Ounasvaara suojeltava lisärakentamiselta!

anonyymi

/ #27 Ounasvaaran puolesta

09.12.2014 18:55

Ounasvaara tulee säilyttää luonnonmukaisena, eikä alueelle saa missään tapauksessa rakentaa mitään uutta 50:tä mökkiä!

Ounasvaara on se arvokas alue mitä Rovaniemellä on, pysyvä luontoarvo - ja sen voi tuhota vain kerran. Ajatelkaa tulevaisuutta, millaiset mökit pitää olla 20-30 vuoden kuluttua? Mökit rapistuu, ja kuka ne sit korjaa ja ketä ne houkuttelee? Ei ketään. Ja mistä rahat?

Ainutlaatuinen Ounasvaaran luonto kaupungin välittömässä läheisyydessä on se VALTTI mitä  paikkakuntalaiset ja matkailijat voivat aina yhdessä kokea, nauttia ja aistia.

Kukaan paikallinen tai turisti ei tule Rovaniemelle minkään mökin perässä, maailma on mökkejä täynnä. Vaan luontokohteen, esim. Ounasvaaran itsensä takia.

Jokainen meistä ja saati sitten turistit, jotka tulevat maailman metropoleista arvostavat kaupungin ja palvelujen läheisyydessä olevaa luonnonkaunista paikkaa, missä voi rauhassa ulkoilla ja nauttia luonnon läheisyydestä ja rauhasta.

Maailmalla on pitkät matkat aina, ja ruuhkia hotellien ja nähtävyyksien välillä, joten matkailijoille ei  varmasti ole mikään este jos majoittuu toisaalle Rovaniemen läheisyyteen esim. keskustaan tai napapiirille vai haluatteko ruuhkat Ounasvaaralle? Miten paikoitustilat? Louhitteko parkkihallin vai uudet parkkitalot?

Paukut kannattaa keskittää Rovaniemen matkailun markkinointiin ja nykyisten palvelujen, kiinteistöjen ja alueen yleisen ilmeen kehittämiseen, eivät asiat parane mökkejä rakentamalla Ounasvaaralle.

Jos majoitustilaa tarvitaan lisää, niin muitakin vaihtoehtoja varmasti sijainnille on!