Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

Ilkka Kapraali
Vieras

/ #696 Toimintaa, Outi! Foorumi on vapaa!

09.02.2011 16:03

Voi Outi sinua, miten jaksatkaan syytellä toisia kivittämisistä, kun omissa kirjoituksissasi vain kivi lentää, puukkoa tulee ja sappi kuohuu! Sitten kun saat kivesi nakotuksi, niin peräänkuulutat yhteistyötä kuin Jeesuksen ajan fariseukset konsanaan.

Kirjoitat minua tarkoittaen: "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, vaikka keräisitkin pisteitä samaa asiaa kaupunginhallituksessa hoitaessasi..."

Kerropa, Outi, mitä meidän muiden pitäisi tehdä, että se miellyttäisi sinua! Ne, jotka eivät tee mitään eivätkä ota kantaa asiaan, ovat sinun mielestäsi saamattomia, ihmisten hyvinvoinnista piittaamattomia tyhjänpäiväisyyksiä, asiantuntemattomia virkamiesten johdettavissa olevia nöyriä nössöjä. Ja entäpä ne, jotka tekevät jotakin? He taas ovat pisteitten keräilijöitä ja äänten kalastajia!

Minulla on ollut tässä asiassa selvä kanta jo vuosien ajan ja olen loogisesti ollut sen takana kaikissa niissä elimissä, joissa olen ollut mukana. Se on todettavissa pöytäkirjoista päinvastoin kuin joidenkuiden toisten kohdalla. Voitko, Outi, itse sanoa samaa?
Vein asian kh:n käsittelyyn vain siksi, että se oli periaatteitteni mukaista. En yrittänyt keräillä pisteitä esim. kirjoittamalla tälle palstalle tuosta toimenpiteestäni. Matti Supajärvelle ja Juha Buskalle ilmoitin siitä heidän henkilökohtaisten s-postiensa kautta. He taas eivät pitäneet tarpeellisena kertoa siitä tällä palstalla, vaikka monet täällä ihmettelivätkin, eikö todellakaan kukaan edes yritä selvittää mahdollisia sopimusrikkomuksia. Ei Tornion kaupunginhallituskaan sentään niin piittaamaton ole, vaikkei Outi siellä olekaan, etteikö se selvityttäisi niin kovia väitteitä, joita Matti esitti paperissaan.
Pisteitten keräilystä vielä sen verran, että MINÄ en ole ehdokkaana kevään vaaleissa!

Outi kirjoittaa: "Kolmen vuoden takainen asia ei ole syynä nyt huonosti laadittuun ensihoidon ja sairaankuljetuspalveluiden tarjouspyyntöön, jonka epäkohdista saamme tällä hetkellä kärsiä." Kyllä se vain syynä on, sillä se on syynä siihen, että koko tarjouspyyntö yleensä piti laatia. Kerran vielä, Outi: jos et olisi tuolloin kolme vuotta sitten vaatinut kh:ssa otto-oikeuden käyttämistä ja sos.ltk:n yksimielisen päätöksen kumoamista, niin nyt ei oltaisi tässä tilanteessa. Se kumoamasi päätöshän oli, että ensihoito-sairaankuljetus järjestetään kaupungin omana toimintana.

Lupaan nyt siirtyä tässä asiassa sinne, mistä olen tullutkin, eli takavasemmalle. Jätän pöydän Outi Keinäsen puhdistettavaksi. Lisäksi lupaan näin julkisesti, että jos Outi saa tämän asian kumotuksi ja sairaankuljetuksen järjestetyksi kaupungin omana toimintana (minä en sitä saanut, vaikka yritin), niin 100-prosenttisen varmasti annan eduskuntavaaleissa ääneni hänelle ja lupaan tehdä rajusti vaalityötä hänelle ja hankkia ääniä muiltakin. Tämä on helppo luvata, sillä tuolloinhan Outi osoittaa konkreettisesti tulleensa kanssani samoille linjoille, että tällaiset palvelut hoituvat parhaiten julkisen sektorin järjestäminä. Siispä Outi, toimintaa! Foorumi on vapaa!