Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

Outi Keinänen
Vieras

/ #693 Re: väärän puolueen mies

09.02.2011 02:51

#684: - väärän puolueen mies

No, käsityksensä kullakin. Jos olet oikeasti huolestunut asiasta, tuskin sättisit ketään, joka yrittää saada asiaa hoidettua. Täällä on keskustelussa ainakin pari selvää ryhmää eli ammatillisesti asiaan orientoituneet ja poliittisesti suuntautuneet. Itse edustan molempia ryhmiä. Politiikka - mitäs se olikaan? Yhteisten asioiden hoitamista, eikö niin?

Sinä et tiedä minun tekemisistä pelkästään tätä palstaa lukemalla, joten on turha heitellä mitään kivenmurikoita. Sellainen turha nakkelu ei vie tätä, eikä mitään muutakaan asiaa eteenpäin. Tämä asia ei tarvitse sellaista kilpalaulantaa siitä, kuka mitäkin tekee. Tämä tarvitsee asiantuntijoiden seurantaa, jota Matti ja Juha ovat tehneet omilla nimillään ja muutama ilmeisesti nimimerkin suojista. Tämä tarvitsee rohkeita poliitikkoja ja työtä taustalla, jotta voidaan saada täysin pitävät perusteet asioiden tilanteesta.

Tarvitsemme toinen toistemme tietämystä ja sitä varten tämä palstakin on kohtuudella toiminut, väylänä lukea alan ammattilaisten mielipiteitä. Vastauksena Matin lähettämään kyselyyn,ltk:n esityslistan liitteenä oleva, vastuulääkärin lausunto oli yksiselitteinen. Asian hoitamiseksi tarvitaan myös kaikkien eri puolueiden poliitikkojen seurantaa. Minä en toimi sosiaali- ja terveyslautakunnassa, enkä kaupunginhallituksessa, jotka tätä kilpailuttamisprosessia ovat koko ajan hoitaneet ja päätökset tehneet. Mulla on johdettavana koulutuslautakunta, henkilöstöjaosto ja Vesiyhtön hallitus. Siitä huolimatta tuntuu joskus, että olen paremmin tilanteen tasalla tässä ensihoito- ja sairaankuljetusasiassa kuin ko.päätöselimissä istuvat.

Arvostan kaikkia luottamushenkilöitä, puolueeseen katsomatta, jotka laittavat itsensä likoon tämän asian suhteen. Meitä on vähän, joten pikkukivillä nakkelu saisi loppua, jos on tästä asiasta aidosti huolissaan. Yksi-kolme poliitikkoa ei asiaa vielä voi ratkaista, mutta sen selvittämistä voidaan kyllä edistää. Omalta osaltani näin olen toiminut.