Hyvinkään koulut kuntoon

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Hyvinkään koulut kuntoon.

#1 Kiitos tähänastisille allekirjoittaneille

29.04.2009 12:45

Harmillista, että paikallislehti ei ole katsonut aiheelliseksi julkaista adressitekstiä Lukijalta-palstallaan. Nimiä ei ole näin ollen kertynyt niin montaa, että olisi järkevää lähteä viemään adressia konkreettisesti jonnekin.
Kiitos tähän asti nimen kirjoittaneille, mukava tietää, ettemme ole ajatustemme kanssa yksin :).

Näillä näkymin opetustoimeen tehtävät leikkaukset ovat tulossa ennalta kaavailtuja pienempinä valtuuston käsittelyyn, joten toivon, että jotain vaikutusta nimien keräyksen aloittamisella ainakin on ollut.

Muistutamme vielä valtuuston puheenjohtajaa valtiolta koulutoimeen saatujen korvamerkittyjen varojen oikeasta kohdentamisesta. Moraalikysymyshän tämä on, mihin investoidaan, eikä tarkoitus ole suinkaan varmastikin vaikeaa päätösten tekoa hankaloittaa. Jokin roti oltava, kaikessa.

Yhteistyöllä eteenpäin
Adressin tekijä

#2 Kiitos myös Aamupostile :)

30.04.2009 13:59

Tulihan kirjoituksemme lehteenkin viimein, ja sitä myötä myös tukku nimiä lisää, kiitos! 50 nimeä jos saisi kasaan tässä vapun pyhinä, niin se lista olisi kiva jo meilata valtuustoryhmien puheenjohtajille. Kyllähän asiallisten kuntalaisten asiallisia vaateita täytyy kuunnella, siis jos on kuntalaisten asialla. Eikä tässä nyt ihmeitä pyydetä, oikeutta vain. On muuten lasten oikeuksien vuosi 2009.

#3 Toivo elää

05.05.2009 19:42

Valtuuston puh.johtajan Annika Kokon viestiä lainatakseni: " Mikään toimiala ei valitettavasti jää säästötoimenpiteistä paitsi. Ns. kaupunginjohtajan eli hänen ja toimialajohtajien laatima lista oli kuitenkin sellainen, että Kokoomus poisti säästölistalta opetustoimeen ja erityisesti luokkakokojen pienentämiseen ja tukiopetukseen kohdistuvat säästöt. Perusopetukseen kuitenkin kohdistuu jonkun verran säästötoimenpiteitä. Lisäksi poistimme nuorisotoimen ja nuorten sosiaalipalveluihin aiotut säästöt. Siitä huolimatta kaikille jäi säästettävää ja se varmasti näkyy jollakin tavalla myös opetuksessa."

Sos.dem/ Tuija Linna-Pirinen vastasi puolestaan, etteivät he vaadi mitään säästöjä v. 2009 budjettiin. Nämä viestit saimme siis juuri ennnen valtuuston kokousta. Vielä ei ole tiedossa, mitä viime kädessä päätettiin.

Adressin pointti ei ollut kuitenkaan vaatia suorien menojen (palkkojen) lisäystä vaan investointeja kouluolojen - ja tilojen parantamiseksi. Se on vähän eri asia.

Hyvä työympäristö auttaa jaksamaan, motivoitumaan ja tehostamaan työtä, se lisää hyvää oloa. Huono ympäristö puolestaan lisää pahaa oloa. Tämä on fakta, ei meidän keksintöämme. Keskustelu jatkukoon siitä, mihin veroäyrejä investoidaan ja edelleen miten lapset ja nuoret kaupungissamme arvotetaan.