Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

/ #238 Re: Re: Re: Nyt mä en tajuu enää mistään mitään

26.02.2013 11:48

#236: paviljonki purkuun - Re: Re: Nyt mä en tajuu enää mistään mitään

En tarkoittanut että pyörätie olisi siellä lehmusten välissä, se on huonoksi todettu. Mutta eräs Mechelininkadulla usein pyöräilevä pohti, olisiko pyöräkaista sittenkin parempi jossain muualla kuin jalkakäytävän reunassa. Parasta ratkaisua eli yhtä autokaistaa lienee turha toivoa. Se mikä minua tässä tämänhetkisessä pyöräilynedistamisessä häiritsee on sen kapeus. Aina korostetaan, että  pyöräkaistat eivät mitenkään haittaa autoilun sujuvuutta, vaikka parempi olisi edistää kevyttä liikennettä + joukkoliikennettä laajalla rintamalla, jotta voitaisiin horjuttaa auton ylivaltaa. Onhan HePokin Enemmistö ry:n jäsen.

Siellä lehmusten välissä kulkevalla hiekkakäytävällä tuskin jatkossakaan istuskellaan puistonpenkeillä kuuntelemassa linnunlaulua, kun ohi huristaa tuhat autoa tunnissa, vaikka niin bulevardin suunnittelija varmaan aikoinaan tarkoitti. Se on nähtävissä olevassa tulevaisuudessa melkolailla hukkatilaa. Vain kortteleiden koirat tykkäävät, kun pääsevät kohta merkkailemaan uusia puuntaimia.