Lasten kotihoidon kuntalisän säilyttäminet.com/lastenn Sotkamossa

16.02.2012 12:07

Ehdottomasti kuntalisä pitää Sotkamossa säilyttää, itellä kohta puoli vuotias poika.

16.02.2012 13:07

Kuntalisä on ollut tarpeellinen lisä kodinhoidontukeen. Jatkoa kannatetaan ehdottomasti!

16.02.2012 13:38

Liian lyhyt kokeilu kaksi vuotta! Varmasti vaikutukset alkavat näkyä kun tarpeeksi pitkällä aikavälillä asiaa tarkastellaan.

Muuttovoitto kunta niin ei ne lapset vähene hoidosta jos koko ajan muuttaa lisää asukkaita!

Päiväkodissa tapahtuva hoito, perhepäivähoito ja nyt kotihoidon tulisi olla kaikki kolme mahdollisia vaihtoehtoja kun perhe suunnittelee lasten tulavaisuutta.

16.02.2012 14:40

Kyllä ehdottomasti pitäisi jatkaa kuntalisän maksamista, päinvastoin sitä pitäisi nostaa eikä olla lakkauttamassa. Monessa kunnassa maksetaan kuntalisää 3 vuotiaaksi asti, kun Sotkamon kunta on maksanut vain 2-vuotiaaksi asti. Tässäkin olisi parantamisen varaa. Lapsia tarvitaan lisää, kun ajatellaan tulevaisuutta. Lapsiperheitä tulisi tukea enemmän muutenkin. Kotona hoitamisessa on monia hyviä puolia, esim.lapset eivät sairastele läheskään niin paljoa kuin hoidossa olevat. Näin säästyy lääkäreidenkin aikaa muille potilaille enemmän, kun ei tarvitse lapsia kiikuttaa terveyskeskukseen.

20.02.2012 11:46

Sotkamon kunnan sivistystoimen lautakunta esittää kotihoidon kuntalisän maksamisen jatkamista 31.12.2013 saakka.

Valtuustolle sekä kunnanhallitukselle viisautta päättä asia hyvin päin!