukausta. Käykää korvatulpat hankkimassa valmiiksi.