Ounasvaara suojeltava lisärakentamiselta!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Ounasvaara suojeltava lisärakentamiselta!.

Vieras

08.12.2014 21:32

Ounasvaaran maat kuuluvat vapaana kuntalaisille ja sellaisena se on isojaosta lähtien kauppalan väelle luvattu. Ounasvaaralla on erittäin suuri merkitys alueen hyvinvoinnille. Vastustan Ounasvaaran lisärakentamista. Olen asunut Ounasvaaran lähellä ja käynyt siellä marjassa, laskettelemassa ja hiihtämässä. Lapsuuden muistoihin kuuluu meidän pellollakin hiihdetyt kuuluisat Ounasvaaran kisat, jolloin tapasin Eero Mäntyrannan. Näistä asioista Ounasvaaran muistaa todella moni ja kaipaa ja haluaa lomamatkoilla. Matkailuliiketoimintaa tulee kehittää niin, että Ounasvaaraan ei tule lisärakentamista.
anonyymi

#27 Ounasvaaran puolesta

09.12.2014 18:55

Ounasvaara tulee säilyttää luonnonmukaisena, eikä alueelle saa missään tapauksessa rakentaa mitään uutta 50:tä mökkiä!

Ounasvaara on se arvokas alue mitä Rovaniemellä on, pysyvä luontoarvo - ja sen voi tuhota vain kerran. Ajatelkaa tulevaisuutta, millaiset mökit pitää olla 20-30 vuoden kuluttua? Mökit rapistuu, ja kuka ne sit korjaa ja ketä ne houkuttelee? Ei ketään. Ja mistä rahat?

Ainutlaatuinen Ounasvaaran luonto kaupungin välittömässä läheisyydessä on se VALTTI mitä  paikkakuntalaiset ja matkailijat voivat aina yhdessä kokea, nauttia ja aistia.

Kukaan paikallinen tai turisti ei tule Rovaniemelle minkään mökin perässä, maailma on mökkejä täynnä. Vaan luontokohteen, esim. Ounasvaaran itsensä takia.

Jokainen meistä ja saati sitten turistit, jotka tulevat maailman metropoleista arvostavat kaupungin ja palvelujen läheisyydessä olevaa luonnonkaunista paikkaa, missä voi rauhassa ulkoilla ja nauttia luonnon läheisyydestä ja rauhasta.

Maailmalla on pitkät matkat aina, ja ruuhkia hotellien ja nähtävyyksien välillä, joten matkailijoille ei  varmasti ole mikään este jos majoittuu toisaalle Rovaniemen läheisyyteen esim. keskustaan tai napapiirille vai haluatteko ruuhkat Ounasvaaralle? Miten paikoitustilat? Louhitteko parkkihallin vai uudet parkkitalot?

Paukut kannattaa keskittää Rovaniemen matkailun markkinointiin ja nykyisten palvelujen, kiinteistöjen ja alueen yleisen ilmeen kehittämiseen, eivät asiat parane mökkejä rakentamalla Ounasvaaralle.

Jos majoitustilaa tarvitaan lisää, niin muitakin vaihtoehtoja varmasti sijainnille on!

Järki hoi!

#28 Re:

23.12.2014 08:31

#18: 500 mökkiä ja kunnon hotelli kylpylöineen. -

Joutavaa höpötystä, etteikö Rovaniemellä muka olisi majoitustilaa. Sitä on enemmän kuin tarpeeksi. Kaupungin majoitusliikkeiden vuosittainen käyttöaste on vain noin 55 prosenttia. Tämä tarkoittaa sitä, että keskimäärin puolet hotellien, motellien ja mökkien sängyistä on kaiken aikaa tyhjillään.

Sitä paitsi turisti haluaa yöpyä hotelleissa kaupungin keskustassa, ei liikuntaan varatulla Ounasvaarella.

Rovaniemen päättäjät ovat tekemästä suuren tyhmyyden ja vuosituhannen ympäristörikoksen, jos he eivät nopeasti käännä kelkkaansa.

Vihreisiin siirtynyt kepu

#29 Otsikko

23.12.2014 08:34

Rovaniemen valtuutetuilla on nyt totuuden hekti. Seuraavissa vaaleissa Lapin pääkaupungin älymystö ei äänestä heidät pettäneitä kepua ja kokoomusta. Äänet menevät vihreille, vasemmistolle ja demareille.

Syyttäkää itseänne lyhytnäköiset porvarit! Itsepä valitsitte!

Luonnon ystävä

26.01.2016 09:32

Ainoa tapa hallita luontoa on totella sitä.

(Francis Bacon)

Luonto ei tarvitse suojelijoita. Ihminen on se, joka häviää.

(Reino Rinne)

Kuinka totta! Myös Ounasvaaralla!