Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara

Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara / Tiedotteet / Puhtaitten vesien puolesta kutsuu Tamperelle! / Kommentit

28.08.2013 08:26

Onko maailmassa YHTÄKÄÄN kaivosyhtiötä, joka MAISEMOI/KORJAA JÄLKENSÄ? VASTAUS; EI YHTÄKÄÄN.
Simo Lunki
Timo H

#2 Joo o

28.08.2013 14:37

Seuraavana talvivaaran suunnitelmissa tuhota oulujärvi/nuasjärvi. Ei todellakaan millään ole mitään väliä??

29.08.2013 19:48

Uusin hanke johtaa Perän puljun(lue talvivaaran)jätevedet suoraan Kainuun mereen"puhdistettuina"on suuri virhe puhdasta luontoa kohtaan.Kaivoksella on jo tarpeeksi näyttöä "puhdistuksesta"ja päästöjen puhtaudesta.HYI HELVETTI!!!
Raili

#4 Rahaa ei voi juoda/ syödä

04.09.2013 08:45

Puhdas vesi,ilma ja maaperä on elämän edellytys kaikelle elävälle.Maapallolla kärsitään puhtaan veden puutteesta,mutta Suomessa URAKOIDAAN sen tuhoamisessa.Talvivaara on kaivanut suuren haudan.Se tuhoaa luonnon ja tappaa.Myrkytetty vesi ja maa ei luo elämää.RAHAA EI VOI JUODA/SYÖDÄ.
Puhdas elinympäristö takaa meille elämän mahdollisuuden.

23.10.2013 18:39

Talvivaara on kyllä melkoinen peikko vesiämme pilaamassa, mutta ei suinkaan ole ainoa.
Itse Suomen valtio osoittaa myös suurta piittaamattomuutta vesiämme kohtaan kuivattamalla soita ja juoksuttamalla niiden humuspitoisia vesiä kirkas- ja puhdasvetisiin järviimme.
Esim. Lestijärvi on jo menettänyt osan kalakannastaan ja vetensä kirkkauden.
Jokunen vuosi sitten saattoi järven veteen huoleti keittää kahvit, mutta nyt VAPOn toimenpiteiden vuoksi tarvitaan keitokseen entistä vähemmän jauhetta oikean värin saavuttamiseksi.

Talvivaaran ohella pitää kantaa huolta entistä enemmän järviemme vesien laadusta ja VAPOn toiminnasta!
Yki

#6 Liuos laskee aina alas

23.10.2013 18:41

Lapinlahden ohi kulkevat happovaunut täysinä pohjoiseen, palatakseen tyhjinä perässään täydet malmivaunut. Hapo kaadetaan maahan Talvivaarassa, keskeisellä vedenjakajalla, ja kulkevat järviveteen liuenneina Kuopijoon päin, mikäli eivät löydä Oulujokeen. Usko altaisiin ja puhdistustekniikkaan on - juuri niin - uskoa tekniikan ylivoimaan luontoa vastaan.
Perusasetelmaa toutantolaitoksen sijoittamisesta ei olisi koskaan saanut hyväksyä.
Muistaako kukaan Nikelin ja Montsegorskin maisemia? Nukkelin tuotannolla on hirmuiset jäljet, Talvivaaran meneteelmällä vain petollisemmat ja koko järvi-Suomea ellei koko Clean-tec Suomea tuhoavat.

10.04.2014 05:33

Tsemppiä Stop Talvivaara -liikkeelle. Olette hyvällä asialla