Lapsen tapaamisoikeuden toteutuminen turvattava paremmin vanhempien riitatilanteessa


Vieras

#51 Re: Lapset valtapelin pelinappuloina

22.11.2014 09:39


Vieras

#52

08.05.2015 17:19

Haluan oikeutta isille. Oma veljeni elää tässä helvetissä tällä hetkellä. Ex-vaimo käyttää täysin omaa valtaa lapsen tapaamisessa. Tässä riistetään lapselta isä! Tuntuu epätodelliselta, että Suomessa voi käydä näin!!! Olen aina pitänyt Suomea hyvänä maana ja tasapuolisena, mutta sitä ei Suomen laki kyllä tässä tapauksessa todellakaan ole!
madbobby

#53 Re:

18.05.2015 11:16

#49: -  

Kyllä se on Jukka Lappalainen (madbobby), joka omalla narsistisella sairaudellaan terrorisoi ihmisiä lasstaan ajattelematta vain hyväksikäyttäen. Sairas tapaus, mikä vaan huutele puskista uskaltamatta tulemaan itse asioista puhumaan ... vähän niin kuin pikkupoika äitinsä helmoissa.

asian kokenut

#54

24.08.2015 07:01

Tämä on tärkeä adressi. Vieraannuttajavanhempi saattaa olla myös lähivanhempi-isä tai vaikkapa naispariskunnan äideistä toinen. Kyse ei siis ensisijaisesti ole sukupuolesta vaan siitä, ettei edes yhteishuoltajuus suojele lapsen oikeuksia. Lähivanhempi voi halutessaan käyttäytyä kuin yksinhuoltaja tai leski; hän voi sulkea toisen vanhemman täysin pois kuvioista yksinkertaisesti ilmoittamalla, ettei päästä lasta enää minnekään. Ainoa seuraus on, että lastensuojelu tai neuvola "neuvoo" ja "opastaa" lähivanhempaa ajattelemaan lapsen oikeuksia ja "tukee" etävanhempaa tämän kysyessä, onko asia todellakin pakko viedä käräjäoikeuteen.


Vieras

#55

30.10.2015 23:35

Tässä ollaan puolison lasten narsisti isän kanssa oikeustaistelua käyty vuosi ja äiti menetti lasten isän valehtelun ja äidin haukkumisen johdosta toisen lapsen puolelleen. Vuoteen ei ole tapaamisia noudattanut, lapsi ei koskaan normaalisti palannut isän luota äidille ja nyt on alkanut sama toisen lapsen kohdalla, valehtelee joka paikkaan ja haukkuu äitiä eikä enää toisen lapsen palaamista isän luota toimi, aina olevinaan syy miksi lapsia ei voi äidilleen palauttaa. Äiti pelottava ja yms.mitä lapsille iskostaa päähän, kun hänen luonaan ovat, sairasta. Mikään taho ei puutu asiaan, on mennyt usko täysin suomen sosiaalitoimeen ja lakiin. Käräjäoikeus on käyty ja odotellaan päätöstä sieltä, mutta sen jälkeen homma mennyt vaan sairaammaksi. Mikä tuollaisilla turhilla sopimuksilla on tarkoitus kun kukaan ei valvo ja sillä paperilla voit pyyhkiä hanurista, jos et vaan halua noudattaa sitä. Joku mättää aika pahasti. Narsismi on näköjään yksi helvetin kipeä sairaus mikä sairastuttaa kaikki lähellä olevat, eikä kukaan tunnu mahtavan mitään kun niin sujuvasti osaa valehdella . Missä vaiheessa alkaa se oikea lasten etujen ajaminen!! Terveisiä p#######ä suomen tapaamis-sopimukset. Pitää siihen joku pakottava ja rangaistava laki saada, että sitä noudatetaan.


Vieras

#56

22.12.2015 09:25

Tilanne perkelöityy valtaviin mittakaavoihin, kun lapsen huollon on toinen vanhempi delegoinut sosiaaliviranomaiselle ja vaatii mm. valvottuja tapaamisia tai itseään valvomaan entisen puolisonsa kotiin aiheuttaen kotirauhan järkkymisen ja lasten terveyden menetyksen. Lastensuojelu tarjoaa massiivisia tukitoimia vanhemmalle ja lapsille samaan aikaan, kun lapsen normaali huolto estetään... sillä asian käsittely oikeusasteissa vie vuosia ja papereita katoilee, koska sosiaali- ja oikeustoimi ei halua kantaa vastuuta lasten sairastuttamisesta. Kolmas vanhemmuus ei toimi.
Henna

#57 Re: Kimmo Sasi/Kansallisen kokoomuksen eduskuntaryhmä

22.12.2015 09:42

#1: Ari Savolainen - Kimmo Sasi/Kansallisen kokoomuksen eduskuntaryhmä 

Kimmo Sasi. Paljonpa se keskustelu siellä valiokunnissa on auttanut. Oikeudenkäyminen on kieltämistä ja perättömien valheiden haalimista toisen niskaan. Kun kolmas vanhemmuus annetaan jollekin Y-tunnukselle, joka sisältää kunnan sosiaaliviranomaisia satapäin ja terveysalan asiantuntijoita, ollaan suossa ja syvällä.

Oikeuden käytännössä on huomattu, että oikeusoppineet ovat niin tarkkoja, etteivät itse tee virheitä, joten lasten etu hukkuu kyllä sinne alle. Se pärjää joka osaa uskottavimmin muotoilla lauseen "ei ole mitään sellaista tiedossa ja muutenkaan ei ole havaittavissa --- muutosta". Voidaan oikeuden papereihin väärentää muuttopäivät ja asiaa käsitellään hartaasti ja vielä kerran, aina siihen saakka kun hakija ja hakija on itse itseänsä vastaan oikeudessa istuen sekä lakimiehensä että itse itseänsä edustavavana 'yrittäjänä' siinä huoltajan paikalla.... koska yrittämistähän se on kun yrittää hengissä selvitä Kelan ja toimeentuloluukun tukiviidakosta pakotettuna ulosoton kautta maksamaan työssä käyvälle lasten isälle ELATUSTA työmarkkinatuesta 520-460 euroa/kk niin että asunnottomana jää kuuskymppiä Suomen pakkasessa käteen. Mikä ihme yhteys se sillä elatuksella joka menee päivähoitomaksuihin kokonaan on lasten elatukseen: he ovat säilössä siellä, samaan aikaan kun tapaamiset estetään ja vanhemmalle soitetaan poliisi sinne, kun menee kyselemään, saisinko jotain oikeuksia omaan lapseeni?!

Järjestelmä on sairas. Se siitä mihinkään parane, niin kauan kun on hamehelmoja täynnä koko terveydenhoitojärjestelmä jotka kyllä palkkaansa eteen autisteja lapsia hoitaa, jotka traumatisoituvat moisesta oikeusmyllytyksestä. Lasten lupsakka koti-isä, jota julkinen oikeusavustaja palvelee, on vain pelinappula. Ei muuta kuin essu kouraan ja pullaa vääntämään.

Pitäisi olla järki, että pieni vauva ei ilman äitiä voi terveeksi kasvaa.

Minkään valtakunnan tervesvaliokunnan hoidossa!

 

Tämä on ihan pitkälle perusteltu ja todisteiden ohella toteennäytetty mielipiteeni asiasta. En osaa sanoa miksi näitä näyttöjä ei oikeudessa sitten hyväksytä. Se lienee sivistyneen oikeusvaltion ongelma, jos ei silmää käteen osata ottaa ja vielä katsoa ja ymmärtää, mitä se tarkoittaa, se mustalla ja valkoisella kirjoitettu - ja parilla vihreällä ja pinkillä alleviivaustussilla korjattu.

Tein adressin, jossa pyysin päästämään lukitussa päiväkodissa säilötyt lapseni sieltä pois, koska huoltajana en ole heitä sinne ilmoittanut ja olen lisäksi irtisanonut päiväkotipaikan ´huolellisen vanhemman tavoin´. Adressi poistettiin ylläpidon toimesta vedoten yksityisyyteen. Vaikka siinä mitään lasten nimiä edes esille tullut.

Näin tämä valtio suojelelee kansalaisiaan ennalta. On mielivalta, se joka sanelee miten täällä eletään ja ollaan ja veroja maksetaan.

 

Henna

 


Vieras

#58

11.01.2016 18:28

Olen isänä joutunut tällä hetkellä, juuri samanlaiseen tilanteeseen.

Vieras

#59

11.01.2016 23:55

Lapsen kannalta nykykäytäntö on väärin ja vahingollinen. Lapsi ei pysty puolustautumaan ja menettää toisen vanhempansa.
Ikävä on suuri

#60 Re: Re: Etävanhemmuudessa elänyt ja paljon kokenut

16.02.2016 15:03

#37: - Re: Etävanhemmuudessa elänyt ja paljon kokenut 

 Ei mene näin. Etän pitää hakea täytäntöönanoa. Juuri siitä tässä adressissahan on kyse.

Ja täytäntöönpanokaan ei auta, jos etä ei ole lapsineen kotona, kun haetaan, eikä maksa uhkasakkoja, tai maksaa tai mitä vaan. Mutta ei siltikään anna lapsia.

Mikään ei auta. Itse olen tehnyt kaiken, enkä siltikään näe lapsiani.

Edes tapaamispäätös hovioikeudesta ei auta, mikäli vastapuoli on patologinen narsisti.

Ainoa mitä voi tehdä on riitauttaa ja taistella lähivanhemmuus itselleen. Mutta sekään ei ole niin itseselvää

Sossut hyppää väliin, koska lapsen pitää olla äidillään. Eli kun taas tehdään olosuheselvitys, niin kyllä ne jonkun vian keksii, vaikka olisit kuinka kunnollinen.

Ja lähi vetoaa ns. vakiintuneisiin olosuhteisiin.


Vieras

#61

24.07.2016 20:03

Elän itse tilanteessa, jossa lapsen äiti on toistuvasti vaikeuttanut tapaamisia ja toteutuneiden tapaamisten aikana solvaa minua niin, että vähistäkin tapaamisista jää katkera maku suuhun. Vietyäni asian lastensuojeluun tapaamisiani uhataan rajoittaa entisestään, sillä lastensuojelun ja sosiaalityöntekijöiden mukaan tilanteessamme on lapsen edun mukaista pitää tapaamiset minimissään. Toivoisin, että sosiaalityöntekijöiden "äiti on aina äiti" asenteeseen saataisiin tulevaisuudessa muutosta ja isille tasapuolisempia oikeuksia. Uskon, että kyseisen adressin täytäntöönpano olisi pieni askel tähän oikeaan suuntaan.

Vieras

#62

06.11.2016 09:43

Olen itse tilanteessa jossa lapsen äiti estää tapaamiset koska ei ole sopimusta tapaamisoikeudesta. Lisäksi hän ilmoittaa tekevänsä sopimuksen ainoastaan kohtuuttomin ehdoin esim. tarjoaa tapaamisoikeudeksi 1 tunti kuukaudessa valvottuna tapaamisena. Sain ainoastaan yhden valvotun tapaamisen onnistumaan sen jälkeen äiti ilmoitti ettei tuo lasta enää tapaamisiin. Tämä adressi toivottavasti avaa silmiä huomaamaan selvän epäkohdan lainsäädännössämme
Vieroitettu lähi-äiti

#63 Lapsen oikeus molempiin vanhempiin

05.02.2019 16:56

Lapsella on oikeus molempiin vanhempiin. 

Lapsen oikeuksia rikotaan vieroittamalla toisesta vanhemmasta, koska lapsi ei osaa puolustaa itse itseään vieroittajalta.

Meidän aikuisten tulee turvata mahdollisuus molempiin vanhempiin ja puuttua vieroittamiseen.

Oma isäni on alkoholisti, mutta silti olisin halunnut tuntea isäni jo lapsena. Äitini vieroitti minut hänestä, jonka tajusin vasta hiljattain. 

En halua omille lapsilleni samaa kohtaloa kasvaa ja elää ilman toista vanhempaa. Hekin voivat tajuta tilanteen vasta vuosikymmenien päästä tai ehkä eivät koskaan...

Jokaisella isällä ja äidillä on ihmisoikeus olla vanhempi – vieroittaminen omasta lapsesta on henkistä kiduttamista.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/11/18/lapsenmyrkyttajat

Teen töitä sen eteen, että jokaisen vanhemman oikeus olla vanhempi toteutuu.

 

Minulla on vain äidin rakkaus annettavana, lämmin koti ja rakkaudella asetetut rajat.

Lähivanhempi, jolle isä jätti palauttamatta yli 12v. lapset 29.7.2018 > huoltajuus oikeudenkäynti toukokuussa 2019

 

Lapsen etu

#64 Re:

26.11.2019 21:29

#49: -  

Terveisiä Tiina Tuokolle, Hannele Elo-Kurulle joka vieraannuttaa, mainupuloi, vainoaa, aivopesee lapset isästään- ja suvustaan "viranomais-" menettelyssä yhteistyössä vireraannuttaja "äidin" kanssa lapsen olosuhteista viranomaisnarsismissa.