Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

Matti Suopajärvi
Vieras

/ #737 Re: Re: ei politiikkaa, kiitos !

14.02.2011 21:19

Hei,

omalta osaltani en tunnista tahi tunnusta politikointia.

Muistan luvanneeni jo mielenilmaustilaisuudessa ja adressin luovutustilaisuudessa että tulemme valvomaan uuden toiminnan käynnistymistä. Lupauksista täytyy pitää kiinni.

Mitä tulee Tornion ja virallisen tahon valvontaan muistuttaisin että...

- Keminmaassa HES touhusi toista kuukautta ilman toimilupaa. Mulla on vielä varmistamatta menikö viime vuosikin heinäkuusta lähtien ilman lupaa? Toimiko virallinen valvonta?

- Torniossa minä ilmoitin lukuisista sopimusrikkomuksista jotka vastuulääkäri sittemmin vahvisti. Toimiko ja toimiiko paikallinen valvonta aukoitta ja viiveettä?

- Ylipitkien työaikojen valvonnasta sen verran että ilman allekirjoittaneen ilmoitusta asiaa ei parhaillaan selvitettäisi. Toimiko virallinen tai paikallinen valvonta?

Lukuisat valvonnan piiriin kuuluvat asiat ovat salassapitovelvollisuuden alaisia. Niistä eivät lehdet saati minä raportoi. Niissä on luottaminen ja tyytyminen vastaavien valvontaan.

Omalta osaltani olen yrittänyt pysyä tosiasioissa ja huomauttaa vain niistä epäkohdista joista olen kuullut ja todeksi tiedän. Epäkohdista ilmoittamisella ei mielestäni ole mitään tekoa työrauhan häirinnän kanssa!

Yksityisten ihmisten (potilaiden) valittamisesta tiedän sen verran kokemuksesta että usein ei valiteta vaikka syytäkin olisi. Asiakkaat ovat usein vakavasti sairaita, eivätkä jaksa vaikeassa tilanteessaan puuttua asioihin. Ei joko uskalleta, kyetä tai jakseta tai koeta omaa pientä asiaa riittävän tärkeäksi.

Listausta työntekijöiden kokemuksista mulla ei ole. Sen tiedän että suuri osa uudesta henkilökunnasta ei todellakaan ole pitkänlinjan ensihoitajia. Pitkäksi linjaksi laskisin yli kymmenen vuotta. Viisikään vuotta ei valtaosalla ylittyne...

HYVÄÄ paikallistuntemusta ei todellisuudessa ole kuin kolmella, ehkä neljällä.

matti