Sanokaa kyllä NATO:lle suomalaiset!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Sanokaa kyllä NATO:lle suomalaiset!.

Daniel Kaponen
Jyväskylä

#27 NATOON JA HETI

03.09.2008 16:22

RYSSÄT LENTÄÄ SUOMEN PUOLELLA LAITTOMASTI JOKA VIIKKO JA SUOMI ANTAA ANTEEKSI JA PASKAT ALAS NE PITÄÄ AMPUA JA TOISENA JOS/KUN RYSSÄT HYÖKKÄÄ SUOMEEN NIIN NATO JÄSENYYTTÄ VASTUSTANEET MENEVÄT PASKAT HOUSUSSA RUOTSIIN PIILOON.NATOSSA KUN OLLAAN NIIN RYSSÄT EI TÄNNE HYÖKKÄÄ JOS HYÖKKÄÄ NIIN MUUT NATO MAAT TULEVAT APUUN.RYSSÄT ALKAVAT MUUTENKIN ERISTÄYTYÄ JA TULEVAT HARHALUULOISIKSI NEHÄN ON SANONU ETTÄ MUUT MAAT TUOVAT SALAISIA ASEITA NIITEN RAJALLE WTF!!!.MUUTEN JOKU SANOI TUOLLA AIKASEMMIN ETTÄ SUOMEN JA VENÄJÄN VÄLIT OVAT HYVÄT SIITÄ VOIDAAN OLLA MONTA MIELTÄ KOSKA RYSSÄTHÄN SANOIVAT ITSE ETTÄ MYÖS SUOMI ON PIENI UHKA NIILLE JA NE LISÄÄ SOTILAS TUKIKOHTIA SUOMEN RAJAN LÄHEISYYTEEN.TARKISTAKAAPA NUO HYVÄT VÄLIT JUTUT TARKEMMIN ENNENKUIN KIRJOITATTE MITÄÄN.
Iiro Wasen
Turku

#28 Daniel Kaponelle

03.09.2008 18:38

Ja löytyykö sinulla todisteita näistä väitöksistä?
Daniel Kaponen
Jyväskylä

#29 KYLLÄ

03.09.2008 21:20

LÖYTYY JA LÖYDÄT ITSEKKIN JOS JAKSAT ETSIÄ.KUN ETSII TARKKAAN JA HUOLELLISESTI NIIN LÖYTYY VAIKKA MITÄ.
Iiro Wasen
Turku

#30 taas danielille

03.09.2008 22:50

Ei kyllä löytynyt mitään ylimääräisistä lennoista Suomen puolella ja Suomen ja Venäjän väleistä löytyi sellaista että Venäjällä on parhaimmat välit Suomeen kun vertaa kaikkien sen naapurimaita. Eikä myöskään löytynyt hyvää syytä Suomelle liittyä NATO:on.

Joten jos sinä lakkaisit olla säälittävä, lopetta se CAPS-LOCK:in käyttö ja näytä minulle todisteita näistä väitteistä.
Veikko Perä-Ojala
Permiö

04.09.2008 17:59

Koettakaa nyt joku ihan oikeasti keksiä joku syy liittyä NATO:on ennen kuin alatte kirjotella näitä adresseja.
Kristian Virtanen
Tampere

#32 Ei ikinä

04.09.2008 18:37

Venäjä ei ole suomelle uhka sen enempää kuin tämän adressin aloittaja. Sen mitä jaksoin tuota bbcode sekamelskaa lukea, syyt koko adressiin ovat hyvinkin pitkälti hakuammuntaa.

Suomi ei tarvitse natoa.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

05.09.2008 10:30

Janita Kuningas
Ruokolahti

#34 Daniel on oikeassa...

05.09.2008 22:15

...siinä, että Suomeen kohdistuvia ilmatilaloukkauksia sattuu Venäjän puolesta vähän väliä. Itse asun lähellä itärajaa, ja ainakin paikallismedia on uutisoinut näistä. Vähän vaikeahan noita on netistä löytää kun tosiaan paikallisempia juttuja taitavat olla, mutta yhden onnistuin jopa kaivelemaan esille:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200710306785548_uu.shtml
tosin teksti-tv:llä oli muutama päivä sitten juttua Imatralla tapahtuneesta loukkauksesta. Taitaa olla uusin tapaus, muistaakseeni tämän vuoden elokuulta.

Minulla on sellainen tunne, että Venäjä haluaa edelleen sekaantua vakavasti naapurusmaidensa sisäisiin asioihin, vaikka ne eivät olisikaan Georgian -konfliktin luokkaa. Esimerkiksi Viron pronssisoturipatsaskiista? Suomelle muutama vuosi sitten annettu nootti jostakin II maailmansodan aikaisen asian mielipiteestä? Jonkin Venäjän johtohenkilön julkisuuteen antama tieto (ellei peräti epäsuora uhkaus), että Venäjä katsoisi Suomen Nato -jäsenyyttä varsin pahasti? Olen kuullut myös puhuttavan, että Venäjä on keskittänyt joukkojaan entistä enemmän Suomen-Venäjän rajalle. Tämän tiedon oikeellisuudesta en voi kuitenkaan mennä takuuseen. Sanottakoon, että kuitenkin vasta tämän Georgian -konfliktin seurauksena olen alkanut vakavammin pohtia Nato -jäsenyyttä. Ennen olin sitä vastaan. Minusta tämä kuitenkin osoittaa että Venäjä on halukas puuttumaan naapurimaidensa asioihin vaikka asein, varsin vähäpätöisitä syistä (tiedän kyllä että kiistellyillä Georgian alueilla on ollut sisäisiä levottomuuksia ennen Venäjän saapumista, mutta minusta se ei silti oikeuttanut Venäjän toimenpiteitä). Ja jos nyt Georgia, miksei kerran Suomi? Kun tarkastelemme historiaa, voimme huomata ettei kiristyneessä maailmantilanteessa ja tarpeeksi vallanhimoisen johtajan valtaan astuessa maan puolueettomuus merkkaa yhtään mitään; sellaisten maiden ylitse kävellään surutta. Vaikka Venäjä ei tällä hetkellä muodostakaan mielestäni akuuttia riskiä, olisi joku (EU:ta parempi) turvaverkko hyvä olla olemassa. Olen siis pikkuhiljalleen alkanut taipua Naton kannalle, en kuitenkaan vielä niin voimakkaasti että tämän adressin allekirjoittaisin.
Pentti Vipuveräjä
Huippuvuoret

06.09.2008 22:12

Vittu, Suomi on itsenäinen valtio, eikä mikään Venäjän jäsenmaa ei Natoon liittymiseen tarvitse Venäjän lupaa.
Antti Karppi
Vaasa

#36 And the point iiis......? What?

07.09.2008 22:37

Minkä ikäinen henkilö tämän adressin oikein kirjoitti.. Suomi ei ole missään sodassa ketään vastaan.. Ja minkä helvetin takia syttyisi joku sota ..?
Ja "seuraava sota on ydin sota..bla..bla..bla...."
Jos onkin niin ei siinä mikään NATO paljon painaisi jos SATA kappaletta ydinkäkeä tulisi räminällä Suomeen......

Elikkä jos nyt liityttäis NATO:oon niin se meinais vaan sitä, että päästäis ampumaan ihmisiä ympäri mailmaa sitten kun meikä menee armeijaan ... Mikä tietysti on ihan .... Kakka asia..
Iiro Wasen
Turku

#37 Kommenttia Antti Karppiselle

07.09.2008 23:06

Mä en uskoisi että Venäjä ainaskaan lähettäis ydinkärkiä Suomeen. Mehän ollaan ihan tässä niiden rajalla, se olisi heiltä erittäin idioottimainen teko.

Mutta taas tulee kysymys miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen. Meillä on kauppavälit niiden kanssa me ollaan muutenkin hyvissä väleissä ja pääasiassa me ei olla NATO:ssa.
Antti Karppi
Vaasa

#38 Se ei oo Karppinen

07.09.2008 23:18

Joo mutta se oli tuollaista sarkastista ajattelua jolla oli syvempi taka ajatus olen vahvasti sitä mieltä että NATOA EI TARVITA ^^
Pekka Puputti
lahti

#39 hmm.

08.09.2008 11:49

no onhan se totta että kaikki suomalaiset ryssiä vihaa ja sillä siisti.. natoon ja heti ja ryssät vittuun georgiasta.. seuraavaks hyökkää varmaan tänne perkele.
Michail Jaction
Jurmaa

08.09.2008 13:00

Kuulemma kylmän sodan aikaan USA (ja NATO) oli suunnannut kolmekymmentä ydinohjusta Suomeen Neuvostoliiton hyökkäyksen varalle...

08.09.2008 16:21

Antton Kokkonen
Helsinki

09.09.2008 21:38

Ihmettelen vaan kuinka te natoon haluavat voitte olla noin kapeakatseisia. Historiasta voimme oppia, että lähes aina sotilasliitot ovat johtaneet sotiin. Aina ennen maailmansotia on ollut asevarustelua ja sotilasliittoihin liittymistä. Ei ihminen ole niin tyhmä, että samat virheet täytyy toistaa yhä uudelleen ja uudelleen.

Mielestäni me suomalaiset voimme näyttää esimerkkiä muulle maailmalle: Esimerkkiä, joka ei perustu kasvavaan asevarusteluun. Esimerkkiä, jossa otamme jokaisen maailman valtion huomioon ja teemme päätöksiä, jotka sopivat jokaiselle. Esimerkkiä, jonka päämääränä on saada maailmasta paikka, jossa jokaisen ihmisen on mahdollista elää onnellista elämää. Tällaiseen kehitykseen ei kuulu sotilasliittoihin liittyminen ja puolien valitseminen asevarustelussa. Me luomme tulevaisuutemme. Toivon vielä joskus näkeväni maailman, jossa tällainen eläimellinen sotiminen on historiaa. Maailman, johon jokaisen lapsen on turvallista syntyä. Ottakaamme siis evoluutiossa eskel eteenpäin eikä taakse päin.

ts. Suomen tulisi liittyä natoon vasta, kun kaikki muutkin valtiot siihen kuuluvat. Tai vasta, kun yksikään valtio ei koe sitä uhkana. Me emme ole uhka kenellekään ellei me niin käyttäydytä.
Janita Kuningas
Ruokolahti

#44 Ilmatilaloukkauksista...

12.09.2008 14:14

Kyllä ne jatkuvat ilmatilaloukkaukset minusta viestivät siitä, että kaikki ei ole kohdallaan. Yksi tai kaksi kertaa menisi vielä vahingon piikkiin, mutta kyllä ainakin itselleni tulee mieleen että jatkuvissa loukkauksissa voi olla jokin taka-ajatus.

Ja tuosta neuvostoliittolaisuudesta, ehkä Neuvostoliitto on kuollut mutta sen ajatusmaailma tuskin täysin. NN oli aikoinaan toinen maailman johtavista valtioista, ja uskon että tämä aika on vielä monen mielessä. Eikö siis ole aivan luonnollista, että ihminen mielii takaisin aikaan jolloin sai kuulua toiseen maailman johtavista kansoista? (Ja jottei väärinkäsityksiä syntyisi, haluan korostaa etten missään nimeesä syytä tavallisia venäläisiä mistään. Harvemmiten tällaiset asiat ihan rivikansalaisesta ovat lähtöisin, eiköhän yksinkertaistettuna kysymys ole yleensä johtohenkilöistä joille on kilahtanut valta päähän).

Mitä tuohon historiaan tulee, se on myös osoittanut että sotilasliittojen ja maailmansotien myllertäessä puolueettomuus ei paina loppupeleissä paljoakaan. Syö tai tule syödyksi, se taitaa olla valitettavasti tälläkin hetkellä raaka totuus. Toki itsestänikin olisi parempi jos mitään sotilasliittoja tai muita ei tarvittaisi, mutta tämänhetkisessä maailmantilassa se taitaa olla melkoinen mahdottomuus.
En halua kertoa... :)
Adressin tekijä

12.09.2008 20:21

Mielestäni me suomalaiset voimme näyttää esimerkkiä muulle maailmalle: Esimerkkiä, joka ei perustu kasvavaan asevarusteluun. Esimerkkiä, jossa otamme jokaisen maailman valtion huomioon ja teemme päätöksiä, jotka sopivat jokaiselle. Esimerkkiä, jonka päämääränä on saada maailmasta paikka, jossa jokaisen ihmisen on mahdollista elää onnellista elämää. Tällaiseen kehitykseen ei kuulu sotilasliittoihin liittyminen ja puolien valitseminen asevarustelussa. Me luomme tulevaisuutemme. Toivon vielä joskus näkeväni maailman, jossa tällainen eläimellinen sotiminen on historiaa. Maailman, johon jokaisen lapsen on turvallista syntyä. Ottakaamme siis evoluutiossa eskel eteenpäin eikä taakse päin.
__________________________________________________________________________________
Esimerkkinä "Kuinka tulla alasammutuksi"

11.11.2008 22:07

Iiro Wasen
Turku

#48 Savoselle

14.12.2008 21:50

"NATO-maat eivät ole kertaakaan historiansa aikana sotineet toisiaan vastaan."

Ei niin, mutta siitä ei ollutkaan kyse. NATO-maan yksi velvoite on auttaa toista NATO-maata sodan aikana. Jos katsotaan Suomen tilannetta muihin maihin, niin eihän tässä ole ketään tekemässäkään sotaa Suomen kanssa.

"1. Sotilaallinen uhka, joka tekee aseellisen uhkailun sekä aseellisen voiman käytön mahdottomaksi"

Mikä sotilaallinen uhka? Sitaatti, kiitos.

"2. Puolustusmateriaalin hinnan alentuminen ja sen sijoittaminen Suomelle sopiviin kohteisiin. Esimerkiksi lentokoneita ei Suomella tulevaisuudessa ole varaa ostaa"

Suomi tekee lähes kaikkia osia lentokoneisiin. Satun tietämään tämän koska olin kerran töissä yhtiössä jonka päätuotannosta oli ja on lentokoneiden osien teko.

"3. Liittyminen yhteiseurooppalaiseen puolustukseen. Lähes jokainen EU maa on myös NATO-maa."

EU jäsenyys on hyvin pieni syy liittyä NATO:on

"4. Osallistuminen tehokkaammin rauhanturvaamistoimintaan"

Rauhanturvaamistoimintaan? Onko USA:n sota Irakissa rauhanturvaamista? Viimeksi kun tarkistin, ei ollut.

"Minä en halua käyttää suoranaisesti Venäjää syynä NATO:oon liittymiselle. Niitä syitä kyllä löytyy sen ulkopuoleltakin, joten te NATO:n vastustajatkin voisitte keksiä jotain muuta kuin sen, että Venäjä suuttuu. Emme elä enää autonomian aikaa. Venäjä ei ole Suomen emämaa. Opetelkaa elämään nykyisyydessä."

Jos näin on, niin miksi sitten meidän pitäisi liittyä NATO:on?

"Katseleppa itse millä perusteilla NATO:a tässäkin keskustelussa vastustetaan. Pääasiassa sillä, että Venäjä suuttuu meille jos liitymme."

Ja eikö se ole hyvä syy taloudelliselta kannalta?

"Eli tehdään Suomesta samantien jonkun suuremman valtion vasalli vai? Kuulostaa todella lupaavalta."

Tai sitten pidetään Suomi itsenäisenä eikä liitytä mihinkään.

"Sinä voit kyllä pistää tulevaisuutemme evoluution varaan, mutta itse haluaisin silti luottaa jokseenkin realistisempaan maailmankuvaan."

Realistisempaan? HA! Näyttää kyllä enemmän siltä että realistisia argumentteja tulee kummaltakin osapuolelta.

15.12.2008 23:01

Epic Failure
Failland

#50 Vajokki pentu

29.01.2009 08:57

Vitun penikka, painu takas sinne sun ala-asteelle ja lopeta esittämästä jotain viisasta, vitun pelle.

Ja häivy tästä adressista, sä et ole nähny elämäs aikana viel mitään 7-luokkalainen, ja kyllä, tunnen sinut. Sinä Oulunsalolainen vajokki.