ALOITE AMPUMA-ASE MÄÄRÄYKSIIN

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista ALOITE AMPUMA-ASE MÄÄRÄYKSIIN.

Henry Helminen

#26 seurauksia

17.10.2008 10:50

Jos moinen laki hyväksytään ja käsiaseet kielletään, niin mitä tehdä jo luvallisille aseille. Jos vaikka 30 000 ihmistä päättää pitää tuliluikkunsa ja ilmoittaa poliisille aseen 'hävinneen' niin eikö se vain lisää ongelmaa eikä poista sitä. Luku 30 000 oli ihan hatusta vedetty mutta ihan mahdollinen luku.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

22.10.2008 19:37

Esa Vanhanen
Jämsä

#28 Harmillista

23.10.2008 08:14

Harmillista, että ampumaurheilua harrastavat joutuvat kärsimään.
Poistetaanko pikkuisen väärää paisetta, sillä mielenterveyteen pitää keskittyä, että mielenvikaiset eivät tekisi hallaa tälle urheilu ja harrastetoiminnalle. Aito harrastaja joutuu kärsimään. Kuka takaa luvattomat aseet, etteikö niillä voisi tehdä rikoksia. Onhan poliisienkin asetoilailuista tuomioita jaettu. Poistetaanko poliisiltakin aseet?
Kukaan ei puutu noihin tiellä liikkuviin surmanloukkuihin, raskaanliikenteen kuljettajiin, jotka rajoitinta vasten päästelee 90 km/h liki 50 tonnia painavalla yhdistelmällä kymmenen metrin päässä edellä ajavasta, savuke toisessa kädessä ja viestikapula toisessa, ja kaikki virkavallan suojeluksessa, mutta nehän ovatkin ammattikuljettajia, joille kaikki tienpäällä on sallittua. Nuo ammattikuskit saavat huomattavasti parempaa jälkeä laillisesti, kuten Konginkankaalla... Miksi noiden "ammattilaisten" tappovälineisiin ei puututa?

HUOMIOI!!!!
KIELTÄMÄTTÄ, ON SUURIN OSA TUNNOLLISIA JA VASTUUNTUNTOISIA POLIISEJA JA AMMATTIAUTOILIJOITA, JOTKA OSAAVAT KÄYTTÄYTYÄ, KUTEN ASEIDENKÄYTTÄJISSÄKIN...
Elli Liini
Veteli

#29 Miettikä loppuun asti..

24.10.2008 15:50

Ihmettelen suuresti täältä löytyviä kommentteja. Onko tosiaan niin, että ihmiset ajattelevat asioita vain omalta kannalta. Suutahtavat ja sanovat mitä sylki suuhun tuo ajattelematta asiaa yhtään pidemmälle.

Suomen rajat ovat niin väljät, että myynti/ostokiellot aseille (oli kyse sitten pelkästään taskuaseista tai käsiaseista tai kaikista aseista) eivät poista aseita maasta. Ihminen joka tarvii aseen rikoksen/väkivallan tekoon on valmis varmasti hankkimaan sen rikollisesti. Pimeä asekauppa lisääntyisi. Mihin muualle asekaupan mukana liikuva raha päätyy? Todennäköisesti se on kytköksissä myös muihin rikollisiin ja moraalittomiin tekoihin kuten huume- ja ihmiskaupaan. Näitäkö me halutaan tukea?! Ja lopputulos olisi arvatenkin se, että harrastajan jäisivät ilman aseita, mutta rikollisilla niitä riittäisi.

Kuvitellaan, että kaikki ampumaharrastaminen kielletään:

Mitäs tapahtuu, kun ihminen joutuu luopumaan mahdollisesti ainoasta harrastuksestaan? Ja löytyyhän ampumaurheilun parista ammattilaisiakin, eli mitkä olisivat sinun fiilikset, jos unelmatyösi kiellettäisiin? Se saattaa johtaa turhautumiseen, ns. huonoihin harrastuksiin kuten kaljakuppilan vakiasiakkaaksi, avio-ongelmiin ja masennukseen. Ei ehkä kaikkien kohdalla, mutta harrastajia on sen verran paljon, että jonkinlaista piikkiä tilastoissa varmasti näkyisi.

Entäpä sitten riistanhoito? Eläinkannat saisivat lisääntyä rauhassa. Omenapuita ei kannaisi enää istuttaa, kun jänikset ne kuitenkin syö piloille. Maanviljely hankaloituisi, kun satoa nauttii jänikset, peurat, kauriit ja hirvet.
Hirvikannan lisääntyessä myös kuolonkolarit lisääntyvät.
Kun edellämainitut eläinkannat lisääntyvät lisää se myös petoeläin kantaa. Karhut ja sudet aiheuttaa vahinkoa paikoin nytkin, vaikka määrät on väisiä!

Kukas lopettaa kärsivän (esim. auton alle jääneen) villieläimen, kun lähin poliisi on tunnin ajomatkan päässä ja eläinlääkärillä meneillään lemmikkieläimen hengen pelastava leikkaus. Metsästäjä tekisi sen, jos olisi ase. Tai jos mennään sukupolven matka eteenpäin, kun metsästystaito on kadonnutta kansanperinnettä. Ei ole ketään joka edes osaisi..

ASEIDEN SÄILYTTÄMISESTÄ AMPURADOILLA TMS:

Kuvitellaan nyt siis, että ampuaseet saadaan pitää ja harrastusta jatkaa.
Täällä maaseudulla löytyy ampumaratoja melkein jokaiselta paikkakunnalta yksi. Ulkoradoista on kyse ja ne on hyvin syrjässä. Kuinka moni olisi valmis jättämään tuhannen euron setelin lautahökkeliin keskellä metsää? Aseet on kalliita ja mieluiten niitä säilyttää siis kotona. Ja jos kuvitellaan, että jokaiselle ampumaradalle hankittaisiin asiamukaiset, murtovarmat säilytystilat, niin kukahan ne maksaa?

Näkökulmia on vielä paljon paljon enemmän... Ja kouluammuskeluiden syy aivan jossain muualla, kuin aseissa! Ei sellainen ihminen ole terv!
Esa Vanhanen
Jämsä

#30 Kielletään viina autot aj keittiöveitsetkin

11.11.2008 07:20

Onhan totta, että aseilla tehdään VÄÄRISSÄ KÄSISSÄ vahinkoa. BADE voisi laittaa kiellon myös otsikossa mainittuihin, sillä humalassa autolla ja keittiöveitsellä tehdään vuodessa huomattavasti enemmän tuhoa, ja henkirikoksia, kun aseilla.

Miksi hyvän rata- ja tarkkuusammunnan ja metsästyksen harrastajat joutuvat kärsimään.

Keskityttäisiin ihmisten henkiseen hyvinvointiin, sillä jos joku haluaa toiselle vahinkoa, niin hänhän etsii tekovälineen muualta, vaikka väkisin. Nämä henkisesti kärsivät ihmiset hakevat seuraavalla kerralla netistä pommien valmistusohjeet, josta on jo näyttöä pääkaupunkiseudun ostoskeskuksissa...

Henkisen hyvinvoinnin koekaniinina voisi olla BADE itse, sillä hänen kommenttinsa 11.11.2008 TV1 aamulähetyksessä ei olut ihan kohdallaan...

Eihän ase tee vahinkoa, vaan käsi, joka asetta pitää... BADE, tuo adressi on kohdennettu väärin...
Mikko Parantainen
Äänekoski

#31 henkirikostilastot

12.11.2008 05:14

Vuonna 2007 suomessa henkirikoksissa 6% käytettiin käsiasetta, ja niistäkin luvattomia aseita oli 70%.
Tämä aselakihömpötys on täysin naurettavaa, luvattoman aseen saa helpommin nykyään kuin luvallisen.

Käsiasekauppa on tyrehtynyt täysin,ihmiset haluavat käsiaseistaan nyt eroon mutta liikkeet eivät hyvitä niistä kuin muutamia kymmeniä euroja. Tästä seuraa automaattisesti ryysis aseiden pimeille markkinoille.

Hyvä Suomi!!!

Henkirikokset nousuun...
Jokke

#32 Kaikkea kanssa

19.08.2011 09:30

Harvoin näkee jonkun joka on noin pihalla asioista. Kielletään ne harrastukset mitä ei itse hyväksy. Practical, res ammuta ym. on osa reservin harjoittelua ja maanpuolustusta. Kuka maksaa kulut?