Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

/ #209 Re: Re: Re: Mechelininkadun liikenne

24.02.2013 13:52

#208: Surkeaa suunnittelua - Re: Re: Mechelininkadun liikenne

"Suurin hölmöys tässä Mechelininkadun katusuunnitelmassa on se, että yhtä aikaa heikennetään sekä julkista liikennettä että paikallisten autoilijoiden mahdollisuutta pysäköidä."

Raitiolinja 8:n kahden lähekkäisen pysäkin yhdistäminen pidentää hieman niiden käyttäjien matkaa pysäkille, joilla pysäkki on ollut lähes oven edessä. Toisilla taas matka pysäkille lyhenee. Kokonaisuutena tarkastellen pysäkkien yhdistäminen nopeuttaa matkantekoa. Julkista liikennettä on suunniteltava kaikki käyttäjät ja kokonaisuus huomioon ottaen, eikä optimoida muutamalle kovaäänisimmälle töölöläiselle muiden matkustajien kustannuksella.

Kantakaupungin pysäköintipaikat ovat lisääntyneet 39 % vuodesta 1990 vuoteen 2010. Lähde: http://marttitulenheimo.fi/2010/11/pysakoinnin-subventoinnista-on-luovuttava/

Töölöön on rakenteilla / suunnitteilla useitakin satojen paikkojen pysäköintilaitoksia. Paikallisten autoilijoiden mahdollisuutta pysäköidä parannetaan eikä heikennetä. Auton voi parkkeerata maan alle, vai pitäisikö niiden autojenkin päästä nauttimaan Meklun lehmuksista? Maanpäällinen tila on kallista ja epätarkoituksenmukaista käyttää autojen varastointiin.