Adressi Suomen susikannan elvyttämiseksi sekä säilyttämiseksi.

Vieras

/ #362

20.03.2013 19:33

Niin on mielenkiintoinen tämä näkökulma, jossa verrataan sitä, että täällä Etelä-Suomessa kerrostaloissa ei tarvitse pelätä susia jne. Kuinka ei pohjoisemmassa voi laittaa lapsia ulos päiväunille, kun sudet voi viedä.

Kysynpä vaan, että kuka täällä etelässä todellakaan uskaltaa jättää lasta ulos yksin nukkumaan?!

Ei ole susia juu, mutta kaikenlaista muuta hörhöä on nurkat täynnänsä! Voivat viedä lapsesi, tehdä mitä tykkäävät eikä saa mitään seuraamuksia siitä. Ja mitään et voi tehdä.

Pelkästään Vantaan alueella kulkee 24/7 vapaalla pedofiilejä yms. yhtä paljon, kuin koko Suomessa on susia! Varmasti enemmänkin.

Eli ei täällä etelässä ole sen helpompaa. Täytyy investoida lukkoihin ja aitoihin.

Mitä tulee näihin yrittäjiin, joilla näitä tuotantoeläimiä joutuu suden yms. suihin niin pitäisi vähän olla valmis näkemään vaivaa ja uhraamaan rahaa petojen pois pitämiseksi karjan kimpusta.

Edelleen tääällä etelässä jokainen "ärrä" yrittäjä joutuu investoimaan kaltereihin, lukkoihin, vartiointipalveluihin ja ties mihin. Ei auta levitellä käsiään ja itkeä, kuinka on kallista. Ja tosiaan ei ole se susi se, jota varten näitä tehdään. Mutta jostain se raha on näillä pientäkin pienemmillä yrittäjillä löydyttävä.

Joten, jospa alettaisiin kehitellä susikarkotteita haulikon tilalle. Luulisi jotain kovaa ääntä pelkäävän, valoa, savua. Mutta sen lemmikki turren laittaminen pihalle narun jatkoksi odottamaan sutta ei taida pitää susia pihasta poissa.

Enemmän on kiinni halusta tämä homma. Halutaanko vain ampua ampumisen ilosta vai yrittää suojella omaansa ja antaa sen suden elellä omaa elämäänsä.