Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

Matti Suopajärvi
Vieras

/ #739 Re: Re: Re: Re: ei politiikkaa, kiitos !

14.02.2011 22:40

"Mutta kuinkas ihmeessä HES:in toiminta keminmaassa liittyy tornion MG:n toimintaan?"

Ei liitykään, eikä tarvikaan ja sitäpaitsi en voi kommentoida jotain mitä kysyt vasta seuraavassa postissasi. Asia liittyy siihen mitä sanoit viestissäsi:

"Ensihoito nykyisellään on tarkoin valvottua."

Aluehallintoylilääkäri Riitta Pöllänen kertoi, että tieto yrityksen toimimisesta ilman toimilupaa tuli Lapin Aluehallintovirastoon torstaina eli päivää ennen luvan myöntämistä.

Kommentti oli väittämääsi julkisen valvonnan toimivuuteen! Jos ylläoleva vakuuttaa sinut, niin voin kertoa mistä saat halvat ja hyvät silmälasit.

---

"Sopimusrikoista sen verran, tietämättä todellista, asiathan taitaa olla jo korjattu/ korjaantumassa."

Ne on vastuulääkärin toimesta todettu oikeiksi ja merkitty tiedoksi SOSTER:in pöytäkirjaan. Mm. lausunto jossa todetaan potilasturvallisuuden vaarantuvan. Asia on ilmoitettu Ilkka Kapraalin toimesta otettavan KH:n kokouksessa käsiteltäväksi. Korjattu kohtia ei ole - korjaantuminen jää nähtäväksi ja sitä toivon.

---

"Ylipitkistä työvuoroista jos olet halukas tekemään asian, nyt kun sinulla on aikaa, niin kannattaa ottaa keltaiset sivut käteen ja selailla saku-yrittäjät hangosta utsjoelle."

Kannattais, joo. Aikani ei ikinä ole riittänyt mihinkään eikä läheskään kaikkeen, enkä ole luvannut koko valtakuntaa kattavaa valvontaa. Noita on ALV sitäpaitsi selvittänyt 2010 Lapissa- vähemmän mairitteleva lopputulos lie sinunkin tiedossasi.

---

"kuka sinne kohta uskaltaa enää töihinkään mennä, kun saa varmasti silmilleen sellaisen arvosteluryöpyn ettei ole ennen nähty, ellei omaa tarvittavaa ammatitaitoa?"

Ellei TODELLA omaa tarvittavaa ammattitaitoa niin viisaampi olla tosiaan menemättä!

---

"jos jotakin valitettavaa olisi tapahtunut, niin ambulanssi joutuu viemään potilaan hoitolaitokseen jossa vastaanottava työntekijä sairaalan/tk:n puolesta tarkastaa kyllä kela-kaavakkeen. Kyllä ne vastuulääkärin tietoon menevät..."

Tiedän :).

---

"...kyselkää vaikka kymenlaaksosta mielipiteitä MG:n toiminnasta, siellä ainakin firma on todella hyvässä maineessa.."

En kysy, kun en tilaa taksiakaan Kymenlaaksosta. Kun Kymenlaaksolainen (Kotkasta) kävi Torniossa töissä miten oli paikallistuntemuksen kanssa?

Kymenlaakson sairaankuljetuksen siirtyminen uudelle yrittäjälle tapahtui sitäpaitsi aivan toisella tavalla kuin kilpailutuksen kautta, jolla on henkilöstöpolitiikan kannalta aivan toinen merkitys...

---

"Ensihoito tulisi järjestää kunnan omana toimintana..."

Sairaanhoitopiirinpäs....