Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

Sakupanda
Vieras

/ #738 Re: Re: Re: ei politiikkaa, kiitos !

14.02.2011 22:05

#737: Matti Suopajärvi - Re: Re: ei politiikkaa, kiitos !

Hienoa että uskallat olla sanojesi takana.

Mutta kuinkas ihmeessä HES:in toiminta keminmaassa liittyy tornion MG:n toimintaan? Jos siitä haluat tehdä myös asian niin perusta siihen toinen adressi. HES on toiminut koko ajan keminmaassa ilman toimilupaa, johtuen byrokratian rattaista, ei siitä etteikö sitä olisi haettu.

Sopimusrikoista sen verran, tietämättä todellista, asiathan taitaa olla jo korjattu/ korjaantumassa. Hyvä että sait asiat korjaantumaan...

Ylipitkistä työvuoroista jos olet halukas tekemään asian, nyt kun sinulla on aikaa, niin kannattaa ottaa keltaiset sivut käteen ja selailla saku-yrittäjät hangosta utsjoelle. Pohjoisessa on kovinkin yleistä paljon pidemmät vuorot kuin mitä torniossa on valituksesi mukaan tehty. Niihin toki sisältyy paljon kotivarallaoloa. Kärkkäin tapaus minkä tiedän on neljän viikon kestävä päivystysputki, asian selventämiseksi kyseessä EI ole kummankaan etelän mörköfirman teettämä työvuoro, vaan yksityisen yrittäjän oma valinta.

Ei ole mullakaan mitään listaa työntekijöiden kokemuksista, sanoin vain sen minkä olen nähnyt. Ne ketä olen nähnyt autoissa omaavat kyllä vankan kokemuksen. Kelpaavat kyllä töihin minne vaan, itse ainakin uskoisin henkeni heidän varaan tilanteesta riippumatta. Ehkä seassa on myös kokemattomampiakin, mutta kuka sinne kohta uskaltaa enää töihinkään mennä, kun saa varmasti silmilleen sellaisen arvosteluryöpyn ettei ole ennen nähty, ellei omaa tarvittavaa ammatitaitoa?

Valituksista... Jos jotakin valitettavaa olisi tapahtunut, niin ambulanssi joutuu viemään potilaan hoitolaitokseen jossa vastaanottava työntekijä sairaalan/tk:n puolesta tarkastaa kyllä kela-kaavakkeen. Kyllä ne vastuulääkärin tietoon menevät ja hän reagoi asiaan sen vaatimalla tavalla. Aikaisemmin keskustelussa puhuttiin jo kuolleista, ilmeisesti edellisen yrittäjän aikana tapahtuneista. Jokainen kuollut jonka ambulanssi löytää/ kuolee henkilöstön paikalla ollessa, TEHDÄÄN RUTIINISTI jokaikisessä kunnassa, niemessä ja notkossa poliisitutkinta. Näissä tutkinnoissa jos ilmenee yhtään mitään rikokseen/rikkomukseen liittyvää niin poliisi tekee asiasta tiedotteen.

Minä en vaan ymmärrä tätä ajojahtia, kyselkää vaikka kymenlaaksosta mielipiteitä MG:n toiminnasta, siellä ainakin firma on todella hyvässä maineessa kuulemani perusteella.

Vaikka nyt tulikin aika puolustelevalta kuulostava teksti niin olen edelleen samalla linjalla alkuperäisen idean kanssa. Ensihoito tulisi järjestää kunnan omana toimintana, itsenäisenä viranomaisena joka hoitaisi ensihoidon ja sairaankuljetuksen ilman kaupallisia asioita. Eikä vain Torniossa, vaan koko Suomessa.