HETI KÖYHYYSVAJETTA POISTAMAAN!

HETI KÖYHYYSVAJETTA POISTAMAAN! / Tiedotteet / Jatkotoimia / Kommentit

28.11.2013 06:44

Olin myös matalapalkka alalla siivoojana ja yritin palkkatuloillani maksaa velkojani vaan eipä kunnolla onnistunut, kun asumistuki äärettömän pieni, ruuan hinta nousee kaiken aikaa jne. Tuntuu, että olin melkein pahemmassa loukussa työssäkäydessäni.

28.11.2013 09:23

Jep, Skp vaatii 1200,- perusturvaa jokaiselle. He ovat hyvälä asialla. Itse elän jatkuvassa rahapulassa kun työeläke on pieni ja pieni on myös kansaneläke. Joudun käyttämään paljon lääkkeitä, joista7 lääkettä ei kuulu korvattaviin lääkkeisiin. Hullunkurista mutta totta. Olen ollut yhteydessä Fimeaan ja lääkkeitä valmistaviin tehtaisiin mutta on kuulemmma niin hankala ja aikaa vievä prosessi, etteivät lääketehtaat lähde hakemaan korvattavuutta. Mielestäni lääkäräreiden tulisi määrätä vain sellaisia lääkkeitä joihin tulee Kela korvaus. tätäkin asiaa pitäisi jollain tavalla viedä eteenpäin. Kun eläkkeestä on maksanut kiinteät menot niin tarkkaan harkittava mitä syö! Eikä se ole aina terveellistä ruokaa. Hyvin yksinkertaista. Ensivuoden alussa tulee mm. 10%:n korotus sähkön siirtohintaan, elintarvikkeet kallistuvat päivä päivältä, lääkkeet kallistuvat, niihin tulee Fimean taholta uusia määräyksiä. EI ole helppoa elää nyky Suomessa. Köyhiltä otetaan aina ensin kaikki etuudet pois. Veroprosenttikin nousee ensi vuonna 1%. Nouseeko eläkkeet, sitä en tiedä. Tämä on hyvä aloite.

28.11.2013 09:48

Kiitos ja allekirjoitan mielelläni tämän, se mua vaan ihmetyttää kansanedustajien, ministerien keskenään hyväksymissä omien palkkojansa korotuksissa, mielestäni jäävejä tähän, koska me äänestäjät, veronmaksajat ym. olemme heidän palkanmaksajansa, eli työnantajansa, ja eikös tällaisen päättäminen kuulu tehdä yhdessä? Enhän minäkään voi korottaa palkkaani itse kenenkään toisen töissä? Terv. Erja <3