Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

Ei savua ilman puita

/ #220 Re: Re: Re: Re: Re: Mechelininkadun liikenne

24.02.2013 21:12

#218: pysäköintipaikka tarvitaan myös nyt - Re: Re: Re: Re: Mechelininkadun liikenne

Jotkut vihreät syyttävät Jätkäsaaren ylimitoitettua pysäköintinormia siitä, että sieltä on nyt tulossa kauheasti autoja Mechelininkadulle ja töölöläiset joutuvat kärsimään. Oikaiskaa joku, jos en ymmärrä. Eivätkös töölöläisetkin toivoisi, että talojen autotalleissa olisi riittävästi paikkoja, ettei tarvitsisi kaivaa niitä maanalaisia halleja, mutta kun pysäköintinormia ei sata vuotta sitten tunnettu. Sen miten usein ja paljon  autoja käytetään ratkaisee joukkoliikenteen toimivuus. Auton voi ottaa käyttöön jos lähtee maaseudulle tai jos on kuljetettava isompi määrä tavaraa, mutta kuka viitsii autoilla päivittäin kaupungissa, jos lähistöllä on joukkoliikenteen pysäkki. Tätä auton käyttöönottohaluttomuutta voi vielä edistää polttoaineveron korotuksella ja joukkoliikenteen maksujen pitämisellä kohtuullisina. Ja jotkut voivat jopa innostua pyöräilemään, kun pyörätieverkko kehittyy.

Näistä adressin kommenteistakin näkee, että tieto suunnitelmasta ei tavoittanut asukkaita ajoissa ja sen perusteita ja puutteita on jouduttu selvittämään valitustenjättöajan jälkeen. HS onneksi lobbasi kirjoittamalla asiasta muutaman rivin ja huomauttamalla muistutusten viimeisestä jättöpäivästä.

Toivottavasti  tiedotustilaisuus järjestetään uudestaan paremmin ja muistutusaikaa jatketaan, niin että taloyhtiöissä ehditään keskustella asiasta kunnolla.