Ei lisää hidastetöyssyjä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Ei lisää hidastetöyssyjä.

Eemu Bertling

#1 Hidastekuoppia.

12.12.2008 10:38

Joillain paikkakunnilla on käytetty hidastetöyssyjen sijaan hidastekuoppia. (Esim Ruovesi) Kyseessä siis ajoradan poikki kulkeva suht kapea syvennys. Niillä on suunnilleen sama vaikutus autoon paitsi että niissä ei pysty matalapohjaista autoa tuhoamaan ja mopoilijat ei voi niitä käyttää hyppyreinä. Talvisin nämä kuopat tosin täyttyvät hieman lumesta mutta talvi nyt tuskin on muutenkaan hurjastelijoiden kulta-aikaa. Lisäksi nämä käänteiset töyssyt ovat helppoja aurauksen kannalta.

Eli kannatan hidastetöyssyjen korvaamista muilla hidasteilla ja allekirjoitin.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

17.12.2008 20:31

Jukka Tuominen
Adressin tekijä

18.12.2008 21:42

Juuri näin vaihtoehtoja löytyy. Tärkeintä olisi kuitenkin että jos halutaan rajoittaa nopeutta, niin hoidetaan se liikennemerkein, noudatettiin niitä tai ei.

Jos 50km/h alueelle laitetaan hidasteita, joita ei voi ylittää 50km/h niin tämä ei ole oikein rakennettu hidaste. Oikea tapa olisi ensiksi laittaa 20km/h rajoitus ja tämän jälkeen hidaste. Hidasteita ei edes pysty näkemään kaikella säällä.
Antti Rantakolmonen
Turku

#4 Todellakin allekirjoitan!

18.12.2008 23:23

On kaksi asiaa mitkä vaarantavat kaikkein eniten liikenneturvallisuutta suomessa tiestön puolelta: Keskikorokkeet ja Hidastetöyssyt. Esimerkiksi Ruskossa, länsikeskuksesta tultaessa on aivan järkyttävä keskikoroke, jonka takia tie tekee sellaisen shikaanin, ettei siihen voi ajaa kahtakymppiä lujempaa. Paikalla 60km/h rajoitus. Samoin täällä Turun seudulla nämä hidasteet ovat aivan hirveitä. Esimerkiksi Läntiselle pitkäkadulle tehtiin louhen eteen hidaste, vaikka risteykseen olisi ehdottomasti kuulunut kolmio oikealta tuleville (50 metrin kadunpätkä) Sen sijaan rakennettiin hidaste isommalle tielle. Käsittämätöntä toimintaa!
Jukka Tuominen
Adressin tekijä

20.12.2008 15:09

Kiitos kaikille jo allekirjoittaneille. Aihe tuntuu kiinnostavan isoa osaa ihmisiä, joten muistakaa jakaa adressia tutuille Internetin välityksellä.